fallback

ЕС готви ограничения за възрастните шофьори

Водачите над 70 години ще бъдат подложени на специални тестове

Властите в Европейския съюз искат да ограничат издаване на права за шофиране на по-възрастните хора, на които ще им става все по-трудно да заменят изтеклия им сертификат. Сега в отделните държави има различни правила за удължаване на шофьорската книжка, но те ще бъдат уеднаквени.

Явно е, че психологически за много хора е трудно да се откажат от шофирането след определена възраст, защото това им позволява неограничена мобилност. В същото време полицията може да отнеме документа за управление на автомобил, само ако възрастен шофьор започне да се държи опасно на пътя.

Предстоящата директива на ЕС предвижда свидетелствата за управление на автомобили, мотоциклети и други превозни средства да важат само десет години. В Германия обаче документът са дава за срок от 15 години, докато в Белгия и Франция книжката е безсрочна. Сега вече при навършването на 70 години срокът на свидетелството за правоуправление навсякъде ще бъде 5 години.

В същото време шофьорите на тази възраст ще трябва да преминат през пълна медицинска комисия. Вече е съставен подробен списък от заболявания, който заема няколко страници. И при откриването на някое от тях на пенсионера ще му бъде забранено да шофира завинаги.

Освен това проектът включва и специален „тест за годност“, на който ще бъдат подлагани възрастните шофьори. Засега обаче не се уточнява как ще бъде организиран той, като отговорността ще падне върху местни служби. В документа се предвижда и въвеждането на опреснителни курсове.

Предвижда се също така и забрани на хартиените шофьорски книжки. Те ще бъдат заменени от цифрови, които могат да бъдат показвани от шофьора чрез приложение на смартфона си. В момента 40% от нарушенията на пътя остават ненаказани поради липсата на единна общоевропейска база данни на водачите. Цифровизацията на документите трябва напълно да реши проблема. Така глоба, издадена във Франция, ще може да бъде наложена веднага на шофьор в България.

fallback
  • #8
    аре ве ( преди 1 година )
    искат да се бачка до 70, ама книжка не можело, е каруцаро кво да ради ве?
  • #7
    Българина ( преди 1 година )
    До 4: е то к'во да му коментирам на 'онзи 92-годишен човечец', него какво ще го уплаши новата ЕС разпоредба? Той пак ще си кара, освен ако не го окаушат :)
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    особено когато не виждат и не чуват са особено опасни,да не коментираме за липса на критичност и безпардонното поведение от сорта на мен не ми остава много какво толкова
  • #5
    До 4 ( преди 1 година )
    Майка ми също има книжка, но не шофира от около 7 години, защото сама така реши. Но как ще коментираш онзи 92-годишен човечец, да е жив и здрав още доста години, който даваха по новините, че шофира автомобила си без номера и без книжка, като заяви че ще кара докато е жив и никой не може да го спре? Жена ми също има книжка, но след половин година шофиране и попадане на подобни шофьори се отказа да шофира. Системата трябва да намери начин да се отърве от такива шофьори, които не зачитат другите.
  • #4
    Българина ( преди 1 година )
    112,Аз съм се возил при водачи от всякаква възраст, при които здраво съм стискал дръжката вдясно :)Поредната тъпотия от Брюксел, имитират дейност.Татко(Бог да го прости) си спомням започна да не се чувства уверен докато шофира и сам си 'сложи книжката на трупчета'. Почти всички възрастни се усещат за това и сами си слагат край на шофьорлъка. Наскоро и един съсед си продаде колата и сподели:- Дотук съм, младите да карат!
  • #3
    112 ( преди 1 година )
    Возил съм се при възрастни хора които правеха доста предпоставки за ПТП, добре че другите внимаваха ...
  • #2
    До долния ( преди 1 година )
    Не бъркай дискриминация с контрол. Никой не дискриминира възрастните. Ако нямат проблеми с шофирането никой няма да им забранява да шофират. Просто ще трябва да докажат че не са опасни за себе си и за околните. А много от тях са опасни.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Поредната дискриминация по възраст.най честите катастрофи са между 18-25 годишна възраст
fallback
Последни