Както знаете, най-скъпата част от колата е купето. И би било хубаво стоманените части на колата да не познават корозията, но, за съжаление, почти всички коли се поддават на тази болест, някои по-рано, други по-късно.
Разбира се, има модели на Land Rover или Audi, например, където корпусите не са изработени от стоманена ламарина, а от алуминий. Да, такива коли не се страхуват от ръжда, но повечето от по-масовите модели ръждясват. От друга страна алуминиевите панели се ремонтират по-трудно и по-скъпо дори и след лек инцидент.
Къде се появява ръжда и как да я спрем (ГАЛЕРИЯ):
Ако купувате нова кола, не се колебайте да разберете предварително какво се крие под боята на металното покритие. Ако каросерията е поцинкована, тогава нищо не трябва да се прави. Но ако няма поцинковане, тогава е възможно колата да се нуждае от допълнителна антикорозионна обработка, която вероятно ще е скъпа. Освен това ако колата има предишни удари, местата, където е нагряван метала са доста по-податливи на корозия.
Не забравяйте, че ръждата се появява и чрез микропукнатини в боята. С времето боята се напуква и в пукнатините влиза вода. Затова не забравяйте периодично да покривате купето на автомобила със специални продукти на основата на восък след измиване. Той перфектно предпазва тялото от въздействието на околната среда. Освен това, колкото и парадоксално да звучи, мийте колата си по-често. Водата отмива солта от пътищата през зимата, а през лятото отмива пясък и кал.