IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Последният VW Golf с ДВГ – какво знаем до момента?

Предстоящият фейслифт ще донесе редица подобрения в стила, технологиите и задвижването

VW Golf е един от най-популярните автомобили на планетата и въпреки, че продажбите на компактни хечбеци падат заради популярността на SUV, той все още си остава много важен модел за германската марка. Главният изпълнителен директор на компанията - Томас Шефер, потвърди предстоящия фейслифт на 8-ото поколение, планиран за догодина.


VW Golf


Изданието Carscoops събра на едно място цялата информация за обновения модел, като публикува и някои спекулативни илюстрации, които ни показват как ще изглежда последният Golf, задвижван с двигатели с вътрешно горене. Следващата генерация на модела ще бъде изцяло електрическа.

Външен вид

Настоящото осмо поколение беше представено през 2019 г., така че не е изненада, че VW планира актуализация за 2024 г. (преди това се смяташе, че ще бъде представена по-късно тази година). Като цяло VW Group има доста фин подход към фейслифта, но това не означава, че Golf няма да получи важни визуални и технологични ревизии.

Прототипите на обновения VW Golf вече се тестват на пътя, но все още се крият под каросерията и светлинните елементи на настоящия модел. Рендърите на Carscoops показват някои от възможните промени в компактния хечбек, който ще остане незабавно разпознаваем като Golf, почитайки неговото наследство и еволюционния подход на VW за този конкретен модел.


VW Golf


Профилът на хечбека си остава същият, но новите брони с преработени всмукателни отвори могат да помогнат за придаването на свеж вид на модела. По-важното е, че новата LED-графика за предните и задните светлини може да бъде вдъхновена от семейството ID. VW вероятно ще запази различните елементи, които отличат ориентираните върху производителността версии GTI/GTD/GTE и R.

Интериор

Снимки на тестваните прототипи дават представа за промените в интериора, който ще получи нови компоненти. Централният елемент ще бъде значително по-голям сензорен екран за информационно-развлекателната система. Този нов екран, който изглежда много подобен на 15-инчовия модул в напълно електрическия VW ID.7, ще бъде основната промяна, но ще се предлага само за топ-версиите. По-ниските нива на оборудване ще получат 12-инчов екран като този на ID.3, който все още е по-голям от 10-инчовия дисплей на настоящия Golf.

Volkswagen обеща да се отърве от чувствителните на допир контроли на волана и Golf може да бъде един от първите модели, които ще се върнат към физическите бутони. Новият волан в крайна сметка ще бъде използван в цялата гама на марката. Обновеният Golf също може да получи нови материали с подобрено качество и нови технически характеристики като дигитално контролираните „Smart Air Vents“, които ще дебютират в ID.7.


VW Golf


Освен това трябва да се очаква, че обновеният модел ще се предлага с по-голям брой усъвършенствани системи за подпомагане на водача (ADAS), в допълнение към централната въздушна възглавница. Тя беше въведена за моделната година 2023, което позволи на модела да получи пет звезди от EuroNCAP.

Задвижване

Обновеният Golf (моделна година 2024) ще бъде изграден на леко подобрена версия на архитектурата MQB Evo, която ще се използва от Tiguan, както и от по-големия Passat. Инженерите на Volkswagen работят върху настройките на шасито, които трябва да подобрят управлението и комфорта на модела, сочен като еталон в компактния сегмент.

По отношение на задвижванията, обновеният модел ще бъде последният Golf с ДВГ, тъй като VW се готви да стане производител само на електромобили. Затова и не се очакват изненади под предния капак. Актуализираният четирицилиндров бензинов двигател с турбокомпресор 1.5 TSI Evo2 ще бъде в основата на гамата, включваща мека хибридна технология.


VW Golf


Базовият 1.0 eTSI ще получи някои актуализации, за да подобри екологичните си характеристики. Под въпрос обаче е двигателят 2.0 TDI, тъй като търсенето на дизели намалява. Със сигурност обаче 2.0 TSI ще се завърне в хот-хечовете GTI и R, като вероятно ще получи и електрификация.

Очакванията са VW да заложи на eHybrid / GTE, който може да получи следващото поколение на PHEV система, базирана на 1.5 TSI и седемстепенна DSG вместо старата 1.4 TSI и шестстепенна DSG скоростна кутия, използвана в момента. Мощността на агрегата ще бъде 272 к.с., като пробегът само на електричество ще достигне 100 км.

Електрическо бъдеще

Докато някои конкуренти, включително Peugeot 308 и Opel Astra, разшириха гамата си с варианти само на електричество, VW няма да инвестира в електрифициране на модели на платформата MQB, тъй като вече разполага с архитектурата MEB. Напълно електрическият ID.3 е много близък до Golf по отношение на пазарното позициониране, но се твърди, че VW ще предложи и по-малък модел, който ще се казва ID. Golf.

0 от 500
  • #23
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Точно така! Щом можеш да си го позволиш. Кеф цена няма. После електрическия ще е по-евтин както за покупка така и за поддръжка и зареждане, но ти ще караш класически автомобил за да покажеш класа. В бъдеще ще даваш още повече пари и само за гориво на всеки 10 години ще даваш пари за чисто нов електромобил, но ще караш култов 30-годишен автомобил и всички ще ти завиждат и ще цъкат с език. Даже след 30 години 18-годишните мадами сами ще ти се бутат и ще се чудиш как да се отървеш.
  • #22
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Значи купува си човек един нов догодина и си кара докат изкара - 20-30години и си купува нова кола със задвижване от след електрическата превъзбуда.
  • #21
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Стефан ( преди 1 година )
    Че е грозен,скъп и чуплив.
  • #20
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 18 ( преди 1 година )
    Нищо не си разбрал. Заради чиповете произведоха някакви си 10% по-малко бройки, като те решиха кои модели да отрежат и избраха с наличните чипове да произвеждат само скъпите модели с най голяма надценка и накрая излязоха на печалба от ситуацията. Обаче сега ще е обратно. Първо ще изгубят продажбите на най-скъпите си модели, защото първо те ще се изравнят по цена с електромобилите и клиентите ще те купуват само по-евтините с малки печалби за производителите. А от електромобили ще се печели много
  • #19
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 16 ( преди 1 година )
    "Мъск отдавна беше казал че може да предложи евтина кола. Но за това поевтиняване ще има причина." Има причина. Материлите в момента са по скъпи с 200-300% в сравнение с преди 2 г., но въпреки това Тесла свали цените с до 10 000$ тази година и продава модел 3 за 33 000$ в Китай с голяма печалба. Е колко да струва по-малък автомобил с по-малка и евтина батерия след няколко години, происвеждана с по-ефективно производство. Тогава и материалите ще са поевтинели отново заради свръхпроизвото им
  • #18
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    В момента виждаме ситуация на загуба на икономията от мащаба заради кризата с чиповете първо и войната второ. Но сега нещата ще се регулират и ДВГ ще поевтинее. Докато при батериите ако не дойде нова химия дори някои очакват поскъпване.
  • #17
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Цените на електромобилите ще продължат да падат , докато цените на ДВГ ще се покачват
  • #16
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Конкретно голфа не е подходящ пример, защото първо сегашния е надценен доста и второ електрическия слиза в В сегмент т.е. става Поло. А относно цената чакай да му излязат параметрите. Че като се окаже с 25кВч батерия 100-тина коня гол като Жигула за тези 22к евро - мерси. Същото важи и за малката Тесла. Мъск отдавна беше казал че може да предложи евтина кола. Но за това поевтиняване ще има причина.
  • #15
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Загубата на икономия от мащаба на ДВГ ще означава, че цените на превозните средства на изкопаеми горива ще се повишат, тъй като производителите на стари модели залагат на по-високи маржове, за да компенсират по-ниския обем, докато преминават към електромобили.Цените на електромобилите ще продължат да падат
  • #14
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    На път сме да видим ценова война за електромобилите, която ще завърши с ценови паритет на ДВГ (и в крайна сметка известна консолидация/фалити сред производителите, които не могат да се справят)До този момент предлагането беше далеч под търсенето. Сега те се изравняват и спадовете на цените ще преобразуват маржовете на печалба от електромобилите в по-високо търсене.Ще се получи порочен кръг, тъй като търсенето на електромобили намалява търсенето на ДВГ и ДВГ губи икономия от мащаба.