IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen обнови първия си електромобил

Промените по ID.3 се оказаха по-малки от очакваното

Две години и половина след пускането на пазара на Volkswagen ID.3, германският автомобилният производител представи обновения вариант на модела, който постави началото на неговото ID семейство от електромобили. От компанията твърдят, че ID.3 е получил цялостен ъпгрейд, включително най-новия софтуер с нови системи за безопасност и асистенти на водача.


VW ID.3 (2024)


От гледна точка на дизайна промените са много фини, но придават на обновения ID.3 по-впечатляващ вид. Отвън най-видимата актуализация е по-агресивната предна броня с разширени отвори за въздушно охлаждане.

Други подобрения включват нови светлинни сигнатури за LED-фаровете и задните светлини, като тези, които са разположени в капака на багажника, вече също са осветени. Има също така нови алуминиеви джанти, черен покрив с матово-сребриста облицовка по ръбовете и нови цветове, включително преливащата се метална боя Dark Olivine Green.

В допълнение, предният капак на компактния електрически хечбек сега изглежда по-дълъг, тъй като черната лента под предното стъкло е премахната, като вдлъбнатините отстрани създават същото впечатление.


VW ID.3 (2024)


Интериорът изглежда подобен на този в настоящия модел, но от Volkswagen твърдят, че са приложил множество предложения от клиенти. Повишено е качество на материалите, като са включени меки, покрити с пяна повърхности в пилотската кабина.

Панелите на вратите са преработени, за да включват по-меки и по-големи повърхности, както и с по-големи опори за ръцете. Интериорът на ID.3 вече е напълно без животинска кожа, с висок дял на рециклирани материали. Например, микрофибърният материал Artvelours Eco, използван за тапицериите на вратите и на седалките, е направен от 71% рециклирани пластмасови отпадъци.

Както и досега, VW ID.3 разполага с два свободно стоящи дисплея, компактен 5,3-инчов дисплей за водача, управляван с помощта на сензорни контроли на мултифункционалния волан и по-голям 12-инчов сензорен екран, който контролира навигационната система, телефонните функции, медиите, асистиращи системи и настройките на автомобила.


VW ID.3 (2024)


Инфотейнмънт-системата включва няколко промени в структурата на менюто, като например по-ясно и по-информативно меню за зареждане, което сега се намира на най-горното ниво на основния дисплей.

В същото време функцията планиране на маршрути на електрически превозни средства е актуализирана и подобрена. Например, при по-дълги пътувания тя планира спирки за зареждане, така че дестинацията да може да бъде достигната възможно най-бързо, използвайки текуща информация за трафика и прогнози в допълнение към нивото на зареждане на батерията.

Електронната архитектура на Volkswagen ID.3 възприема нова концепция, използвайки два високопроизводителни компютъра, известни като ICAS (In-Car Application Servers) като основни компоненти. Тези компютри решават редица задачи, които иначе са разпределени между голям брой малки компютри. Въпреки това основните функции на превозното средство остават на техните отделни блокове за управление.


VW ID.3 (2024)


Актуализациите в областта на асистиращите системи включват използването на база данни във функцията Travel Assist, докато Park Assist Plus с функция за памет позволява автоматично извличане и използване на запазени маневри за паркиране.

Промени в задвижването няма. Обновеният ID.3 продължава със същия задно монтиран електромотор с мощност 201 к.с. и въртящ момент от 310 Нм. Батерии също са непроменени – с 58 и 77 кВт/ч. По-голямата позволява пробег от 546 км при ID.3 Pro S, докато при по-малката този показател е 426 км при ID.3 Pro. Volkswagen ще предложи и по-малката батерия, но засега нейните характеристики не се съобщават.

При използване на DC станция за бързо зареждане батерията от 77 кВт/ч на ID.3 Pro S може да се зарежда от 5 до 80% в рамките на 30 минути при скорост до 170 кВт. Пакетът от 58 кВт/ч в ID.3 Pro се нуждае от 35 минути, за да завърши същия цикъл на зареждане при 120 кВт.


Още снимки на обновения VW ID.3 - вижте в галерията:


0 от 500
  • #15
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До долните ( преди 1 година )
    И ако 500км пробег не са чак такъв проблем при положение че ти струва дамо около 4-5 лева да изминеш 100км с електричка то фактът че трябва да я заредиш до 100% за 10 часа е отчайващ.
  • #14
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    добре де. нека да си представим България след 40 год. ( аз няма да съм жив ) : - всяка вечер пред блоковете ( те ще ги има) от всеки прозорец ще бъдат опънати кабели да се зареждат коли . тези с гаражите ще правят бизнес и ще продават ток на тези от по-високите етажи- бензиностанцията ще стане електростанция където ще има поне 200 коли включени към контакти . понеже се зарежда за доста време , а не както сега за минута -двеами ще е "весело" кабели навсякъде
  • #13
    2 rate up comment 0 rate down comment
    СМОГ ( преди 1 година )
    #8 Динамиката при литиевите клетки е такава: след 60 хил. 10% спад е възможен (зависи как и къде го мериш, понеже BMS-а може да те заблуди), но в следващите 100 хил. км се забавя и в рамките на гаранцията е под 20%. Дотогава батерията (ако не и цялата кола) се е избилa. NMC (никел-манган-кобалт) клетките имат 20-годишен живот. Заради сервизопригодност и ефективно термоуправление, Златният стандарт се оказаха цилиндричните клетки 2170 и 4680 на Тесла и затова всички взеха да минават на тях.
  • #12
    2 rate up comment 2 rate down comment
    до долните ( преди 1 година )
    20квтч за 100км по точно
  • #11
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Не съм от хората с предразсъдъци към която и да е марка но значителното увеличение на цената от 5 хил евро е прекалено за някакви си по-добри пластмаси и вече струва почти колкото Тесла 3 и У с доста по-издръжлива LFP батерия и 20% повече мощност и аеродинамика
  • #10
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До долните ( преди 1 година )
    Изминатият път е правопропорсионален на капаситета на батерията измерван в квтч.При Теслъ е около 100квтч батерията което при нейният разход от около 20квтч на км.показва че с пълна братерия ще измине около 500км.Зя по голем капатситет нема място у пода на колата искат да увеличат сега плътността на батерията ама нъц нещо нистава.Та така ще е 500-600км пробег макс.
  • #9
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Класика ( преди 1 година )
    Директно при бай Ставри!
  • #8
    0 rate up comment 2 rate down comment
    VAYK ( преди 1 година )
    Най известния блогър на айде 3 в тубата, го продаде с 10% деградация на батерията на няма и 60 000км. Според мен този автомобил няма да си изкара гаранцията на батерията изобщо говоря за всички производни разбира се Ауди, шкода, Сеат! Софтуера да речем че са го оправили и вече има Рут планина! Зареждането на батерията на бързо зарядни също е проблем и при ниски температури дава сериозни отклонения!
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    ... ( преди 1 година )
    Към преводача:"при скорост до 170 кВт"Скоростта не се мери в кВт!Правилния превод е: МОЩНОСТ на зареждане!!!Образвайте се!
  • #6
    5 rate up comment 0 rate down comment
    sas ( преди 1 година )
    Преди време Фолксваген правеше такива (незначителни) промени по моделите си под формата на нова моделна година (MY), сега обаче му се вика фейслифт. А да познаем защо... Дали така не е по-лесно "и обосновано" да вдигнем цената?