IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо алуминиевите джанти не трябва да се пребоядисват прахово

Вместо този метод, използвайте акрилна боя, категорични са експерти

Боядисването на лети джанти представлява доста сложен процес. Предвид нашия силно остарял автомобилен парк, не е изненадващо, че много хора искат да върнат блясъка на джантите на своята кола. И това не е изненадващо, защото има много хора, които искат да обновят външния вид на колелата, тъй като времето и пътните условия са безмилостни към автомобилните джанти. Въпреки това, не си струва да извършвате такава процедура, защото това може да доведе до трагични последици.


джанти


Малките камъчета и пътните реагенти са основните врагове на джантите. Благодарение на тях с течение на времето боята на колелата избледнява и се появяват малки драскотини. Гумаджиите също дават своя принос: бързайки, те често удрят колелата с гаечни ключове. Тук трябва да отбележим и високите бордюри, в които шофьорите често опират борда на джантите.

Как да върнете летите джанти към първоначалния им вид? Мнозина дават съвет, като препоръчват популярното прахово боядисване. Преди такава процедура джантите се измиват с абразивно съединение и се изсушават старателно, след което остатъците от старото покритие се отстраняват с шкурка и повърхността се обезмаслява. Боята се нанася със специален пистолет с електростатичен ефект.

След това колелата се поставят в специална пещ за около 15 минути, където се държат при температури до 200 градуса - за полимеризация на новото покритие. И тук някои по-разумни собственици на автомобили може би си задават следния въпрос: дали такава „топлина“ не вреди на джантите? Разбира се, че вреди, при това - много.


джанти


В завода джантите се получават чрез изливане на сплавта в специална форма, втвърдяване чрез т.нар. изкуствено стареене. Само по този начин една лята джанта може да получи необходимата здравина. И при всяко силно допълнително нагряване структурата на метала се нарушава.

Добавете към това естественото износване и постоянните локални натоварвания, на които са подложени джантите, когато колата навърта километри - и получаваме истинска бомба със закъснител. Такъв "свеж" стар комплект джанти може просто да се разпадне на пътя, което води до пълна загуба на контрол и тежка катастрофа . За заваряване с аргон изобщо няма да говорим: Асоциацията на европейските производители на колела (EUWA) категорично не го препоръчва.

И така, какво да направите, ако не искате да изхвърлите джантите, но външният им вид ви натъжава? Нанесете акрилна боя върху продуктите. За разлика от праховото боядисване, тя е течна и това има предимства. Съставите се продават в аерозолни флакони - т.е. можете да започнете работа веднага след отстраняване на стария слой и обезмасляване на повърхността. И нагряване в този случай не се изисква. Така че не е нужно да се тревожите за внезапната „смърт“ на джантата.


0 от 500
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Красимир Казаков ( преди 7 месеца )
    Г-н Румен Славов след отливане на алуминиевите джанти те се подлагат на изкуствено стареене , което се извършва при температура от 160 С до 190 С за тези сплави.Пълната полимеризация на праховата боя започва от 170 С и стига до 190 С за по-голамата част от боите. Ако Обичате прочетете необходимата литература и не подвеждайте хората.
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 4 и ква е разликата между тиган и джанта като материал.Ето и нещо за научаване за да не се пишат глупости:Алуминиевите атоми образуват кристална решетка с кубична стенноцентрирана структура. Атомното му тегло е 26,9815. Температурата му на топене 660,323C е приета за фиксирана точка по ITS-90 (Международна температурна скала-90), а на кипене е 2519C. Плътността на алуминия е 2,70 g/cm3.[6].Да чете и авторя за да не пише че в пещите за изпичане на боята ще се разтопят джантите.
  • #6
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Точно се чудех как да загубя часове от живота, като боядисвам алуминиеви джанти.
  • #5
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Аз пък ползвам пулверизатор и водни боички в различен цвят! Така след всеки дъжд имам джанти с различен цвят. Хем не вредя на свойствата на джантата, хем е супер екологично! :)))
  • #4
    0 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    разлика между тиган и джанта правиш ли добре дошъл в технологиите на 3D принтирана джанта от титан и плетен карбон https://youtu.be/9F2FMIzXw5M
  • #3
    8 rate up comment 10 rate down comment
    Специалист по джанти ( преди 1 година )
    До редакторите:Уважаеми, до сега бях свидетел на всякакви руски преводи за автомобили, които не се използват в България, но това вече надмина всичко.Определено не притежавате елементарно техническо образование за въпросната статия. При нагряване на вашите алуминиеви *** на котлона разпадат ли се ?При нагряване кафеварката ви и тя ли се разпада?Кристална структура и структура на металите се изучава в 8 клас!!Истинско падение
  • #2
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Johnny Bravo ( преди 1 година )
    Аз обичам кашкавал
  • #1
    0 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    най добре джанти от кован алуминий на 3D фреза всичко друго е кашкавал