Шведски консорциум разработи система, подобна на безжичното зареждане за електрически превозни средства, но вдъхновена от популярните Scalextric. Целта е да се постигне постоянно презареждане и следователно безкрайна автономност. Scalextric е марка състезателни комплекти слот коли – метални мини автомобили-играчки, които се появяват за първи път в края на 50-те години.
Безжичното зареждане на движещи се електрически превозни средства се разработва отдавна и на много места по света от различни държави и компании и се очаква да стане по-разпространено в близко бъдеще.
В Швеция проектът Elonroad е разгърнат в градовете Лунд и Мариестад. В допълнение различни университети и изследователски центрове също проучват и разработват технологии за безжично зареждане както по време на движение, така и на места като обществени паркинги, където автомобилите могат да се зареждат автоматично, докато са неподвижни.
Инициативата на консорциума EVolutionRoad следва път, подобен на този на безжичното зареждане, но не съвсем. EVolutionRoad е проект, възложен от Шведската транспортна администрация за изграждане на пионерска тестова и демонстрационна площ с уникалната електрическа пътна система на Elonroad в град Лунд.
Целта е да се допринесе за увеличаване на знанията за електрическите магистрали като част от бъдещата транспортна система без изкопаеми горива. Всъщност това е електрически път с наземна система за захранване, тестван в градска среда с градски автобус и други превозни средства.
Идеята се фокусира върху създаването на електрифицирани участъци по пътищата, което да позволи постоянно зареждане на електромобилите и безкрайната им автономност. Това решение, макар и все още в експериментална фаза, може да се превърне в привлекателна алтернатива, особено за тези, които се нуждаят от дълги пътувания и бързо зареждане.
Проектът Elonroad е кръстен на Илон Мъск – изпълнителния директор на Tesla, и е разпространен в различни участъци от шведските градове Лунд и Мариестад, където са поставени дълги метри метални ленти върху редуващи се участъци от пътя.
Тези ленти са електрифицирани и генерират електричество само, когато към тях е свързан автомобил. За да могат колите да зареждат батерията, те трябва да имат монтирана система от сгъваеми релси, които свързват превозното средство с електрифицираните ленти. Следователно зареждането не е безжично.
Шведските инженери гарантират, че батерията се презарежда по-бързо, отколкото консумира превозното средство, което би позволило безкрайна автономия. При вече направените тестове са получени презареждания до 300 кВт, което демонстрира ефективността на системата.
Що се отнася до разходите за зареждане, проектът Elonroad включва система за плащане, базирана на облачни сървъри, която идентифицира автомобила, регистрира енергията, която презарежда и го зарежда автоматично.