fallback

Lexus дава безплатно бензинова кола на клиентите си с електромобили

Компанията иска да избегне притесненията от малкия пробег на кросоувъра RZ

Японският производител Lexus ще предостави безплатни бензинови автомобили на собствениците на електромобили от марката, които се притесняват за ограниченията в пробега.

Засега Lexus има само една кола, изцяло на ток, в гамата си – RZ. Нейните притежатели ще получат достъп до новата програма Lexus Reserve, която ще им позволи безплатно да наемат автомобил с бензинов или хибриден двигател. Японците предоставят тази възможност в случай на дълги пътувания, за които сравнително скромният пробега на RZ 450e може да не е достатъчен.

Батерията на Lexus RZ 450e му позволява да измине само 220 мили или 354 километра без презареждане. И тъй като в определени райони на САШ и Канада инфраструктурата от зарядни станции не е добре развита, шофьорите на този модел може да изпаднат в трудна ситуация.

За да бъде избегнат подобен проблем, те ще имат на разположение автомобил с ДВГ, който могат да наемат през специално приложение. Това обаче няма да става толкова лесно, тъй като желаещият трябва да отговаря на няколко условия. Колата ще се дава само за 30 дни в рамките на 3 години, като дилърът трябва да бъде уведомен за евентуално пътуване зад граница. Lexus забранява пътувания до Мексико и предупреждава, че всяко излизане извън асфалтиран път, тоест каране по тежък терена, може да доведе до „допълнителни разходи“.

Въпреки проблемите, свързани с електрическите автомобили и неразвитата инфраструктура, Lexus вижда бъдещето си като „зелено“. Според стратегията за електрификация до 2030 г. марката ще има електрически автомобил във всеки сегмент. Тогава ще спрат продажбите на коли на Lexus с ДВГ в Европа, Северна Америка и Китай.

Моделът RZ, представен през 2022 г., е първият Lexus на архитектурата e-TNGA, която е и в основата на Toyota bZ4X. Кросоувърът се задвижва от два електромотора – с 204 к.с. отпред и 109 к.с. отзад. Полезният капацитет на тяговата батерия е 71,4 кВт/ч.

fallback
  • #17
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    До 14: "Смяташ ли че тази тенденция ще продължи и.. "Не, смятам че Тесла ще удари плато като към 2-3 милиона, след което ще им се сринат акциите и финансовите резултати. Поевтиняване на ресурсите за електромобили не си го представям скоро. Пазарът на електромобили ще върви нагоре, но с далеч по-бавни темпове от предвиденото, защото облекченията ще отпаднат.
  • #16
    анонимен ( преди 1 година )
    Тази кола е тащак. Цялата Тойота е тащак и никога не е излизала от тащащката категория. Само пълен идЕот би пожелал да си я купи.
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    Бйорн вече тества Тойотката, която има абсолютно същия задвижващ агрегат като Лескункса. Не може да измине и 200 км. при 120 км/ч! Ами при 140? Тесла Модел У изминава двойно, хем е по-голяма кола с много повече товарно пространство.
  • #14
    До швабата ( преди 1 година )
    Но да си минем на въпроса. Признаваш че вече десета година в тесла увеличава продажбите си средно с над 50% годишно и продължава да го прави. Смяташ ли че тази тенденция ще продължи и те са ще задмине volkswagen и toyota по продажби или все още вярваш, че пазарът на електромобили ще се срине и Тесла ще фалира?
  • #13
    До 9 ( преди 1 година )
    До кой сервиз на Тесла ходи шефа ти с такси? В този в София, във Варна или в Пловдив или в Каспичан? Че разбрах че този сервиз в Каспичан не бил много добър, но другите се справяли добре. Кажи на шефа си да смени сервиза, а ти вземи да смениш тревата.
  • #12
    Е? ( преди 1 година )
    Ами направо да си взимам бензиновата и тролея да си го прибират..
  • #11
    Абе каскет ( преди 1 година )
    Освен това, продажбите на toyota няма да паднат толкова бързо, защото клиентите които искат да си купят хибриден автомобил или такъв с ДВГ няма да имат много голям избор, защото останалите производители все повече съкращават тези модели. Проблемът за toyota ще дойде, когато по-голямата част от клиентите вече започне да иска електромобили, а toyota няма какво да им предложи. А верига за доставки не се прави от днес за утре. За миналата година едва успяха да намерят батерии за 10 000 електромобила
  • #10
    Абе шваба ( преди 1 година )
    Как точно разбра дали съм прав или не съм, като от пет години ти говоря за 2025 година, когато се очаква да дойде проблема за toyota, защото приблизително тогава ще съвпаднат две събития. Първото е падането на цените на електромобилите, защото тогава се очакват да заработят повечето фабрики за батерии и мини и да създадат свръх предлагане на батерии и материали за тях. Второто събитие е преминаването към евро 7, което ще вдигне цените на ДВГ и ще премахне много модели от пазара.
  • #9
    Селяндур с Корола ( преди 1 година )
    Толкова са "върховни" Теслите, че директорът на фирмата всеки ден ходи до сервиза и се връща с такси, а накрая се опита да я пробута на братовчеда. Тойота не са виновни, че западните джендър-бюрократи си сменят идеите за развитие като долните г#щи.
  • #8
    До 1 ( преди 1 година )
    Има още по-добър вариант - Lexus NX450h+ плъгин хибрид - 50-60 км на ток за кратки пътувания, след което 5/100л на бензин.
fallback
Последни