fallback

И Австрия е против забраната на ДВГ

Канцлерът Нехамер смята, че решението за опазване на околната среда е в иновациите и прогреса

Австрия е поредната държава, която се противопостави на подготвяната от властите в ЕС забрана за продажбата на нови автомобили с ДВГ от 2035 г. Австрийският канцлер Карл Нехамер, цитиран от Kronen-Zeitung, се обяви против тази забрана и допълва, че за него по отношение на съдържанието на целта за опазване на климата, въпросът е в начина и решението е в иновациите и прогреса. 

 

 

Според Нехамер е „грешка“ да се остави двигателя с вътрешно горене, защото тогава следва отказ от „предимството на ноу-хау“ и ще се влезе в нови зависимости. Зависимостта от Китай като производител на слънчеви панели, например, вече е основен проблем.

Наскоро министрите на транспорта на 7 държави – Германия, Италия, Чехия, Словакия, Полша, Румъния и Унгария се срещнаха в Страсбург, за да дискутират промени в забраната на ДВГ от 2035 г. Не само спирането на ДВГ провокира разделение на страните в ЕС. Новияат екологичен стандарт Евро 7, който трябва да влезе в сила през 2026 г., също среща отказ от тези седем държави.

 

 

Австрия няма собствена автомобилна индустрия, но има много важни компании доставчици, като Magna Steyr в Грац, където се произвеждат и автомобили на други компании по договор.

Същевременно проучване, поръчано от Австрийският клуб за мобилност (ÖAMTC), показна настроенията на хората в страната относно планираната забрана за нови регистрации на автомобили с двигатели с вътрешно горене в ЕС от 2035 г. Резултатът е следният: 65 процента са категорично против забраната на ДВГ, само 22 процента от анкетираните смятат такава идея за добра, а 13 процента не са решили.

 

 

Бернхард Визингер, ръководител на групата по интереси на ÖAMTC, казва: „Първото представително проучване в Австрия ясно показва, че няма мнозинство сред населението за забрана на ДВГ. Всъщност няма такова и в правителството и възниква въпросът защо министърът на транспорта иска да гласува за забраната на двигателите с вътрешно горене в Съвета на ЕС.“

 

 

fallback
  • #22
    анонимен ( преди 1 година )
    До 18. Нищо не се разбрал от написаното. Зарядните на тесла в България и голяма част от източна Европа не са безплатни само през нощта а през цялото денонощие. Тук си е с рекламна цел, защото така или иначе работят на загуба заради малкия пътникопоток. Това за което ти говоря е напълно безплатно зареждане няколко дни преди празниците и по време на празниците, за да не се натоварва мрежата при пиково натоварване. В тези часове зареждането е дори по-скъпо от обикновено. Цените не са фиксирани.
  • #21
    До 17 ( преди 1 година )
    Фирменият ток го купувам по борсови цени, а вкъщи по регулирани. Не смяташ ли, че за една транспортна фирма или зарядна станция ще е като джакпот от тотото да знае точно в колко часа да си напълни батериите с евтин ток, за да може да си максимализира печалбите. Тогава голямата разлика в цените между различните часове на денонощието от недостатък се превръща в предимство и повече фирми ще инвестират в това за да се възползват.
  • #20
    Гост ( преди 1 година )
    Оставете това кое е по-добре, на мен ми е странно как се взимат решенията в този ЕС. От толкова време се говори за забраната на ДВГ и Евро 7 и сега изведнъж ами няма да стане. Не можаха ли по-рано да се разберат! Изглежда някак, като че ли ЕК няма никаква връзка с управляващите държавите членки
  • #19
    TSLA ( преди 1 година )
    Моля госпожо, аз си забравих тетрадката с домашното... И аз! И аз! И аз! А на мене ми я изяде котката..
  • #18
    анонимен ( преди 1 година )
    Безплатни са с цел реклама. И огромна част от станциите са по шосета и магистрали които нощно време са доста по-празни. А в БГ от Търново например да отскоча до Пловдив по нощите да заредя без пари ли?
  • #17
    до 15 ( преди 1 година )
    Ти от борсата ли го купуваш или от прекупвач. Защо яйцата на борсата са по 20 ст. а в магазина са х2?
  • #16
    до 14 ( преди 1 година )
    Не говоря само за Тесла, например BMW i4 като цена е между 3-та и 4-та серия с близки конски сили. При Мерцедес е също е близко макар и в полза на ДВГ
  • #15
    До 10 ( преди 1 година )
    "Само от сега ще ти кажа че няма да реши от добро сърце да смъкне цената вместо да си вдигне печалбата.Нима на бензиностанциите цената мърда по часове според борсовата цена" В голяма грешка си. Цените на тока се договорят предварително и още от днес се знае час по час какво ще е натоварването на мрежата утре, колко енергия ще се произведе и оттам се договаря и цената за всеки отделен час 24 часа напред. Отваряш сайта на IBEX и гледаш цените за утре. Тесла редовно има безплатни цени през нощта.
  • #14
    До 12 ( преди 1 година )
    Ти сериозен ли си? Миналата година Тесла продаде 1,3 милиона автомобила, като най-евтините от тях бяха около 50 000 евро, а средната цена беше над 65 000. На практика бяха по-скъпи от някои модели на mercedes, но въпреки това се продаваха повече от тях. А ако за mercedes може да се каже, че е луксозен то ако сложиш лукс и тесла в едно изречение всички ще ти се смеят. Тесла са посредствени автомобили с премиум цена. Да не се бърка премиум с лукс.
  • #13
    До 2 ( преди 1 година )
    А защо все се опитвате да видите бъдещето като гледате в огледалото за обратно виждане? Защо говориш за миналата година, когато цената на тока на борсата беше над левче за киловатчас, и то не защото е поскъпнала себестойността на тока, а заради липсата на изкопаеми горива заради войната? Защо не говориш за цените на тока тези дни? Например за утре между 10:00 и 14:00 цената на свободния пазар варира между 11 и 13 стотинки и се знае от днес. Утре се зарежда на такива цени. Днес е малко по-скъпо.
fallback
Последни