fallback

Lexus дава безплатно бензинова кола на клиентите си с електромобили

Компанията иска да избегне притесненията от малкия пробег на кросоувъра RZ

Японският производител Lexus ще предостави безплатни бензинови автомобили на собствениците на електромобили от марката, които се притесняват за ограниченията в пробега.

Засега Lexus има само една кола, изцяло на ток, в гамата си – RZ. Нейните притежатели ще получат достъп до новата програма Lexus Reserve, която ще им позволи безплатно да наемат автомобил с бензинов или хибриден двигател. Японците предоставят тази възможност в случай на дълги пътувания, за които сравнително скромният пробега на RZ 450e може да не е достатъчен.

Батерията на Lexus RZ 450e му позволява да измине само 220 мили или 354 километра без презареждане. И тъй като в определени райони на САШ и Канада инфраструктурата от зарядни станции не е добре развита, шофьорите на този модел може да изпаднат в трудна ситуация.

За да бъде избегнат подобен проблем, те ще имат на разположение автомобил с ДВГ, който могат да наемат през специално приложение. Това обаче няма да става толкова лесно, тъй като желаещият трябва да отговаря на няколко условия. Колата ще се дава само за 30 дни в рамките на 3 години, като дилърът трябва да бъде уведомен за евентуално пътуване зад граница. Lexus забранява пътувания до Мексико и предупреждава, че всяко излизане извън асфалтиран път, тоест каране по тежък терена, може да доведе до „допълнителни разходи“.

Въпреки проблемите, свързани с електрическите автомобили и неразвитата инфраструктура, Lexus вижда бъдещето си като „зелено“. Според стратегията за електрификация до 2030 г. марката ще има електрически автомобил във всеки сегмент. Тогава ще спрат продажбите на коли на Lexus с ДВГ в Европа, Северна Америка и Китай.

Моделът RZ, представен през 2022 г., е първият Lexus на архитектурата e-TNGA, която е и в основата на Toyota bZ4X. Кросоувърът се задвижва от два електромотора – с 204 к.с. отпред и 109 к.с. отзад. Полезният капацитет на тяговата батерия е 71,4 кВт/ч.

fallback
  • #27
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Колкото до Грийнпийс - те са на интелектуалното ниво на Грета Тунберг. Немците им се подведоха по акъла и си изпозатвориха ягрените реактори и сега плащат двойно по-скъп ток с тройно по-високи СО2 емисии от във Франция.
  • #26
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Недей да генерираш фалшиви новини. Тойота бяха глобени 180 милиона не защото са фалшифициали емисии, това направиха Фолксваген и им струва над 30 милиарда в щатите, въпреки че нямат и 20% от продажбите на Тойота. Глобата на Тойота е за ненавременно докладване на дефекти по системите за контрол на емисиите на отделни автомобили, като най-голямото отклонение е за 78 автомобила на година, което на практика е пренебрежимо малко число.
  • #25
    Абе каскет ( преди 1 година )
    Като толкова много покриват изискванията, защо от toyota бяха глобени 180 милиона в щатите, защото са фалшифицирали данните за емисиите? За какво им е да ги фалшифицират, ако могат да си ги покрият? Защо бяха класирани на последно място от грийн пийс по екологичност? То не е като да плащаш фалшиви изследвания за поредния green washing.
  • #24
    Абе шваба ( преди 1 година )
    Защо вадиш думите от контекста? Разбира се че от година на година цифрите ще варират нагоре и надолу, но ръста средно е 50%. Като си тръгнал назад във времето защо не цитира 87% ръст от предишната година и защо мислиш че няма да се повтори през някоя от годините за да компенсира по-ниските ръстове? Tesla нито може да произведе по качествен продукт от конглокентите, нито пък да го предложи на по-добра цена, но никой друг не може да предложи това, което предлага Тесла на същата или по-ниска цена.
  • #23
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    До 21: Ха-ха-ха, единствената истина е че нямаш идея за какво говориш. Но нищо де, той шарлатанина Мъски на такива шарани като тебе разчита. Евро 7 ще е почти като Евро 6, но с повече реални измервания в допълнение към лабораторните. Тойота никога не са имали проблеми да ги покрият. Приус от 2009 например има NOx емисии от 6 мг/км, при лимит на Евро 7 от 60 мг/км.
  • #22
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    До 19 и 20: Ръстът им 2022 (спрямо 2021) беше 40%. Какво те кара да мислиш че 2023 и 2024 ще се увеличи на 50%? Това че Мъски така казва ли? Ха-ха-ха! Напротив, идва стагнация, лихвите скочиха, търсенето на скъпи коли на лизинг само ще пада. И да, електромобилите имат по-високи емисии на финни частици от гуми и спирачки, защото са по-тежки.
  • #21
    анонимен ( преди 1 година )
    Викаш Евро 7 не бил проблем за ибридите на Тойотка? Защо ли тогава новият Приус в Европа се продава САМО в плъгин форма, докато в САЩ плъгинът дори не са го пуснали още? И всичко това ПРЕДИ идването на Евро 7. Истината е, че Тойотка е на ръба дори на Евро 6 с ибридите си и и трябват повече плъгин продажби, за да не плаща глоби. И дай да не започваме с РЕАЛНАТА им консумация, че ако ЕС реши да я измери, ще се хване за главата.
  • #20
    Абе каскет ( преди 1 година )
    Казваш най-големия проблем на електромобилите били фините прахови частици? И твърдиш че един хибриден land cruiser ще отделя много по-малко прахови частици от която и да е тесла и ще се види колко са зле електромобилите в това отношение? Ти това наистина ли го вярваш? А вярваш ли, че някой ще ти повярва?
  • #19
    Абе шваба ( преди 1 година )
    А как си го представяш това плато до два-три милиона? Тази година ще продаде 2 милиона почти със сигурност. 50% ръст означава че през 2024 година ще продаде 3 милиона и точно когато ще започне да произвежда масово пикапът, а вероятно и евтиния модел през 2025 година, смяташ че продажбите изведнъж ще секнат и ще се заковат на 3 милиона? Сериозно ли така си го представяш? Особено като има недостиг на електромобили защото останалите нямат достатъчно батерии, а само Тесла и китайците имат?
  • #18
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Евро 7 не е никакъв проблем за сегашните хибриди на Тойота. Всъщност, Евро 7 ще бъде повече проблем за електромобилите, защото предвижда измерване на емисии на финнии частици от гуми и спирачки и дори за най-големите лаици ще стане ясно че електромобилите съвсем не са с нулеви вредни емисии.
fallback
Последни