fallback

Защо електромобилът на Volkswagen за 25 000 евро е отлична идея?

С тази цена и пробег от 450 км новият модел ще бъде бестселър като Golf

Представянето на концепцията Volkswagen ID.2all преди няколко дни напълно обърка мнозина, тъй като този автомобил се различава съществено от всичко, което марката правеше до момента в сферата на електрификацията. Идвайки от света на ДВГ германската компания първо пусна електрически версии на свои конвенционални модели – e-up! и e-Golf, след което тотално промени стратегията си и представи VW ID.3, който беше нещо напълно различно.

И тук не става дума само за атрактивния дизайн, но и заради наличието на някои детайли в самия електромобил, които с течение на времето може да бъдат модернизиран. След това дойде ID.4, както и двата, може би, най-успешни електрически модела – ID.5 и ID. Buzz. И когато изглеждаше, че марката върви с големи крачки напред, се появи ID.2all – модел, който изглежда върви точно в обратна посока, но пък има едно огромно предимство – ниска цена.

С появата на този модел компанията от Волфсбург определено се връща към философията, която два от нейните най-популярни модели - Polo и Golf, винаги са изповядвали. А това може да се окаже много важно за производителя по няколко причини.

Първата е, че новият ID-модел се отдалечава от SUV-формата, като предлага малки размери и намалено тегло. Основната цел на една електрическа кола, поне на този етап, е да се движи в града и околностите му, така че тя не трябва да бъде двутонен SUV. Серийният модел ще бъде изграден върху новата платформа MEB Entry, като обещава да бъде толкова просторен, колкото сегашния Golf.

Въпреки размерите – дължина от 4,05 метра, широчина 1,81 метра и височина 1,53 метра, серийният ID.2 ще предлага междуосие от 2,6 метра, което означава вътрешно пространство като на компактен автомобил. Багажникът ще има обем от 490 литра, който може да нарасне до 1390 литра със свалени задни седалки. За сравнение, ID.3 разполага с 385 литра.

Друг ключов момент на модела е дизайнът, който е по-конвенционален и може би близък до вкусовете на класическите клиенти на Volkswagen. Да, той губи част от авангардния подход, използван при семейството ID, но пък изглежда така, както мнозина си представят следващия VW Golf (с изключение на задната част, където светлините са съединени с лента – нещо, което е непознато за компактния модел).

В салона добрите новини продължават, тъй като в допълнение към предаването на по-добро усещане за качество (поне на снимките), някои от най-критикуваните точки на ID.3 са решени. Екранът на приборния панел, например, е много по-голям и предлага повече информация, докато има физически контроли за силата на звука на мултимедийната система и отделен блок за климатика (също с бутони).

Извън обявената начална цена от под 25 000 евро, която трябва да се види дали наистина ще стане факт, друга точка в полза на модела се намира в електрическата система за задвижване – електромотор на предната ос. И не толкова заради добрите характеристики - 226 к.с. и ускорение от 0 до 100 к/ч за 7,0 секунди, а заради пробега.

В цикъл WLTP обявената от производителя автономност е около 450 км, Ако това означава 360-400 км в реални условия, то цифрата определено е впечатляваща. Може да се добави и системата за бързо зареждане, която осигурява пълнене на батерията от 10 до 80% само за 20 минути.

Още снимки на концептуалния VW ID.2all - вижте в галерията:

Ясно е, че ще трябва да се изчака, за да се види какво точно ще представлява VW ID.2 на живо. Както изглежда обаче, офанзивата на Volkswagen сред малките електрически коли ще продължи с още по-малък градски модел, който трябва да струва около 20 000 евро.

fallback
  • #21
    анонимен ( преди 1 година )
    Реклама з аболните им фенове
  • #20
    анонимен ( преди 1 година )
    25000 ама друг път. Това е стартова цена за малка батерия и малка мощност. Така споменатите 226кс и 470км пробег с няколко екстри допълнително и цената става 35000. И сега има подобен автомобил със същите характеристики - MG 4, на тази цена. Вместо големи и тежки батерии производителите трябва да инвестират в зарядна инфраструктура както прави Тесла. Затова Тесла няма кой да ги стигне скоро. И когато след 2-3 год излязат с малка кола за 25-30 хил евро ще се продава в пъти по-добре от другите.
  • #19
    До 17 ( преди 1 година )
    Спринг не е кола. Това е аналог на трабантя от соца. Уж мяза на кола ама нъцки
  • #18
    анонимен ( преди 1 година )
    При положение че цените на батериите сега поскъпват не виждам смисъл да се правят такива автомобили. Вече няма от къде да се купят качествени евтини батерии. На тази цена говорим за реален пробег 100-150км с едно зареждане. Това нещо ще е за скрап още след 5 години Точно колкото да изкара гаранцията.
  • #17
    анонимен ( преди 1 година )
    Е значи излиза че пак ФВ ще е по скъп от Спринга е тогава за каква най-евтина електричка говорим
  • #16
    анонимен ( преди 1 година )
    #14, може да пуснат до 25 000 евро, но някакви базови с 25-30 kW батерии, което си е под 200 км пробег. Аз не знам що си мислите, че нещо някога ще поевтинее. Тъпата Дачия Спринг от 30, стана на 44 хиляди лв, ама ти чакаш евтин фолксваген.
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    И защо да предпочета този кутук пред един Логън на газово
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    Общо взето до 1-2 години всички (може би без повечето от японските марки или поне нямам информация освен за Нисан с Рено разбира се) планират да пуснат модели от 25 хил евро
  • #13
    R ( преди 1 година )
    Ако се запази цената, до официалното представяне ще поръчам едно
  • #12
    Лудория ( преди 1 година )
    Според мен са се светнали, че в сегмента на нормални коли/SUV има голяма конкyренция в лицето на BMW, Mercedes, Тесла и Хюндай/Киа. Но за малките коли, които са популярни в Европа, не е така. Пък и разчитат на количество и на своите фенове с Поло/Голф...
fallback
Последни