IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо електромобилът на Volkswagen за 25 000 евро е отлична идея?

С тази цена и пробег от 450 км новият модел ще бъде бестселър като Golf

Представянето на концепцията Volkswagen ID.2all преди няколко дни напълно обърка мнозина, тъй като този автомобил се различава съществено от всичко, което марката правеше до момента в сферата на електрификацията. Идвайки от света на ДВГ германската компания първо пусна електрически версии на свои конвенционални модели – e-up! и e-Golf, след което тотално промени стратегията си и представи VW ID.3, който беше нещо напълно различно.


VW ID.2all


И тук не става дума само за атрактивния дизайн, но и заради наличието на някои детайли в самия електромобил, които с течение на времето може да бъдат модернизиран. След това дойде ID.4, както и двата, може би, най-успешни електрически модела – ID.5 и ID. Buzz. И когато изглеждаше, че марката върви с големи крачки напред, се появи ID.2all – модел, който изглежда върви точно в обратна посока, но пък има едно огромно предимство – ниска цена.

С появата на този модел компанията от Волфсбург определено се връща към философията, която два от нейните най-популярни модели - Polo и Golf, винаги са изповядвали. А това може да се окаже много важно за производителя по няколко причини.


VW ID.2all


Първата е, че новият ID-модел се отдалечава от SUV-формата, като предлага малки размери и намалено тегло. Основната цел на една електрическа кола, поне на този етап, е да се движи в града и околностите му, така че тя не трябва да бъде двутонен SUV. Серийният модел ще бъде изграден върху новата платформа MEB Entry, като обещава да бъде толкова просторен, колкото сегашния Golf.

Въпреки размерите – дължина от 4,05 метра, широчина 1,81 метра и височина 1,53 метра, серийният ID.2 ще предлага междуосие от 2,6 метра, което означава вътрешно пространство като на компактен автомобил. Багажникът ще има обем от 490 литра, който може да нарасне до 1390 литра със свалени задни седалки. За сравнение, ID.3 разполага с 385 литра.


VW ID.2all


Друг ключов момент на модела е дизайнът, който е по-конвенционален и може би близък до вкусовете на класическите клиенти на Volkswagen. Да, той губи част от авангардния подход, използван при семейството ID, но пък изглежда така, както мнозина си представят следващия VW Golf (с изключение на задната част, където светлините са съединени с лента – нещо, което е непознато за компактния модел).

В салона добрите новини продължават, тъй като в допълнение към предаването на по-добро усещане за качество (поне на снимките), някои от най-критикуваните точки на ID.3 са решени. Екранът на приборния панел, например, е много по-голям и предлага повече информация, докато има физически контроли за силата на звука на мултимедийната система и отделен блок за климатика (също с бутони).


VW ID.2all


Извън обявената начална цена от под 25 000 евро, която трябва да се види дали наистина ще стане факт, друга точка в полза на модела се намира в електрическата система за задвижване – електромотор на предната ос. И не толкова заради добрите характеристики - 226 к.с. и ускорение от 0 до 100 к/ч за 7,0 секунди, а заради пробега.

В цикъл WLTP обявената от производителя автономност е около 450 км, Ако това означава 360-400 км в реални условия, то цифрата определено е впечатляваща. Може да се добави и системата за бързо зареждане, която осигурява пълнене на батерията от 10 до 80% само за 20 минути.


Още снимки на концептуалния VW ID.2all - вижте в галерията:


Ясно е, че ще трябва да се изчака, за да се види какво точно ще представлява VW ID.2 на живо. Както изглежда обаче, офанзивата на Volkswagen сред малките електрически коли ще продължи с още по-малък градски модел, който трябва да струва около 20 000 евро.


0 от 500
  • #11
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Факт! ( преди 11 месеца )
    Германски смешници
  • #10
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Това ако стане така както го пишат си е супер
  • #9
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Ще..ще...ще..., айде да излезе, да видим дали няма да стартово от 25к евро и тогава да си говорим, дали е добра или лоша идея?
  • #8
    1 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Рено Клио хибрид е сто пъти по кола от немското недоносче
  • #7
    2 rate up comment 4 rate down comment
    До 1 ( преди 11 месеца )
    Не им и трябва.Това слайдшоу моделче е за залъгване на инвеститорите да им се вдигнат падащите цени на акциите на Фау ве че нещо попнаха да се сриват.
  • #6
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Факт ( преди 11 месеца )
    Едва ли имаме пежо 208 имаме дачия спринг имаме новият ситроен ц3 ниаккъв шанс за вагинскъта табуретка.
  • #5
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 4 ( преди 11 месеца )
    Точно обратното е. Преминаването от бензин към ток не трябва да започва от най-икономичните автомобили, които харчат най-малко гориво и съответно отделят най-малко емисии. Няма никаква нито икономическа, нито екологична логика да се почне от там. Един suv харчи три пъти повече гориво и отделя два пъти повече вредни емисии от малък автомобил, но цените на бензиновите и електрическите са близки, но собственика може да направи огромни спестявания от гориво и да кара по-бърз автомобил, екологично.
  • #4
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Този път са в правилната посока и да, ел. автомобила не трябва да е над 2 тона SUV, поне за сега.
  • #3
    3 rate up comment 6 rate down comment
    до 2 ( преди 11 месеца )
    Всъщност в момента ако можеш да вземеш ДВГ с добра оферта ще е много добре. Защото като се вдигнат цените на новите, ще се вдигнат и на старите и може да се окаже, че ще караш 5 години нова кола и после да си е запазила 80-90% от цената. Докато при електричките е обратното - ако наистина паднат цените на новите ще паднат и на употребяваните. И вместо да й вземеш 70% след 5 години, я й вземеш 50, я не. А и при ел винаги носиш и риска да дойдат по-добри батерии и да има голямо морално остаряване.
  • #2
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Колкото може да се вземе Тесла за 30 хиляди долара толкова и това ще е 25 хиляди евро. Да не говорим, че за тези следващи критични 2-3 години колите ще скочат с минимум 20-30% ако не и повече, те в години без инфлация с толкова скачаха може и с доста повече и като цяло да купиш нова кола е голям риск особено електромобил.