През последните години един от най-обсъжданите елементи в дизайна на автомобила е все по-голямата решетка на радиатора на BMW. В същото време няма как да се отрече, че именно този детайл (не само при баварския производител) е един от най-важните, тъй като благодарение на него различните марки се разпознават по-лесно.
Решетките обаче все по-големи – не само при BMW, но и при останалите производители. И ако си мислите, че тези от преди 10 години изглеждат малки, ако бъдат поставени до съвременните им еквиваленти, вероятно сте забравили как изглеждат автомобилите от 90-те години. Разбира се, още тогава имаше производители като Mercedes и Rolls-Royce, които призоваваха погледите към предната част на колите си с голяма плоча хром, но повечето хечбеци и седани имаха малки решетки, а някои изобщо нямаха никакви.
Изтичането на целия необходим охлаждащ въздух от дупка в бронята, а не традиционно отваряне на решетката може да е често срещано в спортните автомобили и суперколите, но беше необичайно в по-практичните превозни средства. За съжаление, когато този външен вид се превърна в норма, автомобилите започнаха да губят своята идентичност и автомобилните производители започнаха да въвеждат отново все по-стилизирани решетки, опитвайки се да вкарат нов стил в дизайна.
Факт е, че за 30 години решетката на радиатора порасна значително. И този подбор от модели го доказва. Може обаче да се спори кой от двата варианта е по-красив.
Колко пораснаха решетките на радиатора за 30 години (ГАЛЕРИЯ):
При третото поколение на Passat от 1988 г. емблемата на марката е поставена по средата между фаровете, като въздушният поток е насочен към радиатора. На подобен подход преди това залага Ford за своя Taurus. Сегашният европейски Passat използва огромна решетка, но това може да се промени при следващото поколение, за което се твърди, че този детайл ще бъде в стила на осмия VW Golf.