IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Дизелът се завръща при служебните автомобили

Прогнозата е за автопарка в Германия и в близкото бъдеще

Двигателите с вътрешно горене, особено дизелът, ще се върнат в краткосрочен план, прогнозира анализаторът на Dataforce - Бенджамин Кибиес, пред изданието Automobilwoche по повод бъдещето на автопарковете от фирмени автомобили в Германия.

 

bcb4592ca3efb92f30e5683c6916d08a-02-1

 

Властите в страната спряха в края на миналата година субсидията при покупка на хибриден (plug-in) автомобил. Това повишава изкупната цена и сега мениджърите на автопаркове търсят алтернативи на алтернативите. Първата реакция последва незабавно - през януари 2023 г. регистрациите на електромобили и хибриди в Германия се сринаха.

Под заглавие „Завръщането на дизела“ Automobilwoche пише, че вече привлекателността на plug-in хибридите изчезна и следователно служебните автопаркове преминават или към изцяло електрически коли, или към дизел.

 

Audi A4

 

Фирмените автомобили съставляват значителна част от продажбите за германските автомобилни производители. Повече от 80 процента от определени модели, като Audi A4, се използват като служебна кола. За чисто електрически автомобили субсидията беше само намалена, но след септември 2023 г. екологичните премии ще важат само за частни купувачи. И дори тези бонуси няма да съществуват още дълго, защото ЕС потвърди решението за забрана на продажба на автомобили с ДВГ след 2035 г.

Според хора от индустрията сега компаниите ще коригират спецификациите на своя автопарк. За много фирмени такива, в които превозните средства се сменят на всеки три или четири години, краят на двигателите с вътрешно горене е все още далеч и на практика дизелите имат осезаемо предимство.
Реалното потребление на Plug-in хибридите е често значително по-високо
от обещаното. И колкото по-дълги са изминатите разстояния и колкото по-кратки са наличните времена за зареждане по пътя, толкова по-голямо е превъзходството на дизела над plug-in хибридите.

 

Mazda_CX-60_2023-01_1

 

Въпреки това гамата от нови дизелови модели напоследък значително се сви, защото производителите пренасочват портфолиото си към електрически автомобили. Audi, Volkswagen и Mercedes се движат бързо към постепенното премахване на дизела. Шефът на BMW - Оливър Зипс, от друга страна често подчертава, че техните двигатели с вътрешно горене ще се продават паралелно с електрическите, докато „има пазар за тях“.

Mazda също плува срещу тенденцията и миналата година представи нов, 6-цилиндров дизелов двигател за луксозния си SUV CX-60. Но на дизеловите автомобили, поне при леките автомобили и в ЕС, остават само няколко години, в които предлагането ще намалява.

Независимо дали с двигател с вътрешно горене, или електрическо задвижване, противно на предишните страхове за рецесия, 2023 г. може да бъде доста добра от икономическа гледна точка и по този начин да помогне и на сегмента на служебните автомобили. Dataforce очаква общо 836 000 нови регистрации за годината.

 

 

0 от 500
  • #21
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 19 ( преди 1 година )
    И как го предпочита.Ако колата А харчи 4 литра средно на 100км и е дизел и колата Б харчи пак толкова ама е бензинов незареждаем хибрид при цена на дизела и бендзина съответно 2.96 и 2.61 с кое ще ти излезе по евтино да изминеш 100 км според теб?
  • #20
    1 rate up comment 12 rate down comment
    край ( преди 1 година )
    ЕС трябваше да позволи само товарни и специални коли да останат с ДВГ. Пътуването на хора когато не е с линейка вече е САМО за забавление. Няма работа която не може да бъде свиршена дистанционно и да налага да се ходи с дизелов кайен х7 или GLS или Q7.
  • #19
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 16 и 17 ( преди 1 година )
    Тезата ви издиша. Както виждате бизнесът предпочита или електромобили или дизели като най икономичните автомобили. И това при страшно високите цени на тока в Германия.
  • #18
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Субсидеса клати феса. Без субсидии, плъгин-хибридът въобще нямаше да съществува. Единствената беземисионна технология, която хората доказано искат и купуват дори без субсидии, е чистият електромобил на батерии. Водород, обикновен хибрид - все мъртвородени, нежелани технологии, които обаче ще се опитват да ни пробутват още 5-6 до 10 години.
  • #17
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Факт ( преди 1 година )
    Все тоя плъгин хибрид набутват що не сложат незареждаем хибрид ми защото там дизелъ издъхва.При разход и за двете около 4л като вземем по евтиния бензин и дизела се обезсмисля.
  • #16
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Напълно разбираемо, електричка е минимум двойно а плъгина е с 50% отгоре както и хибрида е поне 10к отгоре. Разбира се когато става въпрос за фирмени автомобили хайпа не важи и нагледно ви показват колко безмислени и скъпи са електромобилите в момента.
  • #15
    9 rate up comment 1 rate down comment
    carpe_diem ( преди 1 година )
    Хора, не пишете глупocти и не правете идиoтщини. ДВГ автомобил да работи в тясно затворено пространство е смъртоносно. Отделя не само CO2, но и CO - газ без мирис, който навън се разсейва много бързо, но вътре няма къде да отиде и го вдишваш, а е мега токсичен. Не усещаш как се отравяш и припадаш и край... Няма значение евро колко си е колата, проста физика е това.
  • #14
    3 rate up comment 1 rate down comment
    младен ( преди 1 година )
    Наистина ме кефят експертите тук. Най вече тоя дето обеснява за хибридите на toyota - номер едно е по глупости на секунда
  • #13
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Име ( преди 1 година )
    Освен това има петрол за още около 200-250 години
  • #12
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Факт ( преди 1 година )
    Двг няма бъдеще защото бълва цо2 на мястото на о2.Тоест редуцират Световното ниво на кислород и го прават на цо2