IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В Япония тестват пътища с безжично зареждане за електромобили

Технологията се очаква да е готова за внедряване до 2025 година

Японската строителна група Obayashi и доставчикът на авточасти Denso са започнали да тестват пътна настилка, предназначена да захранва електрически превозни средства, докато се движат, съобщи Nikkei. Партньорите очакват да са готови с технологията за серийно внедряване до 2025 г.

 

845x845

 

На затворен тестов полигон в изследователския център на Obayashi в Токио малък електромобил се движил почти постоянно с 15 км в час по трасе с непрекъснати линии от електрически намотки, вградени под повърхността. Малката скорост не притеснява разработчиците, защото работата е в начален етап и със сигурност ще се увеличи.

Obayashi разработва специален бетон, подсилен с влакна, който повишава издръжливостта на настилката. Той трябва да издържа на стандартни натоварвания от пътния трафик и в същото време да позволява монтирането на компонентите за зареждане възможно най-близо до повърхността. Denso отговаря за производството на намотки и други електрически части.

 

2015-Nissan-IDS-Concept-27

 

Съществува обаче и въпросът за разходите. Въвеждането на допълнителни елементи в пътното платно значително ще оскъпи строителството и последващия ремонт на пътищата. Освен това самите безжични зарядни устройства трябва да са мощни (да се чете скъпи), тъй като слоят асфалт и бетон над тях ще абсорбират част от излъчената енергия.

Подобна технология не е нова, такава се изпробва и в Европа. Иновацията използва индукция на магнитно поле, при което електричеството, подадено в намотките на пътя, произвежда ток в намотките в електромобила. Инсталирането на електрически бобини под настилката ще доведе до загуба на мощност при предаване, което прави тази технология по-малко ефективна при зареждане на EV в сравнение с използването на електрически кабел. Партньорите ще събират данни до март следващата година, за да определят как се представя технологията на реална улица.

 

Francisco-website-crop-2

 

Obayashi също така си партнира с японския производител на кабели Furukawa Electric, за да инсталира електрически и интернет кабели край пътищата, за да са осигури презареждане и комуникация за електромобили и автономни превозни средства. Очаква се тази инфраструктура да помогне за навлизането им по-масово.

Автобусите без водачи, които работят денонощно, биха били основното приложение на тази технология. Безжичното захранване може да елиминира нуждата от големи батерии и да разшири обхвата на движение на електромобилите - един от най-важните фактори за това колко бързо те ще станат масови.

 

 

0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Много по-логично е тези безжични зарядни да се монтират по светофарите и паркингите, а не да се зарежда в движение. Така всичко ще е много по-ефективно с много по-малък брой такива зарядни.
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Без идеи няма прогрес!
  • #4
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Стара идея е ( преди 1 година )
    И уникална глупост е това. Хем безбожно скъпо хем крайно непрактично. Успешно може да се кон-ку-рира с малумната идея на Мъск за подземните тунели в който колите се качват на нещо като скейтборд. Хахаха
  • #3
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Ал ( преди 1 година )
    Глупусти. Половин милион на километър, а после и неквфи специални електрокари. Абе - дивотии.
  • #2
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Иван ( преди 1 година )
    До "Смех" то и мозъка е измислен преди много време, но разликата е как и кога се ползва
  • #1
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Смех ( преди 1 година )
    Кое и е новото електромагнитната индукция е извесрна от 4-5 века