fallback

И Австрия е против забраната на ДВГ

Канцлерът Нехамер смята, че решението за опазване на околната среда е в иновациите и прогреса

Австрия е поредната държава, която се противопостави на подготвяната от властите в ЕС забрана за продажбата на нови автомобили с ДВГ от 2035 г. Австрийският канцлер Карл Нехамер, цитиран от Kronen-Zeitung, се обяви против тази забрана и допълва, че за него по отношение на съдържанието на целта за опазване на климата, въпросът е в начина и решението е в иновациите и прогреса. 

 

 

Според Нехамер е „грешка“ да се остави двигателя с вътрешно горене, защото тогава следва отказ от „предимството на ноу-хау“ и ще се влезе в нови зависимости. Зависимостта от Китай като производител на слънчеви панели, например, вече е основен проблем.

Наскоро министрите на транспорта на 7 държави – Германия, Италия, Чехия, Словакия, Полша, Румъния и Унгария се срещнаха в Страсбург, за да дискутират промени в забраната на ДВГ от 2035 г. Не само спирането на ДВГ провокира разделение на страните в ЕС. Новияат екологичен стандарт Евро 7, който трябва да влезе в сила през 2026 г., също среща отказ от тези седем държави.

 

 

Австрия няма собствена автомобилна индустрия, но има много важни компании доставчици, като Magna Steyr в Грац, където се произвеждат и автомобили на други компании по договор.

Същевременно проучване, поръчано от Австрийският клуб за мобилност (ÖAMTC), показна настроенията на хората в страната относно планираната забрана за нови регистрации на автомобили с двигатели с вътрешно горене в ЕС от 2035 г. Резултатът е следният: 65 процента са категорично против забраната на ДВГ, само 22 процента от анкетираните смятат такава идея за добра, а 13 процента не са решили.

 

 

Бернхард Визингер, ръководител на групата по интереси на ÖAMTC, казва: „Първото представително проучване в Австрия ясно показва, че няма мнозинство сред населението за забрана на ДВГ. Всъщност няма такова и в правителството и възниква въпросът защо министърът на транспорта иска да гласува за забраната на двигателите с вътрешно горене в Съвета на ЕС.“

 

 

fallback
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Кола на газ както и дизел бият всяка електричка ако се зарежда от публичната мрежа още от миналата година, където в държави като UK е паунд киловата, освен това да дадеш над 100 хиляди за кола и да мериш разхода е направо смешно и показател за липса не познания по математика от 3 клас.
  • #1
    Факт ( преди 1 година )
    Няма какво да бие електричката по цена за изминато разстояние.Дет се казва богатият с времето става още по богат а бедния все по беден.
fallback
Последни