Двигателите с вътрешно горене, особено дизелът, ще се върнат в краткосрочен план, прогнозира анализаторът на Dataforce - Бенджамин Кибиес, пред изданието Automobilwoche по повод бъдещето на автопарковете от фирмени автомобили в Германия.
Властите в страната спряха в края на миналата година субсидията при покупка на хибриден (plug-in) автомобил. Това повишава изкупната цена и сега мениджърите на автопаркове търсят алтернативи на алтернативите. Първата реакция последва незабавно - през януари 2023 г. регистрациите на електромобили и хибриди в Германия се сринаха.
Под заглавие „Завръщането на дизела“ Automobilwoche пише, че вече привлекателността на plug-in хибридите изчезна и следователно служебните автопаркове преминават или към изцяло електрически коли, или към дизел.
Фирмените автомобили съставляват значителна част от продажбите за германските автомобилни производители. Повече от 80 процента от определени модели, като Audi A4, се използват като служебна кола. За чисто електрически автомобили субсидията беше само намалена, но след септември 2023 г. екологичните премии ще важат само за частни купувачи. И дори тези бонуси няма да съществуват още дълго, защото ЕС потвърди решението за забрана на продажба на автомобили с ДВГ след 2035 г.
Според хора от индустрията сега компаниите ще коригират спецификациите на своя автопарк. За много фирмени такива, в които превозните средства се сменят на всеки три или четири години, краят на двигателите с вътрешно горене е все още далеч и на практика дизелите имат осезаемо предимство.
Реалното потребление на Plug-in хибридите е често значително по-високо от обещаното. И колкото по-дълги са изминатите разстояния и колкото по-кратки са наличните времена за зареждане по пътя, толкова по-голямо е превъзходството на дизела над plug-in хибридите.
Въпреки това гамата от нови дизелови модели напоследък значително се сви, защото производителите пренасочват портфолиото си към електрически автомобили. Audi, Volkswagen и Mercedes се движат бързо към постепенното премахване на дизела. Шефът на BMW - Оливър Зипс, от друга страна често подчертава, че техните двигатели с вътрешно горене ще се продават паралелно с електрическите, докато „има пазар за тях“.
Mazda също плува срещу тенденцията и миналата година представи нов, 6-цилиндров дизелов двигател за луксозния си SUV CX-60. Но на дизеловите автомобили, поне при леките автомобили и в ЕС, остават само няколко години, в които предлагането ще намалява.
Независимо дали с двигател с вътрешно горене, или електрическо задвижване, противно на предишните страхове за рецесия, 2023 г. може да бъде доста добра от икономическа гледна точка и по този начин да помогне и на сегмента на служебните автомобили. Dataforce очаква общо 836 000 нови регистрации за годината.