fallback

10 млн. дизели в Германия са заплашени от изтегляне

Неправителствена организация спечели дело срещу Volkswagen за манипулирани двигатели

Германският административен съд в град Шлезвиг се произнесе в полза на екологичната неправителствената организация Deutsche Umwelthilfe (DUH) срещу Федералната агенция за автомобилен транспорт (KBA) по дело, което преразглежда историята на скандала дизелгейт на Volkswagen и потенциално може да доведе до изтегляне на до 10 милиона автомобила.

 

 

Случаят се отнася до превозни средства, които използват 4-цилиндровия дизелов двигател Volkswagen EA 189, при който беше установено, че чрез механизъм се манипулират данните за вредните емисии.

KBA одобри софтуерна корекция за превозните средства през 2016 г., но DUH твърди, че тъй като устройството за измама на емисиите е оставено в превозното средство, автомобилите все още могат да отделят повече замърсители, отколкото е позволено според германските разпоредби. В резултат на това, въпреки че са били „поправени“ според стандартите на KBA, на автомобилите „все още е било позволено да отделят прекомерни количества азотен оксид“ - замърсител, който има сериозни отрицателни ефекти върху човешкото здраве.

 

 

През 2018 г. DUH стартира дело срещу KBA, за да отмени одобрението за VW Golf Plus TDI, оборудван с дизелов двигател EA 189 EU5. Сега неправителствената организация обяви, че съдът се е произнесъл в нейна полза и е отменил одобрението за софтуерната корекция.

От Volkswagen заявиха, че ще изчакат да получат пълните мотиви от съда преди да вземат решение за следващите стъпки, съобщава Reuters. Автомобилният производител едва ли ще бъде единственият засегнат от това решение. От DUH твърдят, че според техните оценки по пътищата на Германия има милиони дизели от редица автомобилни производители, които все още имат инсталирано устройство за измама.

В резултат на това се планират още дела, включващи BMW, Mercedes и още дизелови автомобили на Volkswagen и ако успеят, това може да означава, че до десет милиона коли, разрешени от KBA, ще трябва да бъдат изтеглени, казват още от неправителствената организация.

 

 

Съдът на Европейския съюз миналия ноември подкрепи правата на екологичните организации да предприемат подобни действия срещу одобрения на превозни средства в ЕС въз основа на делото на DUH, което първоначално беше отхвърлено от административния съд в Шлезвиг през 2017 г.

„Тази присъда има фундаментален ефект, тъй като може да се приложи директно към всички други превозни средства с устройства за манипулации - каза Ремо Клингер, адвокатът, представляващ DUH в тези съдебни дела. - Затова призоваваме KBA да изтегли засегнатите автомобили от всички производители и да ги преоборудва. В противен случай ще предприемем съдебни действия срещу всички.“

 

 

fallback
  • #31
    Влак! ( преди 1 година )
    Влаковете са на ток, амчи що не ги ползвате?
  • #30
    До Гост ( преди 1 година )
    Да прав си, мърлячите със смрадливите дизели, всичките бяха с цигара в устата.
  • #29
    Гост ( преди 1 година )
    До 32. На планина с цигара в устата и дишаш чист въздух.
  • #28
    до дизел феновете ( преди 1 година )
    Дизелите трябва да ги забранят със закон и да ги спрат от движение! Който си махне филтъра да влиза в затвора поне за 3г. Бях на планина преди седмица. Вместо да дишам чист въздух се радвах на дизелова смрад навсякъде, от разни пъплещи дизелови брички с летни гуми заровени в снега. Българина съвсем с умисъл си трови децата, за да спести 5лв. Уникално нещастна нация!
  • #27
    анонимен ( преди 1 година )
    На луди ни направиха тея либерасти, евроатлантици и брюкселски зелки. То не бяха дизели, то не бяха електрички ти не бе какво ли не. Добре де, нали уж сме капитализъм и пазара решава. Защо вие чиновници решавате вместо хората? Оставете потребителите да решат какво да си купят и какво да карат, а не насила да ги тикате от дизел на електрокар. Стига с тези евтини глобалистки номера и чалъми. Ставате досадни и на хората може да им писне и да хванат сопите...
  • #26
    Прашоляк ( преди 1 година )
    Човека с дъстера - това подобие на нискобюджетен автомобил няма как да го сравняваш с дори и най-евтиния немски такъв. Карам такъв служебен - отврат е.
  • #25
    Дизелел ( преди 1 година )
    Едно време масовият българин говореше същото за дизела , както сега за електричките. Понеже си беше свикнал с бензина и газта. Гледаше и плюеше дизела - какво е това пушещо и тракащо животно, че и по-скъпо от бензина. Качи се веднжъж видя, че не е чак толкова лошо и сега пак пее същата песен за новата по-добра алтернатива.
  • #24
    Руски боклук ( преди 1 година )
    Да ги изтеглят и ги пуснат по 1000 евро у нас в Бългейриъ.
  • #23
    СкъсанЛявЧервенШушон ( преди 1 година )
    Да ги изтеглят по бързо и да ги лапнем в България.На нас не ни пречи азотния диоксид тъй като сме имунизирани с руските *** Лада и Москвич около 70 години.
  • #22
    До долния ( преди 1 година )
    Какви пешеходци бе мой 30 бона Дъстер с фабричнангазчица карам за без пари пеш сте вие вагинаджиите дето слушахте онзи пумиар Пиех и си накупихте дизелите сгрешени отще на чертожната дъска
fallback
Последни