По дефиниция концептуалният автомобил изследва пътищата, по които производителите на автомобили могат да поемат, докато работят върху своята следваща дизайнерска идентичност. Някои са създадени просто, за да привлекат обърнат внимание към съответната автомобилна компания, докато други показват какво ще се случи.
Често обаче ключови дизайнерски стилистики и драматични елементи се разводняват или изчезват при превръщането на концептуален автомобил в сериен модел. Британското издание Autocar посочва 10 такива примера.
10 концептуални модела, които загубиха... (ГАЛЕРИЯ):
Концептуална кола: Toyota Prius C (2011 година)
Концепцията Prius C беше бензиново-електрически хибрид, насочен към, по думите на Toyota, „млади необвързани и двойки“, които искаха ниски експлоатационни разходи, но не се нуждаеха от толкова голяма кола като обикновения Prius. Заедно с по-семейно ориентирания Prius V, той направи своя дебют на Северноамериканското международно автомобилно изложение през 2011 г. и беше забележителен със своя смел дизайн.
Концепцията Prius C беше бензиново-електрически хибрид, насочен към, по думите на Toyota, „млади необвързани и двойки“, които искаха ниски експлоатационни разходи, но не се нуждаеха от толкова голяма кола като обикновения Prius. Заедно с по-семейно ориентирания Prius V, той направи своя дебют на Северноамериканското международно автомобилно изложение през 2011 г. и беше забележителен със своя смел дизайн.