IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Последният VW Golf с ДВГ – какво знаем до момента?

Предстоящият фейслифт ще донесе редица подобрения в стила, технологиите и задвижването

VW Golf е един от най-популярните автомобили на планетата и въпреки, че продажбите на компактни хечбеци падат заради популярността на SUV, той все още си остава много важен модел за германската марка. Главният изпълнителен директор на компанията - Томас Шефер, потвърди предстоящия фейслифт на 8-ото поколение, планиран за догодина.


VW Golf


Изданието Carscoops събра на едно място цялата информация за обновения модел, като публикува и някои спекулативни илюстрации, които ни показват как ще изглежда последният Golf, задвижван с двигатели с вътрешно горене. Следващата генерация на модела ще бъде изцяло електрическа.

Външен вид

Настоящото осмо поколение беше представено през 2019 г., така че не е изненада, че VW планира актуализация за 2024 г. (преди това се смяташе, че ще бъде представена по-късно тази година). Като цяло VW Group има доста фин подход към фейслифта, но това не означава, че Golf няма да получи важни визуални и технологични ревизии.

Прототипите на обновения VW Golf вече се тестват на пътя, но все още се крият под каросерията и светлинните елементи на настоящия модел. Рендърите на Carscoops показват някои от възможните промени в компактния хечбек, който ще остане незабавно разпознаваем като Golf, почитайки неговото наследство и еволюционния подход на VW за този конкретен модел.


VW Golf


Профилът на хечбека си остава същият, но новите брони с преработени всмукателни отвори могат да помогнат за придаването на свеж вид на модела. По-важното е, че новата LED-графика за предните и задните светлини може да бъде вдъхновена от семейството ID. VW вероятно ще запази различните елементи, които отличат ориентираните върху производителността версии GTI/GTD/GTE и R.

Интериор

Снимки на тестваните прототипи дават представа за промените в интериора, който ще получи нови компоненти. Централният елемент ще бъде значително по-голям сензорен екран за информационно-развлекателната система. Този нов екран, който изглежда много подобен на 15-инчовия модул в напълно електрическия VW ID.7, ще бъде основната промяна, но ще се предлага само за топ-версиите. По-ниските нива на оборудване ще получат 12-инчов екран като този на ID.3, който все още е по-голям от 10-инчовия дисплей на настоящия Golf.

Volkswagen обеща да се отърве от чувствителните на допир контроли на волана и Golf може да бъде един от първите модели, които ще се върнат към физическите бутони. Новият волан в крайна сметка ще бъде използван в цялата гама на марката. Обновеният Golf също може да получи нови материали с подобрено качество и нови технически характеристики като дигитално контролираните „Smart Air Vents“, които ще дебютират в ID.7.


VW Golf


Освен това трябва да се очаква, че обновеният модел ще се предлага с по-голям брой усъвършенствани системи за подпомагане на водача (ADAS), в допълнение към централната въздушна възглавница. Тя беше въведена за моделната година 2023, което позволи на модела да получи пет звезди от EuroNCAP.

Задвижване

Обновеният Golf (моделна година 2024) ще бъде изграден на леко подобрена версия на архитектурата MQB Evo, която ще се използва от Tiguan, както и от по-големия Passat. Инженерите на Volkswagen работят върху настройките на шасито, които трябва да подобрят управлението и комфорта на модела, сочен като еталон в компактния сегмент.

По отношение на задвижванията, обновеният модел ще бъде последният Golf с ДВГ, тъй като VW се готви да стане производител само на електромобили. Затова и не се очакват изненади под предния капак. Актуализираният четирицилиндров бензинов двигател с турбокомпресор 1.5 TSI Evo2 ще бъде в основата на гамата, включваща мека хибридна технология.


VW Golf


Базовият 1.0 eTSI ще получи някои актуализации, за да подобри екологичните си характеристики. Под въпрос обаче е двигателят 2.0 TDI, тъй като търсенето на дизели намалява. Със сигурност обаче 2.0 TSI ще се завърне в хот-хечовете GTI и R, като вероятно ще получи и електрификация.

Очакванията са VW да заложи на eHybrid / GTE, който може да получи следващото поколение на PHEV система, базирана на 1.5 TSI и седемстепенна DSG вместо старата 1.4 TSI и шестстепенна DSG скоростна кутия, използвана в момента. Мощността на агрегата ще бъде 272 к.с., като пробегът само на електричество ще достигне 100 км.

Електрическо бъдеще

Докато някои конкуренти, включително Peugeot 308 и Opel Astra, разшириха гамата си с варианти само на електричество, VW няма да инвестира в електрифициране на модели на платформата MQB, тъй като вече разполага с архитектурата MEB. Напълно електрическият ID.3 е много близък до Golf по отношение на пазарното позициониране, но се твърди, че VW ще предложи и по-малък модел, който ще се казва ID. Golf.

0 от 500
  • #13
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    За пореден път те питам дай ми един конкретен пример за електричка по-евтина от аналогична с ДВГ. А ти кристална топка ли имаш че да кажеш какви ще са цените на електричките и тези на ДВГ след 10 години. Това е много време. Преди 10 години електричките бяха чиста екзотика. След 10 години спокойно може да има нова "революционна технология" която де е бъдещето.
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 9 ( преди 1 година )
    "голям кеф е да караш електричка - даваш 30-50к отгоре за кола" ти сериозно ли си мислиш, че този последен модел на Голф ще се продава за максимум 20 000 лева и дори ще ти го подаряват за без пари? Защото преди двадесетина дни обявиха цената на електрческия :Volkswagen Golf става електромобил за 22 500 eвроПрероденият модел ще се появи на пазара през 2025 година Петър Захариев 15.02.2023. Предвид, че сега голфа струва около 30 000 евро, дали следващия няма да е повече?
  • #11
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До 9 ( преди 1 година )
    Опитваш се да видиш бъдещето в огледалото за обратно виждане на автомобила? Така ли си представяш и новопостроените жилищни сгради през 2034, когато все още се продават автомобили с ДВГ и на всяко второ паркомясто предприемчиви хора са инсталирали зарядни станции, а вече осма година екектромобилите са по-евтини от ДВГ? Всеки който пожелае, ще може да отиде да си купи през 2034 автомобил с ДВГ за 30к отгоре, да плаща 2-3к повече каско и да търси в коя градинка в квартала има място да го спре
  • #10
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Даже 25лв (10л/100км) е песимистичен среден разход за модерна кола. По-скоро около 20лв
  • #9
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Нали знаеш че в по-старите квартали повечето блокове нямат гаражи. В новите квартали гаражите често не са достатъчни и за половината коли в блока. И какво излиза - голям кеф е да караш електричка - даваш 30-50к отгоре за кола, после задължително даваш още 30к+ лв (на места може и евро да са) за гараж който дори може да ти е далеч от жилището. Да даваш 2-3к лв отгоре за каско. Да имаш неудобството (макар и малко) да търсиш зарядни където ходиш. И за какво - да пестиш 25-30 лв/100 км.
  • #8
    5 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Нима искаш да кажеш, че в момента желаеш да си купиш чисто нова електричка и можеш да си я позволиш но единствения ти непреодолим проблем е, че няма къде да я зареждаш? Осъзнаваш ли, че на сегашните цени на електричките можеш да си купиш два-три гаража? Също така че с цената на един електромобил можеш да инсталираш над 100 зарядни станции? Най-мощната и скъпа зарядна станция на тесла струва 500 долара. Вендинг автомата 8 пъти повече и също иска партида за ток.
  • #7
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Да за това си прав. Мисълта ми беше че в момента няма условия за масово каране на електрички. И идва другия проблем - ако трябва да плащаш на трета страна за зареждане става скъпо да караш електричка.
  • #6
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До 3 и 4 ( преди 1 година )
    Виж как и сам си се сетил, че зареждането е бизнес. Колко вендинг автомати има във вашата бизнес сграда? Шефът ли ви ги инсталира? Кафето на тях безплатно ли е? Броя на зарядните станции ще е равен на броя на паркоместата и ако си паркирал ще зареждаш. И обратното ще е вярно. Ако не зареждаш няма да си паркирал защото ще те изгонят. А зареждането на бавна зарядна станция няма как да стане за един час за да се налага да местиш автомобила. Дори 8 часа не стигат, но след това караш 10 дни.
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Пак ли гадаете? По картинка, на боб... ? Моделна годинса 2024, значи ще излезе в края на тази, най-рано ноември.
  • #4
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    И се започват цирковете по нашенски как собственици на коли за 100-150к и нагоре лв се редят на опашка и се карат и заплашват, за да заредят без пари.