Корейската компания Hyundai работи чрез производителя на строителни машини и двигатели Hyundai Doosan Infracore (HDI) върху разработването на водородни двигатели, които са планирани да влязат в серийно производство през 2025 г., съобщи индустриалният портал Hydrogen Fuel News.
Hyundai Doosan Infracore, известна преди като Doosan Infracore, е южнокорейска компания, която произвежда строително оборудване и двигатели и беше придобита от Hyundai Doosan Infracore през 2021 г.
Hyundai вече има няколко електрически модела на пазара, но иска да продължи да разчита на горивните клетки, заяви Юрген Келер - управляващ директор на Hyundai Deutschland GmbH, който отговаря за маркетинга на марката в Германия. Според него водородното задвижване ще преобладава в дългосрочен план. „Това ще се случи отгоре надолу, т.е. от големи превозни средства към по-малки“, казва Келер.
Само за пет години автономно летящ електрически самолет, задвижван от горивна клетка за градска употреба, може дори да влезе в серийно производство, обяснява Келер в интервю за новинарския портал Welt.
Въпреки това той не предоставя никаква информация за възможно ново поколение на автомобила с горивни клетки Hyundai Nexo. Автомобилът е един от двата модела с горивни клетки, предлагани в серийно производство в Германия. Миналата година обаче купувачите са били едва 462-ма.
В момента Hyundai работи върху различен тип водородно задвижване - двигател с вътрешно горене H2, който трябва да може да генерира мощност от 300 кВт (402 к.с.) и въртящ момент от 1700 Нм при 2000 об/мин.
Двигателят трябва да отговаря и на изискванията на стандарта за емисии Euro7. За задвижването се използва водород със сравнително ниска чистота, което трябва да направи двигателите по-мощни и по-икономични. Според Hydrogen Fuel News изгарянето на водород с ниска чистота също е най-подходящата система за задвижване за средни до големи превозни средства и дълги разстояния.
Планът на Hyundai за водородните двигатели предвижда да се използват в автобуси, камиони, строителни машини и други търговски превозни средства. HDI възнамерява да представи прототипа на двигател с вътрешно горене, задвижван с водород, преди края на тази година. Пълномащабните тестове са планирани за 2024 г., като масовото производство е планирано да започне през 2025 г.