IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Honda ще продължи да използва двигатели с вътрешно горене до 2040 г.

Японците смятат, че това задвижване все още е незаменимо в някои класове

Японският производител Honda планира да използва двигатели с вътрешно горене в колите си поне до 2040 г. Това изявление направи главният изпълнителен директор на компания Тошихиро Мибе по време на посещение в производствения комплекс в Мерисвил (САЩ). Едновременно с това обаче приоритет пред марката си остава електрификацията на моделната гама, както и разработването на модерни горивни клетки.


Honda


За намеренията на Honda за пълен отказ от ДВГ новият шеф на компанията заговори веднага след назначаването си преди 2 години. Сега Тошихиро Мибе уточни, че за някои категории превозни средства, включително спортни автомобили, пикапи и камиони, инженерите ще продължат да използват класически двигатели за дълго време.

В края на това десетилетие гамата на Honda трябва да включва около 30 различни електрически автомобила. За да направи това, през 2024 г. японската марка ще започне производството на електрическите кросоувъри Honda Prologue и Acura ZDX в завода на концерна General Motors в Тенеси. Новите превозни средства, задвижвани изцяло на ток, ще бъдат изградени върху архитектурата Ultium.

Година по-късно марката, съвместно със специалистите на LG, ще стартират „Гигафабрика“ за производство на батерии в САЩ. През 2026 г. компанията планира да създаде собствена електрическа платформа e:Architecture.

Последният етап от разработката ще бъде разработването на друга архитектура, на базата на която ще се произвеждат бюджетни модели батерии за северноамериканския и китайския пазар.


0 от 500
  • #8
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Загубата на икономия от мащаба на ДВГ ще означава, че цените на превозните средства на изкопаеми горива ще се повишат, тъй като производителите на стари модели залагат на по-високи маржове, за да компенсират по-ниския обем, докато преминават към електромобили.Цените на електромобилите ще продължат да падат , докато цените на ДВГ ще се покачват
  • #7
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    На път сме да видим ценова война за електромобилите, която ще завърши с ценови паритет на ДВГ (и в крайна сметка известна консолидация/фалити сред производителите, които не могат да се справят)До този момент предлагането беше далеч под търсенето. Сега те се изравняват и спадовете на цените ще преобразуват маржовете на печалба от електромобилите в по-високо търсене.Ще се получи порочен кръг, тъй като търсенето на електромобили намалява търсенето на ДВГ и ДВГ губи икономия от мащаба.
  • #6
    8 rate up comment 0 rate down comment
    До 4 ( преди 1 година )
    Пазара ще покаже. Може да ги произвеждат и след това, а може да прекратят производството много по-рано от забраната, ако няма търсене или не им е изгодно.
  • #5
    6 rate up comment 0 rate down comment
    До 2 и 3 ( преди 1 година )
    Разбрали недоразбра ли и все акъл дават. Какви волги какви жигулита? Откъде един руснак може да си купи чисто ново жигули или волга? Толкова ли вече десета година не можете да разберете, че забраната не е да се карат лади и жигулите и ще можеш да ги караш и през 2050 година. Забраната е само за продажби на чисто нови автомобили с ДВГ след 2035. Ако ги купиш през 2035, забраняват да ги караш до 2075 ако искаш и можеш да си го позволиш, защото ще са много по-скъпи от електромобилите.
  • #4
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    ще си се правят двг и след това. Споко.
  • #3
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Ценко Чоков ( преди 1 година )
    краварите нямат ограниченията, които Европа има, но реват да минаваме на ток, докато не спират да произвеждат димящи камиони-коли-пикапи с 10 литрови двигатели, които бълват пушек като невиждали. Говорят се едни пълни глупости и който е най-верен и послушен ще бъде естествено и първия пре*бан - с нова инфраструктура, мрежа за зарядни и пр. излишни на този етап маневри.
  • #2
    2 rate up comment 8 rate down comment
    Аре тихо и се махайт ( преди 1 година )
    Именно, Германия каза ,че още е рано да минаваме на ток. Арабите не ми се вярва между всичкия този нефт да дават зор да минат на газ. Африканците още карат мерцедеси 128 и 190. Всички Албанци също са на този принцип. Русия си карат волги, газки, уазки, лади и жигули. Единствено извора на лай*а от запад - откъдето всички лай*а всъщност се изливат върху света под формата на пум*я са решили да минаваме на ток, докато същевременно не спазват ГРАМ зелената сделка и нямат ЕВРОстандарти и ограничения !
  • #1
    5 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Естествено, че ДВГ ще се използват поне до 2040. Само че останалата част от историята доста му куца. Първо, в Европа и Китай със сигурност няма да има ДВГ. Ще има при арабите и в Бразилия. В САЩ е много съмнително дали Хонда въобще ще продава каквото и да е към 2030 г. с 40% годишен спад в продажбите, да не говорим за 2040. Спадът е аналогичен и в Европа, и в Австралия. Само на Япония няма да могат да се надяват.