IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на Renault: Никой в Европа не работи върху нови ДВГ!

Всички пари отиват за електромобили и водородно задвижване, категоричен е Лука де Мео

Дори и да бъде приета, забраната за продажба на нови автомобили, задвижвани от двигатели с вътрешно горене, няма да влезе в сила в Европейския съюз до 2035 г. Много компании обаче вече обявиха планове да преминат изцяло на електрическо задвижване доста преди средата на следващото десетилетие. Jaguar ще се сбогува с ДВГ още през 2025 г., а Renault, Volvo, Ford of Europe, Bentley и Rolls-Royce ще последват примера до 2030 г.


Renault


След седем години повечето (ако не всички) марки на концерна Stellantis ще се откажат от бензиновите и дизеловите двигатели. Audi ще пусне само електрически автомобили от 2026 г. и възнамерява да прекрати производството на модели с ДВГ до 2033 г. Големите конкуренти BMW и Mercedes се ангажират да преминат само към EV (електрически превозни средства) дори преди 2030 г., ако това стане задължително на определени пазари в ЕС.

Volkswagen, Skoda и Cupra/SEAT изразиха желанието си да преминат към електрическо портфолио, като пуснат много модели с нулеви емисии през следващите години. Извън европейските брандове Kia и Hyundai ще продават само електрически автомобили от 2035 г. на Стария континент, а пет години преди това същото ще направи луксозната марка Genesis.

На фона на всичко едва ли е толкова шокиращо изявлението на главния изпълнителен директор на Renault – Лука де Мео, според когото производителите на автомобили очевидно са се отдалечили от разработването на нови двигатели с вътрешно горене от нулата.

„Не мисля, че в Европа има някой, който да разработва напълно нов двигател. Никой не разработва от нулата нови двигатели с вътрешно горене в Европа. Всички пари отиват за електрическа или водородна технология“, коментира Де Мео в интервю за вестник Politico.

Някои от наличните днес двигатели с вътрешно горене ще бъдат спрени от производство през следващите години, докато останалите ще трябва да бъдат актуализирани, за да отговарят на изискванията на Eвро 7. Разбира се, дизелите и бензиновите двигатели с голям работен обем са най-уязвими и първи ще изчезнат. Bugatti постепенно премахва W16, докато V12 вече се намира само в някои модели на пазара. V10 също изживява последните си дни, като като се има предвид, че Audi убива R8, а Lamborghini планира наследник на Huracan с по-малка хибридна настройка.

Има искрица надежда, че ДВГ няма да бъде премахнат напълно, тъй като синтетичните горива могат да се превърнат в алтернатива на електромобилите, захранвани с батерии и водород. Доклад, публикуван от Reuters по-рано тази седмица, твърди, че Европейската комисия изготвя план, който да позволи на автомобилните производители да продават нови автомобили с двигатели с вътрешно горене, работещи със синтетични горива (e-Fuels) след 2035 г.

Според Лука де Мео „тези горива са един вид нишово решение, което все пак представлява някаква възможнонст“. Ръководителят на Renault Group допълни, че тяхното производство трябва да се увеличи значително, за да могат да бъдат използвани, а също така трябва да се изгради и верига за тяхната доставка.


0 от 500
  • #21
    2 rate up comment 0 rate down comment
    333 ( преди 1 година )
    Тия неща със забрани не стават. Тръгнали сте по нанадолнището, лошото е, че завличате цял континент. Това става постепенно, за няколко десетилетия при естествено развитие на технологиите. В един момент по-добрата и евтина естествено измества по-старата. Дотогава ги оставете да съжителстват успоредно. Стига "изъм".
  • #20
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 1 година )
    А инак ако мокрите сънища на електрофилите станат истина - един автомобил с ел двигател и създадена инфраструктура, да може да се зарежда за минути до към 10-ина и да минеш 1000 км., пък и батерията да я хвърляш на 200-300 000 км., то самите хора сами ще си изберат електромобил.
  • #19
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Лудория ( преди 1 година )
    Айде пак глупости в коментарите. Кой ви е казал, че света извън Европа, ще забранят ДВГ? Няма такова нещо. Боли ги фара за вашите електрически напъни. То ако беше така, цяла Африка да кара на слънчева енергия и батерии, пък те на дизел. Диваци! И никой не ви е казал, че ще се спре вноса на автомобили втора употреба в Европа - дето се вика, минават 6 месеца и си имаш нов внос на малко километри.
  • #18
    4 rate up comment 6 rate down comment
    до 18 ( преди 1 година )
    Продължавай да четеш руски пропагандни източници, в които всичко ново е лошо, просто защото РуZZия го няма. Батериите издържат по 300 хил. км, ако се използват като такси, и по милион, ако се карат човешки. Някои видове издържат по милион и половина.
  • #17
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    А бетъп нали се сещаш че ако света разчита само на арабският петрол какво ще стане с цените
  • #16
    1 rate up comment 1 rate down comment
    до 7 ( преди 1 година )
    Арабите няма да го усетят дори. Пертол се ползва от авиацията и флота, които представляват поне 2/3 от потреблението в транспорта. Колегата е написал и други употреби, а има и още - отопление например. Ще го усетят държави, в които добивът и скъп и сложен, защото спад на цените ще има. Венецуела, Норвегия, поне половината находища в Русия. Арабите имат най-ниската цена за добив от всички.
  • #15
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Алекс ( преди 1 година )
    И как ще стане този номер за по бедните държави.Там масово се купуват коли втора употреба.Как ще купиш електрика втора употреба като най-вероятно ще трябва да смениш батерията.Нали не смятате че продавача ще смени батерията за да продаде колата.А в най недните държави в Африка и Южна Америка как ще стане номера.Там какво ще карат.И тези приказки че електромобилите ще поевтинеят толкова че ще са по евтини от сегашните с ДВГ са за наивници.И при огромното потребление на ток колко ще му стане ценат
  • #14
    3 rate up comment 0 rate down comment
    А.В.Торът ( преди 1 година )
    Ще заработите, ще заработите...
  • #13
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    е тия от рено поне ше си краднат наготово от Нисан! докато перат на макарон кирливите ....финанси
  • #12
    8 rate up comment 2 rate down comment
    500wh ( преди 1 година )
    Технологията е тук, нарочно се забавя. Заради ефекта на осборн. При достигане на плътност от 500wh/kg при батериите , целият траспорт освен ракетите (ако се считат за транспорт) може да премине на ток. Тогава колите ще изминават над 1000км с едно зареждане а при заряд от 1000kw ще зареждате за 10мин. Така че Българино споко след 10г. Ще пееш друга песен. Всяка революция има противници, но е неизбежна. И между другото в Пловдив и в София в трафика вече не се диша от гадни разтракани дизели.