След фейслифта в средата на цикъла, планиран за настоящия модел през 2024 г., VW Golf ще изкара още известно време, преди в края на десетилетието да излезе неговото девето поколение. Най-популярният модел на марката ще остане без двигатели с вътрешно горене и ще се превърне в електромобил, позициониран под ID.3.
И докато мнозина се питат „Какво ще се случи с версиите GTI и R в ерата на електрическото задвижване?", във Волфсбург вече работят по въпроса. По информация на британското издание инженерите на Volkswagen вече планират новата версия на хот-хеча.
Както беше съобщено по-рано, VW ID.2, базиран на бъдещата платформа с предно задвижване MEB-Plus, ще получи името Golf, който ще се предлага и във версия GTI. Самата архитектура е така проектиране, че да може да работи и с два електромотора, което означава и бъдеща поява на R-модел. Той ще използва система за задвижване на четирите колела AWD, която ще се появи и на кросоувър-версия на ID.2.
Още през май 2021 г. VW представи модела ID.X като концептуален хот-хеч с AWD и мощност 329 к.с., които позволяват ускорение от 0 до 100 км/ч за 5,3 секунди. Серийната версия с добавка GTX ще се появи при фейслифта на ID.3 по-късно тази година. Не е ясно обаче дали електрическият Golf R би могъл да се справи с тази задвижваща система, като се има предвид различната архитектура на двата електромобила.
Плановете на Volkswagen предвижда ID.2 да излезе в продажба през втората половина на 2025 г., така че високопроизводителните му версии ще се появят след това. С пускането на Touareg R германският производител започна частична електрификация, тъй като луксозният SUV разполага с plug-in хибридно задвижване, състоящо се от 3,0-литров V6 с турбокомпресор и електрически мотор. Съвкупната мощност на задвижващата система е 456 к.с. и 702 Нм.
Любопитно е да се види и в каква посока ще поеме по-малкия кросоувър Tiguan и по-специално неговата R-версия. Той трябва да смени поколенията тази година, като е много вероятно да получи PHEV, за да може да се справи с новия стандарт Евро 7.