fallback

10 млн. дизели в Германия са заплашени от изтегляне

Неправителствена организация спечели дело срещу Volkswagen за манипулирани двигатели

Германският административен съд в град Шлезвиг се произнесе в полза на екологичната неправителствената организация Deutsche Umwelthilfe (DUH) срещу Федералната агенция за автомобилен транспорт (KBA) по дело, което преразглежда историята на скандала дизелгейт на Volkswagen и потенциално може да доведе до изтегляне на до 10 милиона автомобила.

 

 

Случаят се отнася до превозни средства, които използват 4-цилиндровия дизелов двигател Volkswagen EA 189, при който беше установено, че чрез механизъм се манипулират данните за вредните емисии.

KBA одобри софтуерна корекция за превозните средства през 2016 г., но DUH твърди, че тъй като устройството за измама на емисиите е оставено в превозното средство, автомобилите все още могат да отделят повече замърсители, отколкото е позволено според германските разпоредби. В резултат на това, въпреки че са били „поправени“ според стандартите на KBA, на автомобилите „все още е било позволено да отделят прекомерни количества азотен оксид“ - замърсител, който има сериозни отрицателни ефекти върху човешкото здраве.

 

 

През 2018 г. DUH стартира дело срещу KBA, за да отмени одобрението за VW Golf Plus TDI, оборудван с дизелов двигател EA 189 EU5. Сега неправителствената организация обяви, че съдът се е произнесъл в нейна полза и е отменил одобрението за софтуерната корекция.

От Volkswagen заявиха, че ще изчакат да получат пълните мотиви от съда преди да вземат решение за следващите стъпки, съобщава Reuters. Автомобилният производител едва ли ще бъде единственият засегнат от това решение. От DUH твърдят, че според техните оценки по пътищата на Германия има милиони дизели от редица автомобилни производители, които все още имат инсталирано устройство за измама.

В резултат на това се планират още дела, включващи BMW, Mercedes и още дизелови автомобили на Volkswagen и ако успеят, това може да означава, че до десет милиона коли, разрешени от KBA, ще трябва да бъдат изтеглени, казват още от неправителствената организация.

 

 

Съдът на Европейския съюз миналия ноември подкрепи правата на екологичните организации да предприемат подобни действия срещу одобрения на превозни средства в ЕС въз основа на делото на DUH, което първоначално беше отхвърлено от административния съд в Шлезвиг през 2017 г.

„Тази присъда има фундаментален ефект, тъй като може да се приложи директно към всички други превозни средства с устройства за манипулации - каза Ремо Клингер, адвокатът, представляващ DUH в тези съдебни дела. - Затова призоваваме KBA да изтегли засегнатите автомобили от всички производители и да ги преоборудва. В противен случай ще предприемем съдебни действия срещу всички.“

 

 

fallback
  • #11
    До 9 ( преди 1 година )
    Щом смяташ хората, които твърдят че ауспуха въздухът в градовете, а батериите не го замърсяват, че са с ограничено мислене, ти като си с неограничено мислене как си обясняваш че става замърсяването на въздуха в градовете от батериите на електромобилите?
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    До#10 да се чете до СМОГ, защото админа е започнал отново да трие и докато съм писал мнението мнението 10 е станало 8, а може след малко отново да се промени както е тръгнало.
  • #9
    до #10 ( преди 1 година )
    Доста ограничен начин на мислене. Типичен за поколението Z, които не сте прочели една книга и всеки може да ви манипулира, заради ограничените умствени възможности, които имате и липсата на аналитично и логическо мислене. Някой ви е набил в куфалниците, че ауспуха е проблем и вие повтаряте мантрата, като папагали, каквито всъщност сте. Ако можеше малко да се замислиш, щеше да разбереш, че нещата не са толкова елементарни, каквито сте от от твоето поколение.
  • #8
    СМОГ ( преди 1 година )
    Дъра-бъра-дрън-дрън... Има ауспух - има проблем. Кое не е ясно? Ама тваа, ама онвааа... Електричката има ли ауспух? НЯМА. Пуши ли? НЕ. Край на мача!
  • #7
    Гост ( преди 1 година )
    До 3. Ще има електрикгейт и батериягейт, въпрос единствено на време е.Работниците работещи в заводите за рециклиране на батерии,няма да доживея до пенсия.
  • #6
    Анти Глобалист ( преди 1 година )
    Дизелите, експерименталките, които си нахакаха масово по света, яденето на насекоми и електричките са доказателството, че хората са оФце в по-голямата си част. Казват им нещо, повтарят го, рекламират го, натрапват го и много хора са вече обработени и вярват на манипулаторите. Дори на всичкото отгоре агитират колко са прогресивни, напреднали, как другите били гл0пави, а те са тези, които са прогреса и вярват в науката. Всъщност точно те са гл0паците, но не се усещат. Като машите "умни и краиви".
  • #5
    Анти Глобалист ( преди 1 година )
    Нищо не се е променило. Както агресивно ни налагаха нафтовите печки, така и сега още по-нагло и безобразно налагат електромобилите. След някоя друга година съм сигурен, че ще гръмне скандал с лобитата, далаверите и фалшивите анализи по отношение екологичността. Когато една групичка самопровъзгласили се за световен елит започнат да налагат нещо така агресивно, значи имат някакви други намерения. Така беше с експерименталките, сега е с яденето на щурци и електричките. Ненормална работа...
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Те не са спрели да мамят, сега продължават основно с консумацията на гориво и пробега при електричките, блаженни да се верващите които след 100 км зимата на магистрала са останали без батерия.
  • #3
    q ( преди 1 година )
    Хер Гост - колкото и да Ви се иска електрик гейт няма да има. Все пак производството и рециклирането на батерии става в промишнени зони, най-често и извън Европа. Докато карцероненният трошляк дето меси нафта с антифриз и масло пуши на два метра от теб. Това в момента се нарича контролирана подмяна на трошляците. Дизела в Европа е с 14% дял при новите коли. В началото на следващата година ще е 10%. Същевременно втората ръка дизели рязко ще поскъпнат, заради любители като Вас. И така още 5 г.
  • #2
    Im-ДртiйУАЙТBOY! ( преди 1 година )
    Ха Ха Ха - обикновено в подобни случаи се казва - Тъй им се пада на хитруващите и обработващи по най-безподобен начин наивните си ползватели ГЕРМАН.премиуми, прибирайки послед бел ден като настоящи ПИРАТИ last ЕВРО-центове на купувачите си.
fallback
Последни