fallback

10 млн. дизели в Германия са заплашени от изтегляне

Неправителствена организация спечели дело срещу Volkswagen за манипулирани двигатели

Германският административен съд в град Шлезвиг се произнесе в полза на екологичната неправителствената организация Deutsche Umwelthilfe (DUH) срещу Федералната агенция за автомобилен транспорт (KBA) по дело, което преразглежда историята на скандала дизелгейт на Volkswagen и потенциално може да доведе до изтегляне на до 10 милиона автомобила.

 

 

Случаят се отнася до превозни средства, които използват 4-цилиндровия дизелов двигател Volkswagen EA 189, при който беше установено, че чрез механизъм се манипулират данните за вредните емисии.

KBA одобри софтуерна корекция за превозните средства през 2016 г., но DUH твърди, че тъй като устройството за измама на емисиите е оставено в превозното средство, автомобилите все още могат да отделят повече замърсители, отколкото е позволено според германските разпоредби. В резултат на това, въпреки че са били „поправени“ според стандартите на KBA, на автомобилите „все още е било позволено да отделят прекомерни количества азотен оксид“ - замърсител, който има сериозни отрицателни ефекти върху човешкото здраве.

 

 

През 2018 г. DUH стартира дело срещу KBA, за да отмени одобрението за VW Golf Plus TDI, оборудван с дизелов двигател EA 189 EU5. Сега неправителствената организация обяви, че съдът се е произнесъл в нейна полза и е отменил одобрението за софтуерната корекция.

От Volkswagen заявиха, че ще изчакат да получат пълните мотиви от съда преди да вземат решение за следващите стъпки, съобщава Reuters. Автомобилният производител едва ли ще бъде единственият засегнат от това решение. От DUH твърдят, че според техните оценки по пътищата на Германия има милиони дизели от редица автомобилни производители, които все още имат инсталирано устройство за измама.

В резултат на това се планират още дела, включващи BMW, Mercedes и още дизелови автомобили на Volkswagen и ако успеят, това може да означава, че до десет милиона коли, разрешени от KBA, ще трябва да бъдат изтеглени, казват още от неправителствената организация.

 

 

Съдът на Европейския съюз миналия ноември подкрепи правата на екологичните организации да предприемат подобни действия срещу одобрения на превозни средства в ЕС въз основа на делото на DUH, което първоначално беше отхвърлено от административния съд в Шлезвиг през 2017 г.

„Тази присъда има фундаментален ефект, тъй като може да се приложи директно към всички други превозни средства с устройства за манипулации - каза Ремо Клингер, адвокатът, представляващ DUH в тези съдебни дела. - Затова призоваваме KBA да изтегли засегнатите автомобили от всички производители и да ги преоборудва. В противен случай ще предприемем съдебни действия срещу всички.“

 

 

fallback
  • #21
    Гост ( преди 1 година )
    Всички ще станете пешеходци,дори тези пишещи тук и възхваляващи електричките. Мълчете и си карайте пушилниците докато можете.Ще видите електричка през крив макарон.
  • #20
    Хвалипръц ( преди 1 година )
    Немските върхови технологии наместо екологични се оказаха канцерогенни и сега стават само за скрап. Добре че са японците да разработят литиево-йонните батерии да избавят света от канцерогенната гнас.
  • #19
    Смех ( преди 1 година )
    Малко хора в БъГъ си дават сметка че ако не бяха американските инженери да разкрият полуграмотните германци още щяхте да слушате каква велика технология са тия дизелови ръждавелници
  • #18
    анонимен ( преди 1 година )
    Без евтини дизелови автомобили по бедните държави като България които са под средното ниво на ЕС няма да могат да съществуват изобщо. Просто икономиките им ще спрат. Електрическите коли е са изключително скъпи и ще стават все по скъпи. Краткия живот на батериите им пък ги прави негодни за вторичния пазар от който зависят по бедните икономики. Само смяната на батерията струва колкото нова бензинова кола. И после идва инфраструктурата. Няма ток а ни карат да закриваме мощностите.
  • #17
    край ( преди 1 година )
    Малко хора в България си дават сметка че ако са купили фолксвагенов двигател на ново от ония с лъжлиевия софтуер могат да си върнат колата на колкото и км. да е и да им върнат парите. "Честните" немци не са имали право да им продадат такава кола.
  • #16
    До първия ( преди 1 година )
    Със сигурност ще има и батерия гейт. вече са въведени изисквания за отчитане на въглеродния отпечатък на батериите и за етичното производство на суровини, без използване на детски труд и замърсяване на природата. Ще има и такива, които ще се опитат да заобиколят тези изисквания и да излъжат и ще влязат в еди кой си гейт. Но всъщност тези изключения само ще са потвърждение на правилото за чисто производство на батерии и и чисто електричество за зареждането им.
  • #15
    бъчваря ( преди 1 година )
    Абе мен сега ме мързи да ходя до бензиностанцията, какво остава да търся зарядна станция, че и да чакам. Аз едва намирам време рано сутрин да заредя и закъснявам за работа...с тия електрички ще трябва през ден да си вземам отпуска, за да зареждам :p Швабите са ненормлници, щом имат 50 пола и 10млн дизелака.
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    Друго си е рано сутрин да ми замирише на бензин като отворя прозореца . За дизелите съм съгласен. Не само, ч3 не са екологични, но и фунтят гадно. Що се отнася до България, тук е ад по кръстовищата. На дъртите помнят за какво идеше реч преди 1989-та с Икарусите и Шкодите. Затова тогава в областните градове и не само, построиха тролейбусни мрежи. Точно с цел да няма замърсяване в града, а някъде навън.
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    Имам въпрос към всички противници на електричките. Ако приемем, че въглеродният отпечатък е приблизително един и същ за по-дълъг жизнен цикъл, не мислите ли, че пак е оправдано в градовете да се карат изключително електрически коли, за да бъде чист въздуха, който вие също дишате, а производството на ток да бъде извън населените места? Тук не говоря за ВЕИ. Или казвате, че ауспусите не са проблем?
  • #12
    Гостенино ( преди 1 година )
    Колко да е вредно производството и рециклирането на батерии, след като в държавата с най-строги екологични норми в момента се изгражда един от най-големите заводи за производство и рециклиране на батерии в Европа, че и в света, като той не се строи къде да е а точно в столицата на Германия. И от всички възможни локации около столицата, се строи точно върху вододайната и зона, откъдето пият вода столичани. Ако беше толкова вредно колкото твърдиш, дали щяха да им позволят?
fallback
Последни