През последните години един от най-обсъжданите елементи в дизайна на автомобила е все по-голямата решетка на радиатора на BMW. В същото време няма как да се отрече, че именно този детайл (не само при баварския производител) е един от най-важните, тъй като благодарение на него различните марки се разпознават по-лесно.
Решетките обаче все по-големи – не само при BMW, но и при останалите производители. И ако си мислите, че тези от преди 10 години изглеждат малки, ако бъдат поставени до съвременните им еквиваленти, вероятно сте забравили как изглеждат автомобилите от 90-те години. Разбира се, още тогава имаше производители като Mercedes и Rolls-Royce, които призоваваха погледите към предната част на колите си с голяма плоча хром, но повечето хечбеци и седани имаха малки решетки, а някои изобщо нямаха никакви.
Изтичането на целия необходим охлаждащ въздух от дупка в бронята, а не традиционно отваряне на решетката може да е често срещано в спортните автомобили и суперколите, но беше необичайно в по-практичните превозни средства. За съжаление, когато този външен вид се превърна в норма, автомобилите започнаха да губят своята идентичност и автомобилните производители започнаха да въвеждат отново все по-стилизирани решетки, опитвайки се да вкарат нов стил в дизайна.
Факт е, че за 30 години решетката на радиатора порасна значително. И този подбор от модели го доказва. Може обаче да се спори кой от двата варианта е по-красив.
Колко пораснаха решетките на радиатора за 30 години (ГАЛЕРИЯ):
Корейският производител предлага някои от най-смело изглеждащите автомобили на пазара, но не бива да се забравя колко скучно изглеждаха колите му преди 30 години. Без това „H” на тънката решетка едва ли бихтте разпознали първото поколение на Elantra. Същото не може да се кажа за модела на Hyundai от 2023 година.