По дефиниция концептуалният автомобил изследва пътищата, по които производителите на автомобили могат да поемат, докато работят върху своята следваща дизайнерска идентичност. Някои са създадени просто, за да привлекат обърнат внимание към съответната автомобилна компания, докато други показват какво ще се случи.
Често обаче ключови дизайнерски стилистики и драматични елементи се разводняват или изчезват при превръщането на концептуален автомобил в сериен модел. Британското издание Autocar посочва 10 такива примера.
10 концептуални модела, които загубиха... (ГАЛЕРИЯ):
Производствен автомобил: Toyota Prius C (2012 година)
Година след дебюта на концепцията в продажба се появи и серийна версия. В Япония тя беше известна като Aqua, но оригиналното име бе запазено за пазарите в Северна Америка и Океания. Технически колата не се е променило много, но дизайнът вече е далеч по-конвенционален, вероятно защото Toyota не смяташе, че клиентите й искат масов автомобил с драматичното въздействие на концепцията.
Година след дебюта на концепцията в продажба се появи и серийна версия. В Япония тя беше известна като Aqua, но оригиналното име бе запазено за пазарите в Северна Америка и Океания. Технически колата не се е променило много, но дизайнът вече е далеч по-конвенционален, вероятно защото Toyota не смяташе, че клиентите й искат масов автомобил с драматичното въздействие на концепцията.