IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Двигател на Ferrari се оказа по-надежден от легендарния Toyota UZ

Блогъри разглобиха италианския V8 мотор и останаха впечатлени (ВИДЕО)

Блогърите от YouTube-канала AutoStrong-M нагледно показаха как работи 4,2-литровия двигател M139, който е познат от спортните коли и седаните на Maserati. В една от модифицираните си версии с плосък колянов вал този V8 агрегат се поставя и на Ferrari под името F136.


Ferrari M139


Според блогърите този мотор превъзхожда по мощност M 273 на Mercedes-Benz, а по отношение на надеждността си изпреварва легендарния UZ на Toyota. Подобна оценка едва ли е изненада, тъй като много автомобилни експерти са категорични, че V8 F136 / M139 е най-добрият двигател в категория 4 литра.

Атмосферният агрегат се появява в началото на 2000-те години, като характеристиките му по това време са много добри. Двигателят с обем 4,2 литра развива 400 к.с. и 460 Нм, като се развърта до 7100 об/мин, а звукът, който издава, е забележителен.

Двигателят не предлага някакви страхотни технологии, но пък и няма спортни инженерни решения. За него Ferrari избира блок на цилиндрите от от лека сплав с пресовани чугунени втулки. Моторът има верижно задвижване и система за смазване със сух картер. Съотношението на компресия е 11:1.



Сред предимствата на мотора е, че той е много подходящ за тунинг, като това се дължи именно на здравината му. По стандартите на агрегати за спортни автомобили той е много надежден, като без основен ремонт изкарва 500 000 км. Тайната е проста - инженерите не са се ограничили при смазването, като са мощна помпа и са се погрижили за охлаждането.

Самият основен ремонт е улеснен от бързо освобождаващи се маншони. В Европа всеки от струва около 180 евро. По време на нормална работа няма проблеми с цилиндро-буталната група, въпреки че конкретният екземпляр е претърпял повреда заради небрежно отношение на собственика.


0 от 500
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Цецко ( преди 1 година )
    F40 имах предвид, обърках цифрите като пишех коментара. Помня, че беше някакъв брутален V8
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Ацо ( преди 1 година )
    Аман от невежи списвачи които пускат чичо Гугъл да превежда дословно! Крадем статия отнякъде и пляс,нищо че ставаме за смях!
  • #10
    4 rate up comment 0 rate down comment
    PLAID ( преди 1 година )
    Цилиндровите втулки се викат ризи. И бързоосвобождаващите се маншони не стана ясно какво са.
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    abc ( преди 1 година )
    #1, "хух картер" какво е...При обикновените мотори под коляновия вал има картер, където се стича маслото. Той е към 20см под мотора и самия мотор трябва да е нагоре.При спортни коли като това Ферари или при формула 1, за да е по-ниско сложен мотора, за по-нисък център на тежеста са измислили този трик.Тук няма картер, двигателя е по-ниско сложен и коляновия вал се върти ниско долу до пътя. Маслото се държи в отделен външен резервоар и има помпа, която да "превърта" маслото през мотора.
  • #8
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Johnny Bravo до долн ( преди 1 година )
    Благодаря , човек цял живот се уче, иначе никъде в статията не е споменато няколко пъти това освен легендарния UZ на Тойота, а може и аз да не виждам
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До Jonny Bravo ( преди 1 година )
    JZ е редови 6 цилиндрив ДВГ, UZ е V8, както е и споменато е статията на няколко пъти.
  • #6
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Пропов ( преди 1 година )
    Като цяло при автомобилите ок. 2000та година са постигнати последните инженерни успехи. После власта се взема от еко, маркетинг, счетоводни отдели и край. То ест кола до към 2005та е кола. От там нататък - става система от агрегати, който предимно си пречат един на друг. Самата идея - хем да върви, хем да не гори, хем да издържи във времето е утопия. И се жертва издръжливостта, защото другите 2 фактора продават добре.
  • #5
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Achtung ( преди 1 година )
    Цецко няма F50 с V8 двигател
  • #4
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Цецко ( преди 1 година )
    Това двигателя на F50 ли е?
  • #3
    8 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Няма сфера, в която японско да е най-доброто. Японците стигнаха до висок среден клас в най-добрия случай. Водещите технологии и най-високият клас идват от Европа, САЩ, Канада.