IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Sir Vival трябваше да е най-безопасната кола в света

Странният автомобил е наречен „революционен“, но се проваля и заради високата си цена

През 50-те години на миналия век автомобилната индустрия се развита бързо и е фокусирана предимно върху неща, различни от безопасността.
Именно сигурността за своя цел избира инженерът и изобретател Уолтър К. Джеръм, възпитаник на Инженерния колеж на Североизточния университет в Бостън.

 

Hudson 1948

 

Отнема му десет години, за да подготви автомобила Sir Vival със своите ученици от Worcester Boys' Trade School. Той използва за основа автомобил Hudson от 1948 г., който променя до неузнаваемост по време на реконструкцията.

Резултатът е наистина неясно изглеждаща кола, която Уолтър К. Джеръм нарича „революционно превозно средство“.

 

Sir Vival

 

Първото нещо, което се забелязва е, че е разделено на два сегмента. Двигателят и фаровете са разположени отпред и винаги са насочени в посоката на завиване. Задната част е предназначена за водача и пътниците. В случай на авария фугата между секциите е трябвало да поеме силата на удара и така да защити хората вътре.

Задната кабина има защитено пространство за пътниците, водачът седи пред тях в центъра в повдигната кула, която гарантира перфектна видимост и без слепи зони. На покрива на кулата има допълнителни светлини, които трябва да повишат още безопасността. Може би най-интересният елемент от кабината на водача е цилиндричното стъкло с диаметър около 1,2 м.

 

Sir Vival-3

 

Други полезни (и вечни) функции за безопасност включват гумени брони, плъзгащи се назад врати на кабината, които не трябва да се отделят от колата при катастрофа, предпазни колани, странични светлини. Името Sir Vival е игра на думи - звучи нещо като думата „оцеляване“.

Конструкторът завършва прототипа през 1958 г., излага го на редица големи автомобилни изложения и получава значително медийно внимание. Той основава компания за производство на колата и също така за получаване на финансиране, като планира да произвежда 10 - 12 бройки годишно.

 

Sir Vival-4

 

Усилието на американския визионер да спасява животи обаче не се увенчава с успех. Проблем е цената, която е два пъти по-висока от тази на американските коли в по-луксозния сегмент по това време. Sir Vival е показан за последен път в работно състояние на Световното изложение през 1964 г.

Джеръм умира в началото на 1970 г., а тогава колата е била собственост на семейство Мур, чието представителство Bellingham Auto Sales е предоставило оригиналния Hudson, от който е направена колата. Със затварянето на този бизнес настоящият собственик Ед Мур продава колата през 2022 г. на Lane Motor Museum, който планира да я реставрира.

 

 

0 от 500
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    ал глокопаткин ( преди 1 година )
    това е като мини автобус икарус
  • #2
    13 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Свободните хора в свободно общество могат да осъществяват мечтите си, дори и да са непрактични, грозни и т.н.Карл Бенц, Тесла, Едисон, Бош.. са били такива. Има идея и я прави. Реално може би 1% са успешни, но и това стига.
  • #1
    2 rate up comment 10 rate down comment
    паси трабантът ( преди 1 година )
    От това нещо по грозно да се измисли е невъзможно да конструираш нещо по лошо и грозно, без вкус сякаш е не възможно .( предвид втората долната снимка с двойна кабина ) .