IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо и къде се появява ръжда и какви автомобили корозират най-често?

Основни съвети, които е добре да се спазват, за да откриете и предотвратите "кафявата болест"

Както знаете, най-скъпата част от колата е купето. И би било хубаво стоманените части на колата да не познават корозията, но, за съжаление, почти всички коли се поддават на тази болест, някои по-рано, други по-късно. 

Разбира се, има модели на Land Rover или Audi, например, където корпусите не са изработени от стоманена ламарина, а от алуминий. Да, такива коли не се страхуват от ръжда, но повечето от по-масовите модели ръждясват. От друга страна алуминиевите панели се ремонтират по-трудно и по-скъпо дори и след лек инцидент.


Къде се появява ръжда и как да я спрем (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #11
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Как консервираш преден капак да те питам при условие, че ламарината ръждясва отдолу под боята и тя започва да се подкожушва и люпи? Хайде обясни ми как, че съм много любопитен? Единствения начин ти казах как е да се изшлайфа боята, да се обработи ламарината, да се сложи хубав грунд и да се боядиса.
  • #10
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Просто трябва много обстойна консервация на време ;)
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До#8 ( преди 1 година )
    Има как.С професионален автотенекеджия(стара генерация) до теб...Мога да ти демонстрирам форда за обстойно преглеждане ;)
  • #8
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Няма как да си имал от старите фокуси и да няма сега ръжда. Просто никакъв шанс няма да е вярно. имам пряко наблюдение от тези Фокуси. Както и да го обработваш, предния капак, задния капак, долу по вратите, праговете, всички заварки по купето и т.н. си ръздясват много доволно. Още на 2-3 г избиваше ръждата. Имам чувството, че са ги правили с ръждива ламарина без никаква обработка срещу корозия. Няма как да си махнал по цялата кола боята да я обработиш, грундираш и боядисаш, за да не ръждяса.
  • #7
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    На по- старите коли е нужна консервация,особено ако са с произход Германия,Холандия,Австрия ,Швейцария и др. северни,планински страни.Трябва да се обработят всички елементи прагове,подкалници,греди и където има възможност с парафиново покритие(има много предложения в нета)....само това може да стопира ръждата....по-евтиният вариант е с грес,не препоръчвам мирише лошо ,усеща се е купето.....имам 20 год.форд фокус без никаква ръжда
  • #6
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Ромарио ( преди 1 година )
    "софявата болеста".........
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Имал съм случаи минавам по лош терен и голяма камъчка удря купето някъде отдолу. Това може ли да увреди антикорозионното покритие?
  • #4
    6 rate up comment 1 rate down comment
    От село ( преди 1 година )
    Купих на жената Ауди А2 преди 4години.Сега я караме и двамата, щото другата изгни...
  • #3
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Всички нови коли от този век са с антикорозионно покритие и с гаранция на купето от 10 години. Едно време Опелите бяха най-зле и още на 7-8 години се случваше дори да се пробият на някои места. Френските и ВАГ-ините бяха поцинковани още тогава и не ръждясваха по 20-25 години и повече.
  • #2
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Волво ( преди 1 година )
    21 годишно Volvo V70Няма ръжда.Казват,че Волво и Ауди най-малко гният