fallback

Lexus дава безплатно бензинова кола на клиентите си с електромобили

Компанията иска да избегне притесненията от малкия пробег на кросоувъра RZ

Японският производител Lexus ще предостави безплатни бензинови автомобили на собствениците на електромобили от марката, които се притесняват за ограниченията в пробега.

Засега Lexus има само една кола, изцяло на ток, в гамата си – RZ. Нейните притежатели ще получат достъп до новата програма Lexus Reserve, която ще им позволи безплатно да наемат автомобил с бензинов или хибриден двигател. Японците предоставят тази възможност в случай на дълги пътувания, за които сравнително скромният пробега на RZ 450e може да не е достатъчен.

Батерията на Lexus RZ 450e му позволява да измине само 220 мили или 354 километра без презареждане. И тъй като в определени райони на САШ и Канада инфраструктурата от зарядни станции не е добре развита, шофьорите на този модел може да изпаднат в трудна ситуация.

За да бъде избегнат подобен проблем, те ще имат на разположение автомобил с ДВГ, който могат да наемат през специално приложение. Това обаче няма да става толкова лесно, тъй като желаещият трябва да отговаря на няколко условия. Колата ще се дава само за 30 дни в рамките на 3 години, като дилърът трябва да бъде уведомен за евентуално пътуване зад граница. Lexus забранява пътувания до Мексико и предупреждава, че всяко излизане извън асфалтиран път, тоест каране по тежък терена, може да доведе до „допълнителни разходи“.

Въпреки проблемите, свързани с електрическите автомобили и неразвитата инфраструктура, Lexus вижда бъдещето си като „зелено“. Според стратегията за електрификация до 2030 г. марката ще има електрически автомобил във всеки сегмент. Тогава ще спрат продажбите на коли на Lexus с ДВГ в Европа, Северна Америка и Китай.

Моделът RZ, представен през 2022 г., е първият Lexus на архитектурата e-TNGA, която е и в основата на Toyota bZ4X. Кросоувърът се задвижва от два електромотора – с 204 к.с. отпред и 109 к.с. отзад. Полезният капацитет на тяговата батерия е 71,4 кВт/ч.

fallback
  • #7
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Освен това, има директен пример че теорията ти е грешна - ВАГ. Откакто ударно решиха да минат на електромобили, продажбите им спадната от 10 милиона на 8.
  • #6
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Хех, това го слушам поне от 5 години, но продажбите на Тесла все растат, пък продажбите на Тойота все не падат, даже поръчките не могат да си изпълнят. Принципно увереността за бъдещи събития не е особен признак за интелект.
  • #5
    Каскетчо ( преди 1 година )
    Тези които карат lexus надали ще изберат тесла, но тези които карат toyota със сигурност ще го направят. А точно там ще е проблема за компанията. Скоро 10-те милиона продажби с които са свикнали ще са само мираж и спомен от миналото, като пазарния дял и продажбите на nokia, която обясняваше че еднообразните плоски екрани никога няма да заменят разнообразните по цвят размери и форми бутони които предават индивидуалност на телефоните.
  • #4
    Гост ( преди 1 година )
    Хахахахахахахахахахахахаха
  • #3
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Хех, Тесла практически няма интериор, шумоизолация, друса като каруца и на 8-мата година става само за скрап. Тях ли си мислиш че ще изберат клиентите на Лексус, които са свикнали на десетилетия качество, комфорт и надеждност? Е, може и да се намерят няколко будали.
  • #2
    До първия ( преди 1 година )
    Има още по-лесен вариант - когато става въпрос за електромобили просто да забравиш фирмичката toyota, която е най-зле на този фронт от цялата автомобилна промишленост. Има доста други много по-добри решения, най-очевидното от които е тесла но това не е единственото решение, защото и други марки предлагат прилични електромобили с голям обхват. А защо тесла е на върха? Ами защото вместо да мрънкат че няма зарядна инфраструктура просто си изградиха собствена такава и пътуванията са безпроблемни
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Има и по добър вариант. Направо си купо бензин кола
fallback
Последни