fallback

ЕС готви ограничения за възрастните шофьори

Водачите над 70 години ще бъдат подложени на специални тестове

Властите в Европейския съюз искат да ограничат издаване на права за шофиране на по-възрастните хора, на които ще им става все по-трудно да заменят изтеклия им сертификат. Сега в отделните държави има различни правила за удължаване на шофьорската книжка, но те ще бъдат уеднаквени.

Явно е, че психологически за много хора е трудно да се откажат от шофирането след определена възраст, защото това им позволява неограничена мобилност. В същото време полицията може да отнеме документа за управление на автомобил, само ако възрастен шофьор започне да се държи опасно на пътя.

Предстоящата директива на ЕС предвижда свидетелствата за управление на автомобили, мотоциклети и други превозни средства да важат само десет години. В Германия обаче документът са дава за срок от 15 години, докато в Белгия и Франция книжката е безсрочна. Сега вече при навършването на 70 години срокът на свидетелството за правоуправление навсякъде ще бъде 5 години.

В същото време шофьорите на тази възраст ще трябва да преминат през пълна медицинска комисия. Вече е съставен подробен списък от заболявания, който заема няколко страници. И при откриването на някое от тях на пенсионера ще му бъде забранено да шофира завинаги.

Освен това проектът включва и специален „тест за годност“, на който ще бъдат подлагани възрастните шофьори. Засега обаче не се уточнява как ще бъде организиран той, като отговорността ще падне върху местни служби. В документа се предвижда и въвеждането на опреснителни курсове.

Предвижда се също така и забрани на хартиените шофьорски книжки. Те ще бъдат заменени от цифрови, които могат да бъдат показвани от шофьора чрез приложение на смартфона си. В момента 40% от нарушенията на пътя остават ненаказани поради липсата на единна общоевропейска база данни на водачите. Цифровизацията на документите трябва напълно да реши проблема. Така глоба, издадена във Франция, ще може да бъде наложена веднага на шофьор в България.

fallback
  • #68
    Fcd ( преди 1 година )
    Мисля че е време да изритаме таа с,г,,ан от парляяяямента и да излезем от Ко,,чи,,на,,та ес
  • #67
    Fcd ( преди 1 година )
    Мисля че е време да изритаме таа *** от парляяяямента и да излезем от *** ес
  • #66
    Jon ( преди 1 година )
    Diktatyrata v deistvie sled kovid zabranite prodajnite polititsi vidiaxa 4e da se nalagat zabrani i otnemane na 4ovehki prava e nai dobroto rehenie i po zle hte stava
  • #65
    Край ( преди 1 година )
    Дядовците и бабите може да се тутат по пътищата но не те правят тежките катастрофи. по тая логика мъжете до 35 г. трябва да им забранят да шофират коли над 80 к.с., да карат по тъмно и без придружител жена или джендер, който да им мрънка през цялото време че карат бързо.
  • #64
    анонимен ( преди 1 година )
    На състезателите трябва да им се вземат колите както и на зависимите, ЕС става по-зле от СССР вече.
  • #63
    Иво ( преди 1 година )
    Практиката показва ,че птп се правят от неразумни млади шофьори.Не пипайте възраста за шофиране,обърнете внимание на пътищата.
  • #62
    Вин ( преди 1 година )
    Досега, никога не приемам общ европейски закон, за каквото и да било! Евродирективите са основните политики с които се съобразяват законите. Неслучайно, навсякъде са различни наказанията, глобите, нормите за алкохол. Единствено, може да се синхронизират системите за нарушения и отнети книжки, другото е манипулация!
  • #61
    . Кондоф ( преди 1 година )
    Един професионален шофьор сега се пенсионира на 67,5 години.Това значи че след като се пенсионира може да да управлява колата си още 2,5 години...Браво умници,..... Много сте прости.!!!!!!!?
  • #60
    анонимен ( преди 1 година )
    Ааа, дискриминация
  • #59
    Александър ( преди 1 година )
    След 70 не може да управляваш автомобил за да не предизвикаш пътен инцидент. Може да управляваш държавата и света и да предизвикаш ядрена катастрофа. Не мога да разбера логиката.
fallback
Последни