IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо Hyundai и Kia изпреварват европейските марки на Стария континент

Нашествието на корейските производители не среща сериозни пречки

Едва 600 бройки разделиха производителя Hyundai (основно с колите Kia) в Европа миналата година от продажбите на групата Renault. Структурно, успехът, по-специално в Европа, се основава на сложни връзки, силно електрифицирани модели, които постепенно завземат пазара, но и на още нещо.


Hyundai и Kia


Корейците са за пример в днешната сложна автомобилна индустрия. Компонентна криза? Срив на пазарите? Спад в покупателната способност? Принудителна електрификация? Нова китайска инвазия? Всичко това удря европейските марки, но не и корейците.

Походът на корейския "парен валяк" не изглежда да среща никакви пречки. Третият по големина производител на автомобили в света след Toyota и Volkswagen, групата Hyundai е продала 7 милиона автомобила по целия свят миналата година, включително 4 милиона от самата марка и 3 милиона от дъщерната фирма Kia.

Консорциумът е регистрирал 1.06 милиона продадени коли в Европа през 2022 г. Това е единственият производител на автомобили, който е увеличил регистрациите си на Стария континент миналата година (+ 4,2%). С 9.4% пазарен дял в Европа групата Hyundai остана само на… 600 коли от групата Renault!

Европейските автопроизводители обвиняват корейците, че се възползват от споразумението за свободна търговия, подписано с Европейския съюз през 2010 г. "Корейските производители са малко като японските от 90-те години, никой не им обръщаше внимание в началото и в рамките на няколко години те изненадаха всички", анализира ситуацията Орелиен Дютоа, специалист в автомобилния сектор в Xerfi.


Hyundai


KIa и Hyundai още след 2010 година изпревариха Ford като четвъртия по големина производител в света, а днес изпреварват и Toyota на европейския пазар. Групата има грандиозни амбиции, като за тази година са планирани 7 милиона автомобила.

Обаче, противно на твърденията, че вината за корейската инвазия в Европа се дължи единствено на споразумението за свободна търговия, което има за цел да премахне 98% от митата между двете зони, това далеч не е единствения фактор,  отговорен за тази вълна. Въпросното споразумение влезе в сила само частично, но корейците измислиха нов стратегически план. те започнаха да произвеждат голяма част от продукцията си на Стария континент. И днес 60% от колите, продавани от Kia и 70% от Hyundai, се сглобяват в заводи в Словакия и Чехия.

В действителност неочакваният ефект, създаден уж от оспорваното споразумение, крие много по-стара история. Още в началото на новия век корейската група реши да промени обхвата си и да завладее международните пазари. По това време корейците взимат решение да препозиционират марките в по-луксозни класове.

Огромни средства бяха инвестирани в R&D, дизайн и имидж на марката, благодарение на гигантски комуникационни кампании. Групата дори бе обвинена, че е привлякла най-големите автомобилни дизайнери от конкурентите. А целта е ясна: да изпревари японските марки в чужбина.


Kia


Корейците предприеха и много агресивна търговска политика. Например, те развиха успешната концепция за удължаване на гаранционните срокове: ако купувате корейски коли, вие се възползвате от гаранции от 5 (Hyundai) до 7 години (Kia), срещу 2 години за повечето европейски марки.

Рецептата проработи, което днес позволява на производителите постепенно да увеличават маржовете си. Толкова много, че към днешна дата корейските превозни средства се продават по-добре, като цените им са аналогични с тези на европейските марки.

И за да бъде още по-привлекателна, корейската група обновява своите модели с бясна скорост. Автомобилите едва успяват да излязат на пазара и вече търпят рестайлинг. За 18 месеца Kia например обнови четири свои ключови модела, които представляват повече от 80% от продажбите им.

За да бъде по-оперативна, групата разчита и на преместването на своите центрове за вземане на решения, както и на своите фабрики, така че моделите винаги да са адаптирани към пазарите, които трябва да бъдат завладени. Голямата сила на корейците - както и Samsung доказа, е способността да се адаптират към пазарите, на които навлизат.


0 от 500
  • #21
    4 rate up comment 0 rate down comment
    IM-DrtiйУАЙТBoY! ( преди 1 година )
    И ако това добронамерено твърдо решение стане РЕАЛен ФАКт, то тогава на момента водещите ГЕРМАН. премиум-брандове МВ, BMW, AUDI автоматично ще захапят по дифолт задните си части, ако могат да ги достигнат, бира се, щото чисто и просто това е абсолютно привлекателна и аттрактивно впечатляваща авто-машина БЕЗ никаква РЕАЛна kon-kypeн-циЯ на тоя етап в своята си ниша! Отделно от това по крассота, естетически дизайн и визия + возия НЕМА кой да го бие /е, тук не броим RR, които по п/п са друга бира!/
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    IM-DrtiйУАЙТBoY! ( преди 1 година )
    Злите и лошо настроени ГЕРМАН.експерти му фиксират цена от 200 хилки в ЕВРО /!/, което нарушава обичайната по-достъпна откъм крайни цени тенденция в предлаганите модели, но изглежда тук, в този случай корейската премиум-марка може да наруши тази своя политика. Навярно защото има ЗАЩО...все пак ВИСШият ЛУКС има ЦЕНА, която задължава и в този случай ЗАСЛУЖАВА парите. Но според мен няма н/н да надвишава най-скъпата им лимузина G90, така ще се позиционира някъде м/у 120 - 135 хил.ЕВРО маХ!
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    IM-DrtiйУАЙТBoY! ( преди 1 година )
    И ето 1 ШОК-вест от South-КореЯ: Добрата новина в тези снежни студени дни е, че GeneSiS ще произвежда показания миналата есен свой концепт на автосалона в Лос Анджелис ел.кабриолет -X-Convertible. Това твърди в свое интервю Питър Ланцавекия, шеф на GeneSiS-дилърите в САЩ, като в случая се позовава на пряка информация от главния дизайнер на марката Люк Донкерволке /ех-АУДИ!/. Бизнесменът добавя, че кабриолетът ще е истински ореол+водещ флагман за марката и ще размъти водата на Бентли Континентал.
  • #18
    12 rate up comment 0 rate down comment
    FenIX ( преди 1 година )
    Корейците първи настъпи ха японците в електрониката със Самсунг и LG. Сега и с колите е същото. А те са само предвестник на това което ще последва след години от Китай. Европа ако не се стегне бързо трудно ще устои на тази азиатска конглокенция. В електрониката вече не са фактор. Дано и колите не стане сото.
  • #17
    15 rate up comment 6 rate down comment
    Е46 fan ( преди 1 година )
    Тойотите не могат да стъпят на малкия пръст на хюндаите. Особено по качеството на материалите. Там японците все повече издишат. Нормално е корейците да ги бият, най-вече в Европа. Единствено в Индия може да се продават повече тойоти заради ниските цени.
  • #16
    20 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Вижте канала на АутоБилд, вчера сравняваха Ioniq5 с VW ID4 корейката го утрепа във всички дисциплини, ускорение, спирачен път и лосовия тест. Най-важното, конфорта на возене и шумоузолацията са по-добри от вагена.
  • #15
    6 rate up comment 2 rate down comment
    IM-A-мен_DrtУАЙТBoY ( преди 1 година )
    И още нещо, твърде актуално в тази връзка: HD! ще инвестира 8,5 млрд. долара още през настоящата година за разширяване и електрифициране на гамата си. Тази средства ще бъдат насочени предимно за научноизследователска и развойна дейност /!/ и за изграждането на нов завод в амер.щат Джорджия, обяви корейският авто-производител. Catch me if you can...
  • #14
    15 rate up comment 1 rate down comment
    TSLA ( преди 1 година )
    Защото Hyundai IONIQ Electric от 2016 (преди фейслифта) е колата с най-нисък разход за парите си на пазара до ден днешен. С главини с намалено съпротивление и безкрайна инерция. И защото Kona Electric 64 kWh със 120 минава 400 км. Това 2018-та, когато всички още се ослушваха.
  • #13
    6 rate up comment 8 rate down comment
    IM-DrtiйУАЙТBoY! ( преди 1 година )
    ЦИТАТ: Още в началото на новия век корейската група реши да промени обхвата си и да завладее международните пазари. По това време корейците взеха решението да препозиционират марките в по-луксозни класове... И през 2015-та година на бел свет се появи ГОРДОСТта на епи-kypeйckaтa водеща авто-КомпаниЯ - классиката G E N E S i S !
  • #12
    2 rate up comment 30 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    За мен надеждността е някъде на 15 място в списъка с изискванията ми за една кола, а като гледам как се движи Европейския пазар, явно така е за повечето хора. Само на бедния българин мечтата на живота му е 20-годишната му кола "да не се чупи".