fallback

И Австрия е против забраната на ДВГ

Канцлерът Нехамер смята, че решението за опазване на околната среда е в иновациите и прогреса

Австрия е поредната държава, която се противопостави на подготвяната от властите в ЕС забрана за продажбата на нови автомобили с ДВГ от 2035 г. Австрийският канцлер Карл Нехамер, цитиран от Kronen-Zeitung, се обяви против тази забрана и допълва, че за него по отношение на съдържанието на целта за опазване на климата, въпросът е в начина и решението е в иновациите и прогреса. 

 

 

Според Нехамер е „грешка“ да се остави двигателя с вътрешно горене, защото тогава следва отказ от „предимството на ноу-хау“ и ще се влезе в нови зависимости. Зависимостта от Китай като производител на слънчеви панели, например, вече е основен проблем.

Наскоро министрите на транспорта на 7 държави – Германия, Италия, Чехия, Словакия, Полша, Румъния и Унгария се срещнаха в Страсбург, за да дискутират промени в забраната на ДВГ от 2035 г. Не само спирането на ДВГ провокира разделение на страните в ЕС. Новияат екологичен стандарт Евро 7, който трябва да влезе в сила през 2026 г., също среща отказ от тези седем държави.

 

 

Австрия няма собствена автомобилна индустрия, но има много важни компании доставчици, като Magna Steyr в Грац, където се произвеждат и автомобили на други компании по договор.

Същевременно проучване, поръчано от Австрийският клуб за мобилност (ÖAMTC), показна настроенията на хората в страната относно планираната забрана за нови регистрации на автомобили с двигатели с вътрешно горене в ЕС от 2035 г. Резултатът е следният: 65 процента са категорично против забраната на ДВГ, само 22 процента от анкетираните смятат такава идея за добра, а 13 процента не са решили.

 

 

Бернхард Визингер, ръководител на групата по интереси на ÖAMTC, казва: „Първото представително проучване в Австрия ясно показва, че няма мнозинство сред населението за забрана на ДВГ. Всъщност няма такова и в правителството и възниква въпросът защо министърът на транспорта иска да гласува за забраната на двигателите с вътрешно горене в Съвета на ЕС.“

 

 

fallback
  • #32
    анонимен ( преди 1 година )
    Да се поправя. ДВГ няма да са екзотика през 2035 година, а дори и през 2050 година е вероятно да са болшинството от автомобилите по пътищата в най-оптимистичния вариант, но от тогава нататък ще започнат да намаляват рязко, защото ще има и достатъчно електромобили втора употреба, за разлика от сега пък и през 2035 година. Сегашните първи поколения електромобили надали ще са желани за покупка втора ръка заради многото им детски болести. По-скоро ще им се ползват батериите за съхранение на енергия.
  • #31
    анонимен ( преди 1 година )
    А защо мислиш така? То е ясно че двг няма да умре никога, както и досега не са умрели конете и каруците и още са по пътищата, но ще са по-скоро екзотика. А относно зарядните станции, само преди две години почти нямаше къде да заредиш от софия до морето, а сега има 10-тина зарядни станции с по няколко колонки, на които можеш да заредиш за десетина минути за да караш с 150 км в час без притеснение дали ще стигнеш. На около 3000 електромобила има около 500 колонки за зареждане в българия
  • #30
    анонимен ( преди 1 година )
    Въпросът е че ДВГ нито ще умира, нито ще спира да се ражда и след 2035... Докато електричките не станат на половин цена от сега и няма зарядни на всеки ъгъл - т.е. ще има още време да мине, вода да изтече.. доста след 2035 изглежда за сега ;)
  • #29
    До ДВГ ( преди 1 година )
    Въпросът не е дали, а кога електромобилите ще заемат по-големия процент от пазара и производството на ДВГ ще стане нерентабилно както за производителите, така и за клиентите. Пък и незнайно защо винаги бъркате раждане с умиране, като са коренно противоположни неща. Това че през 2035 ще забранят РАЖДАНЕТО , това НЕ е УМИРАНЕ на ДВГ. Вече родените ще продължат да живеят още десетилетия преди да умрат. Ако са толкова по-добри от електромобилите, колкото си мислите, ще могат да се карат до 2085
  • #28
    ДВГ ( преди 1 година )
    Слуховете за моята смърт са силно преувеличени.
  • #27
    СМОГ ( преди 1 година )
    Граждани с нулев опит и много шубе (поради нулевия опит) ги питаш за мнение е все 1 да ти превеждат пиеса от френски. Назначени от бизнеса политици да кажат нещо против шефовете си, е все едно да кажат, че японеца е опълченец. Мръсен въздух, дето си го дишаме всички ние и глоби от Европейския съд за мръсния въздух (справка България), дето ги плаща кой? Данъкоплатците, демек ние. *** кой няма акъл има.. портфейл.
  • #26
    анонимен ( преди 1 година )
    Да за можене могат. Но пак говориш за едно възможно розово бъдеще, а не за сегашния момент. Защо не са го направили вече и да yбият фирмите за зарядни станции? И да привлекат още хора към електричките? Дори в западна Европа не виждаме тези евтини и всенародни зарядни.
  • #25
    До 23 ( преди 1 година )
    А защо си мислиш, че електроразпределителните дружества ще стоят отстрани и ще гледат как някой печели на техен гръб? Знаеш ли колко ги бърка дали ще ти продадат стока на домашния електромер или на електромера на зарядните станции на паркинга. Но на зарядните освен редовните 7 стотинки могат да ти сложат още 14 стотинки надценка, което ще им утрои печалбите, а ти ще се радваш на евтин ток. Например утре на 11 ст за ток ще ти го продадат на 35 стотинки - 6-7лв/100км
  • #24
    Гостенино ( преди 1 година )
    Когато нещо започне да става странно, нелогично и не можеш да схванеш смисъла, очевидно се случва нещо задкулисно. Според мен са ни приготвили изненада със синтетични горива, които ще са адски скъпи, но виждаш ли ще са екологични. Ще изкарат китайските батерии най-отровното и вредно нещо на света и ще ни обяснят колко е екологично да караме с екологично чисти горива само за 10 лв на литър. Надявам се че си пълен привърженик на тази концепция, защото си против електромобилите и евтиният ток
  • #23
    анонимен ( преди 1 година )
    Хубаво! браво на теб! А останалите 80% от хората дето сме без фирми какво да правим? А тези без гаражи? Те купуват от оператор на ел стацнии. Да хубаво ще знае, но като се окаже че заради голямата употреба на фотоволтаици евтиния ток е по обед да си спре целия автопарк и да прибере всички ли? Някак мисля че това ще удари повече печалбата отколкото 5-10% икономия на "гориво" в случая ток
fallback
Последни