fallback

Защо електромобилът на Volkswagen за 25 000 евро е отлична идея?

С тази цена и пробег от 450 км новият модел ще бъде бестселър като Golf

Представянето на концепцията Volkswagen ID.2all преди няколко дни напълно обърка мнозина, тъй като този автомобил се различава съществено от всичко, което марката правеше до момента в сферата на електрификацията. Идвайки от света на ДВГ германската компания първо пусна електрически версии на свои конвенционални модели – e-up! и e-Golf, след което тотално промени стратегията си и представи VW ID.3, който беше нещо напълно различно.

И тук не става дума само за атрактивния дизайн, но и заради наличието на някои детайли в самия електромобил, които с течение на времето може да бъдат модернизиран. След това дойде ID.4, както и двата, може би, най-успешни електрически модела – ID.5 и ID. Buzz. И когато изглеждаше, че марката върви с големи крачки напред, се появи ID.2all – модел, който изглежда върви точно в обратна посока, но пък има едно огромно предимство – ниска цена.

С появата на този модел компанията от Волфсбург определено се връща към философията, която два от нейните най-популярни модели - Polo и Golf, винаги са изповядвали. А това може да се окаже много важно за производителя по няколко причини.

Първата е, че новият ID-модел се отдалечава от SUV-формата, като предлага малки размери и намалено тегло. Основната цел на една електрическа кола, поне на този етап, е да се движи в града и околностите му, така че тя не трябва да бъде двутонен SUV. Серийният модел ще бъде изграден върху новата платформа MEB Entry, като обещава да бъде толкова просторен, колкото сегашния Golf.

Въпреки размерите – дължина от 4,05 метра, широчина 1,81 метра и височина 1,53 метра, серийният ID.2 ще предлага междуосие от 2,6 метра, което означава вътрешно пространство като на компактен автомобил. Багажникът ще има обем от 490 литра, който може да нарасне до 1390 литра със свалени задни седалки. За сравнение, ID.3 разполага с 385 литра.

Друг ключов момент на модела е дизайнът, който е по-конвенционален и може би близък до вкусовете на класическите клиенти на Volkswagen. Да, той губи част от авангардния подход, използван при семейството ID, но пък изглежда така, както мнозина си представят следващия VW Golf (с изключение на задната част, където светлините са съединени с лента – нещо, което е непознато за компактния модел).

В салона добрите новини продължават, тъй като в допълнение към предаването на по-добро усещане за качество (поне на снимките), някои от най-критикуваните точки на ID.3 са решени. Екранът на приборния панел, например, е много по-голям и предлага повече информация, докато има физически контроли за силата на звука на мултимедийната система и отделен блок за климатика (също с бутони).

Извън обявената начална цена от под 25 000 евро, която трябва да се види дали наистина ще стане факт, друга точка в полза на модела се намира в електрическата система за задвижване – електромотор на предната ос. И не толкова заради добрите характеристики - 226 к.с. и ускорение от 0 до 100 к/ч за 7,0 секунди, а заради пробега.

В цикъл WLTP обявената от производителя автономност е около 450 км, Ако това означава 360-400 км в реални условия, то цифрата определено е впечатляваща. Може да се добави и системата за бързо зареждане, която осигурява пълнене на батерията от 10 до 80% само за 20 минути.

Още снимки на концептуалния VW ID.2all - вижте в галерията:

Ясно е, че ще трябва да се изчака, за да се види какво точно ще представлява VW ID.2 на живо. Както изглежда обаче, офанзивата на Volkswagen сред малките електрически коли ще продължи с още по-малък градски модел, който трябва да струва около 20 000 евро.

fallback
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Аз имам една още по-добра идея от volkswagen за 25 000. Моята идея е mercedes за 15 000 . Но както идеята така и автомобилът са концепции и добри пожелания, които от volkswagen засега не знаят как да изпълнят. Това уж е крайната им цел но засега никой в компанията не знае как ще бъде постигната и не си прави труда. Това е просто лъскава картинка и празни обещания. Седмица по-рано от volkswagen, Тесла не показа никаква картинка и не даде никакви обещания, а показа пътя за постигане на целта
fallback
Последни