fallback

Volkswagen иска отлагане на Евро 7 с година и половина

Новият стандарт за вредни емисии ще оскъпи колите с няколко хиляди евро, предупреждават от концерна

Приемането на нов стандарт за вредни емисии – Евро 7, предложен от Европейската комисия за влизане в сила от 1 юли 2025 г., продължава да бъде обект на сериозни дискусии. Водещите производители са категорично против него, тъй като това ще ги принуди да отклонят част от инвестициите си за пълна електрификация за разработка на нови двигатели с вътрешно горене.

Най-големият производител в Европа – Volkswagen, е сред противниците на приемането на Евро 7, като това се отнася не толкова за самия стандарт, колкото за срока, в който то трябва да влезе в сила. Вицепрезидентът на VW Group – Масимо Нордио, разкритикува решението на Брюксел и отправи призив за отлагането на приемането на Евро 7 поне с година и половина.

„Проблемът не е в адаптирането към стандарта Eвро 7, а във времето. Ние вярваме, че е нереалистично да се стигне до предлагане на готови продукти на 1 юли 2025 г. Графикът за постигане на тази цел трябва да бъде отложен до поне до края на 2026 г.", обясни Нордио.

Топ-мениджърът допълни, че Volkswagen е направил „ясен избор по отношение на електрическата мобилност, за да достигне нулеви вредни емисии до 2050 година“. В германския концерн са наясно, че автомобилите трябва да бъдат по-малко въздействащи на околната среда, но и също, че правилата трябва да бъдат преразгледани.

„Оформя се състезание, което би породило истински индустриален проблем. Не сме готови за новите стандарти и ще се наложи да намалим доставките, което ще доведе до съкращения в производството. Така, освен екологичен проблем, ще има и индустриален проблем“, обяснява Нардио.

Според него, всичко това ще бъде платено от потребителите, тъй като актуализацията за постигане на стандарт Евро 7 ще доведе до увеличение на промишлените разходи и следователно до поскъпване на автомобилите с няколко хиляди евро. В резултат на това повечето семейства ще отложат закупуване на нова кола, а това ще попречи да обновяване на автопарка в държавите от ЕС, където той е много стар.

fallback
  • #11
    Не на електричките ( преди 1 година )
    Общо взето самото заглавие ми е смешно, докато го чета, но и аз съм на мнение ,че ДВГ си е супер и е рано за електрички.
  • #10
    Анонимен ( преди 1 година )
    Някои *** възприеха теорията че всяко нещо трябва да го сменяш на три години.И че било срамно и тъпо като си ползваш предметите по дълго време.И аз съм на мнение че нещата трябва да се правят по качествени и да се ползват по дълго време.И да се престане с това консуматорско мислене на ползваш и хвърляш.Това е по щадящо от към ресурси.Не като някой *** които прокарват тезата че белите хора си сменяли на една година телефона и на две колата.И си по голям тарикат с пари
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Няма за кога да "отклонявате средства" за нещо, дето ще го купуват единици след '25 и ще бъде забранено в ЕС след '35
  • #8
    Градски ( преди 1 година )
    А га ядохте кифтетата и си гушихте гушките за сметка на здравето на хората, ни ривахте, а?!
  • #7
    Смех ( преди 1 година )
    Хората ви казваха че нефта свършва вие не е сега ще го видите
  • #6
    Ш'Менти тинти ( преди 1 година )
    Абе я се разбери със себе си. Това че хората карат по-дълго автомобилите си дали е добре както за клиентите така и за природата или е зле? Не смяташ ли че порочната практика купи хвърли трябва да бъде прекратена веднъж завинаги и да се сложи край на консуматорското общество? Ако стоките бъдат направени качествено и с възможност за бърз, лесен и евтин ремонт, вместо да ги сменяш като сега, не смяташ ли че това би оправдало дори малко по-високата им първоначална цена?
  • #5
    q ( преди 1 година )
    Проблема скъпи ми тинтиряк е, че по-дълго каране на коли втора ръка- по-голямо търсене на части втора ръка в Европа. Така че на арабина ще му е по-изгодно да продаде бракувания "премиум" на части, отколкото да го качи на автовоза за България. Това се вижда още сега по автокъщите, рязко намаляване на предлагането със съответното увеличение на цената.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Съгласен съм с ФВ и даже това евро 7 най-добре да го отложат направо няколко години като така или иначе повечето производители ще минат на ток до 2030г но проруските коментари са жалки и злобни
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    2025 година ще е по-зле от 2023, като ни пуснат на свободния пазар за тока и започнем да купуваме само неруски петрол бензина ще е 5 лева, тока ще удари сигурно левче киловата и кашкавала ще е 100 лева поне.
  • #2
    бг смешки ( преди 1 година )
    големи игри ...
fallback
Последни