IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Дизелът се завръща при служебните автомобили

Прогнозата е за автопарка в Германия и в близкото бъдеще

Двигателите с вътрешно горене, особено дизелът, ще се върнат в краткосрочен план, прогнозира анализаторът на Dataforce - Бенджамин Кибиес, пред изданието Automobilwoche по повод бъдещето на автопарковете от фирмени автомобили в Германия.

 

bcb4592ca3efb92f30e5683c6916d08a-02-1

 

Властите в страната спряха в края на миналата година субсидията при покупка на хибриден (plug-in) автомобил. Това повишава изкупната цена и сега мениджърите на автопаркове търсят алтернативи на алтернативите. Първата реакция последва незабавно - през януари 2023 г. регистрациите на електромобили и хибриди в Германия се сринаха.

Под заглавие „Завръщането на дизела“ Automobilwoche пише, че вече привлекателността на plug-in хибридите изчезна и следователно служебните автопаркове преминават или към изцяло електрически коли, или към дизел.

 

Audi A4

 

Фирмените автомобили съставляват значителна част от продажбите за германските автомобилни производители. Повече от 80 процента от определени модели, като Audi A4, се използват като служебна кола. За чисто електрически автомобили субсидията беше само намалена, но след септември 2023 г. екологичните премии ще важат само за частни купувачи. И дори тези бонуси няма да съществуват още дълго, защото ЕС потвърди решението за забрана на продажба на автомобили с ДВГ след 2035 г.

Според хора от индустрията сега компаниите ще коригират спецификациите на своя автопарк. За много фирмени такива, в които превозните средства се сменят на всеки три или четири години, краят на двигателите с вътрешно горене е все още далеч и на практика дизелите имат осезаемо предимство.
Реалното потребление на Plug-in хибридите е често значително по-високо
от обещаното. И колкото по-дълги са изминатите разстояния и колкото по-кратки са наличните времена за зареждане по пътя, толкова по-голямо е превъзходството на дизела над plug-in хибридите.

 

Mazda_CX-60_2023-01_1

 

Въпреки това гамата от нови дизелови модели напоследък значително се сви, защото производителите пренасочват портфолиото си към електрически автомобили. Audi, Volkswagen и Mercedes се движат бързо към постепенното премахване на дизела. Шефът на BMW - Оливър Зипс, от друга страна често подчертава, че техните двигатели с вътрешно горене ще се продават паралелно с електрическите, докато „има пазар за тях“.

Mazda също плува срещу тенденцията и миналата година представи нов, 6-цилиндров дизелов двигател за луксозния си SUV CX-60. Но на дизеловите автомобили, поне при леките автомобили и в ЕС, остават само няколко години, в които предлагането ще намалява.

Независимо дали с двигател с вътрешно горене, или електрическо задвижване, противно на предишните страхове за рецесия, 2023 г. може да бъде доста добра от икономическа гледна точка и по този начин да помогне и на сегмента на служебните автомобили. Dataforce очаква общо 836 000 нови регистрации за годината.

 

 

0 от 500
  • #31
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Хм ( преди 1 година )
    Интересно, кой ще си замине пръв-ЕС или ДВГ?
  • #30
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 26 ( преди 1 година )
    Не само в ниския клас, а и при другите класове, електромобилите вече са по-евтини в Китай при една и съща мощност и оборудване. Не случайно BYD се превърна в марката която продава най-много електрически превозни средства в световен мащаб с 240 % ръст за последната година, изпреварвайки Тесла. Не че нещо, но преди няколко години продаваха по-малко автомобили от porsche, а сега само плагин хибридите и електромобилите им са повече от цялото производство на mercedes и bmw
  • #29
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 25 ( преди 1 година )
    Ти схвана ли че говоря за Китай и китайските електромобили? Пазар на който годишно се продават 25 милиона автомобила. Ако за този огромен пазар, който е почти една трета от световния за две години са успели да намерят батерии за 35% от пазара, дали ще има проблеми със суровините и производството на батериите за останалия свят? Ако останалите автомобилни производители не успеят да си набавят суровини или да си произведат батерии, китайците са с радост ще им ги продадат, или направо електромобили.
  • #28
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Мдаа ( преди 1 година )
    Фирмените идват със заустен в купето ауспух. Тва са бачкатори, треа да бачкат не да дишат.
  • #27
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ето ти пример: Tiguan R, който долу-горе се соближава по мощност и сегмент до Model Y, макар и с по-малък багажник, започва от 118 638 лв. Модел Y Long Range е под 110 000 в Германия.
  • #26
    4 rate up comment 1 rate down comment
    до 25 ( преди 1 година )
    Мани го този с по-евтините електрички - говори за пазарски колички с електромотор от играчка за 5000 долара от Китай. Например Wuling. Пред тях Дачия Спринг изглежда като луксозна лимузина
  • #25
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    24 - кой точно електормобил е по евтин от ДВГ еквивалента му? Та те хибридните са по скъпи от ДВГ версиите. Примерно iX на БМВ почва от 67к Евро, а Х3 от 56к Евро. Едва Х3 хДрайв, 30д се доблжава до цената на iX.
  • #24
    1 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А само за две-три години продажбите на електромобили се вдигнаха от 5 на 35% въпреки, че е до преди това имаше субсидии, а сега няма. Продажбите се вдигнаха защото заработиха голяма част от предприятията за батерии и заради свръх предлагането цената на електромобилите в момента е по-ниска от цената на автомобил с ДВГ, а това е при световен недостиг на батерии. Сещай се къде ще отидат цените когато има световно свръх предлагане и дали някой ще си помисли за скъп дизел вместо евтин електромобил?
  • #23
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    А откъде ще дойде този недостиг на ресурси през 2028 година, като дори и половината от всички мощности за добив и материали както и за производство на батерии в които се е инвестирало за последните години, все още няма да се започнали работа а инвестициите продължават във все по-голям обем и така или иначе рано или късно ще заработят и няма да има недостиг, а ще има свръх предлагане както на ресурси така и на готови батерии. Китай е най-големият пазар, а още миналата година бяха задоволили 35%
  • #22
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Няма да се върнат в краткосрочен план. Ще се върнат в дългосрочен след 2028г! Сега все още има инерция и еуфория около електрическите недоразумения. След няколко години като почне да нараства бройката ще им сложат квоти за да се избегне екологична катастрофа, недостиг на ресуси и режим на тока. Рано или късно всяка лудост приключва и хората се връщат към здравия разум. В случая ще се върнат към бензин и дизел. Синтетичните горива също са възможност която не е за подценяване.