Южнокорейският автомобилен производител Hyundai вероятно работи върху добавянето на LED дисплей в решетката на някой от предстоящите си автомобили, информира The Drive, като се позовава на изтичане на информация във форум на Texas Instruments, забелязана за първи път от потребител на Reddit.
Темата е публикувана от лице, което идентифицира Hyundai като „краен клиент за конкретен проект - пълноцветен LED матричен дисплей, предназначен да се използва на предната решетка на превозно средство“. Технологията ще помогне да се подават различни сигнали на останалите участници в движението.
Изтичането на информация не би трябвало да е изненада, като се има предвид, че Hyundai вече показа интереса си да изгради както интелигентна осветителна система в решетката, така и LED дисплей, който не е с висока разделителна способност като тези, които се използват за информационно развлекателни системи. Поради високата цена вместо тях върху решетката на радиатора ще бъде поставена структура от светодиоди, подредени в определена схема. По-малки дисплейни модули могат да бъдат свързани заедно, за да се увеличи площта на покритие.
Също така не е ясно какво превозно средство ще получи тази авангардна технология. Hyundai е рекламирал технологии и преди, като интерактивно интелигентно лице и цифрови предни модули. И обикновено поставя най-новите си разработки в своите електрически автомобили, така че не би било пресилено да се очаква, че това ще бъде поставено на предстоящия Hyundai EV.
Например Ioniq 7 беше визуализиран с голяма матрица от светодиоди на предната решетка, въпреки че предстоящото му пускане през 2024 г. предполага, че е твърде късно за производство. Говорител на Hyundai отказа да коментира бъдещи продукти в имейл до The Drive .
Това не е първият път, когато е виждана идея за дисплей в решетката. Сътрудничеството между Sony и Honda, наречено Afeela, също показа концепция, която поставя пълноцветен дисплей на мястото на решетката на автомобила и може да бъде персонализирана според предпочитанията на потребителя с помощта на приложение. Това показва, че и други автомобилни производители търсят подобна реализация.
Има обаче няколко потенциални проблема, които могат да усложнят пускането на пазара на продукт като този. Много държави забраняват използването на цветни светлини в предната част на автомобила. По-конкретно - всеки цвят, който може да бъде объркан с автомобил за спешна помощ (червен и син), обикновено е забранен за осветяване.
Друг възможен проблем би била цената. Самите автомобили вече струват много скъпо и добавянето на сложен дисплей към предната част може да увеличи разходите още повече. Те обаче не свършват само с покупка на нова кола. Ремонтите със сигурност също ще скочат, добавени към вече високите сметки за ремонт за обикновен ударен калник, например, завършва The Drive.