fallback

Hyundai пуска на пазара ново семейство водородни двигатели

Агрегатите с различно предназначение ще бъдат масово произвеждани от 2025 година

Корейската компания Hyundai работи чрез производителя на строителни машини и двигатели Hyundai Doosan Infracore (HDI) върху разработването на водородни двигатели, които са планирани да влязат в серийно производство през 2025 г., съобщи индустриалният портал Hydrogen Fuel News.

 

 

Hyundai Doosan Infracore, известна преди като Doosan Infracore, е южнокорейска компания, която произвежда строително оборудване и двигатели и беше придобита от Hyundai Doosan Infracore през 2021 г.

Hyundai вече има няколко електрически модела на пазара, но иска да продължи да разчита на горивните клетки, заяви Юрген Келер - управляващ директор на Hyundai Deutschland GmbH, който отговаря за маркетинга на марката в Германия. Според него водородното задвижване ще преобладава в дългосрочен план. „Това ще се случи отгоре надолу, т.е. от големи превозни средства към по-малки“, казва Келер.

 

 

Само за пет години автономно летящ електрически самолет, задвижван от горивна клетка за градска употреба, може дори да влезе в серийно производство, обяснява Келер в интервю за новинарския портал Welt.

Въпреки това той не предоставя никаква информация за възможно ново поколение на автомобила с горивни клетки Hyundai Nexo. Автомобилът е един от двата модела с горивни клетки, предлагани в серийно производство в Германия. Миналата година обаче купувачите са били едва 462-ма.

 

 

В момента Hyundai работи върху различен тип водородно задвижване - двигател с вътрешно горене H2, който трябва да може да генерира мощност от 300 кВт (402 к.с.) и въртящ момент от 1700 Нм при 2000 об/мин.

Двигателят трябва да отговаря и на изискванията на стандарта за емисии Euro7. За задвижването се използва водород със сравнително ниска чистота, което трябва да направи двигателите по-мощни и по-икономични. Според Hydrogen Fuel News изгарянето на водород с ниска чистота също е най-подходящата система за задвижване за средни до големи превозни средства и дълги разстояния.

 

 

Планът на Hyundai за водородните двигатели предвижда да се използват в автобуси, камиони, строителни машини и други търговски превозни средства. HDI възнамерява да представи прототипа на двигател с вътрешно горене, задвижван с водород, преди края на тази година. Пълномащабните тестове са планирани за 2024 г., като масовото производство е планирано да започне през 2025 г.

 

 

fallback
  • #6
    Гацо Порът ( преди 1 година )
    Това на снимката е новият им двигател с водородни горивни клетки , в който не се изгаря водород ... !! ... Дебело го подчертавам ... !! ... Ще има издръжливост около 500.000км и ново силово поколение клетки от 100кВт , ще имат и 200кВт , твърдят , че технологията ще може да възпроизведе с мащабиране и 1МВт , което ще е предостатъчно за тежкотоварни автомобили или строителни машини . Моля не преписвайте от първият срещнат "технологичен сайт" , проверявайте оригиналният произход ... !!
  • #5
    Гацо Порът ( преди 1 година )
    Не че се заяждам , ама във водородната горивна клетка няма изгаряне , единствено се отделя вода и топлина , докато при изгарянето на водород с атмосферен въздух се образуват и СО2 и NOx , последните в доволно голямо количество . Ако искат да изгарят водород чисто , трябва да в чиста кислородна среда , без азот и други газове ... Значи зареждаш водород и зареждаш чист кислород . Водорода изгаря при температури около 2500-2800 градуса . От какво трябва да е изработен двигателя ?!
  • #4
    Шекера, бейбе ( преди 1 година )
    Hyundai Doosan Infracore,...... беше придобита от Hyundai Doosan Infracore през 2021 г.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Авторчето ще ни обясни ли кой английски термин е превел като водород с ниска чистота?
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Няма кой да се занимава с тия скъпи измишльотини на ток и водород. По добре да вземат да направят един хубав дизел. Нещо с 6 цилиндъра около 3000 кубика и да е по механично без електроника като старите мерцедеси дето издържаха по един милион км
  • #1
    Смех ( преди 1 година )
    Начи вмедто да си сипя метан у колата първо че го горим за да добием вадарод па после че карма на вадарод а бе тия фред лиса
fallback
Последни