През последните години един от най-обсъжданите елементи в дизайна на автомобила е все по-голямата решетка на радиатора на BMW. В същото време няма как да се отрече, че именно този детайл (не само при баварския производител) е един от най-важните, тъй като благодарение на него различните марки се разпознават по-лесно.
Решетките обаче все по-големи – не само при BMW, но и при останалите производители. И ако си мислите, че тези от преди 10 години изглеждат малки, ако бъдат поставени до съвременните им еквиваленти, вероятно сте забравили как изглеждат автомобилите от 90-те години. Разбира се, още тогава имаше производители като Mercedes и Rolls-Royce, които призоваваха погледите към предната част на колите си с голяма плоча хром, но повечето хечбеци и седани имаха малки решетки, а някои изобщо нямаха никакви.
Изтичането на целия необходим охлаждащ въздух от дупка в бронята, а не традиционно отваряне на решетката може да е често срещано в спортните автомобили и суперколите, но беше необичайно в по-практичните превозни средства. За съжаление, когато този външен вид се превърна в норма, автомобилите започнаха да губят своята идентичност и автомобилните производители започнаха да въвеждат отново все по-стилизирани решетки, опитвайки се да вкарат нов стил в дизайна.
Факт е, че за 30 години решетката на радиатора порасна значително. И този подбор от модели го доказва. Може обаче да се спори кой от двата варианта е по-красив.
Колко пораснаха решетките на радиатора за 30 години (ГАЛЕРИЯ):
Осма серия на BMW (E31) взаимства стила на суперколата M1, която се появява 10 години по-рано. И това не е единственият модел на марката от 90-те години, оборудван с микро решетка. Роудстърът Z1 получи двойка малки бъбрековидни детайли, които са много далеч от сегашната решетка. При 8-Series тя е огромна и въпреки това изглежда малка в сравнение с тази на 4-Series и X7, например.