IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Решетката на BMW става още по-голяма и включва фарове

Баварците патентоваха новия дизайн на предизвикалия много спорове елемент

Точно когато мнозина си помислиха, че решетките на моделите на BMW не могат да станат по-големи, германската марка подаде патент за нова предна част. Тя е едно цяло, включващо фаровете в безшевен панел, който може да замени конвенционалната решетка.


BMW решетка


Документи, подадени в Световната организация за интелектуална собственост, разкриват, че новият панел може да интегрира фаровете на автомобила, както и сензорите, необходими за системите за подпомагане на водача. Материалът, покриващ панела, преминава от непрозрачен към прозрачен в зависимост от настройката.

Това означава, че когато фаровете на автомобила са изключени, панелът може да предложи гладък външен вид, но когато са необходими светлини, определени части от решетката стават прозрачни и това позволява на светлината да преминава през тях. Целият детайл разполага с потенциал за представяне на различни модели на дневни светлини.


BMW решетка
BMW решетка


В BMW наричат това „лекопроводима технология”, като тя повтаря системата E-Ink на марката, наскоро показана в концепцията i Vision Dee. Тази „решетка“ може да бъде цифрово изобразяване на двойните бъбреци на BMW. В случая бъдещите електромобили на компанията няма да имат нужда от конвенционална решетка за охлаждане.

Патентните чертежи показват степента, до която този панел може да се разпространи в предната част на бъдещите автомобили, като се подчертават различните състояния на системата. Те включват „изключено“, където интерактивният панел не показва графики или осветление.


BMW решетка
BMW решетка


През последните години BMW предизвика доста полемики с решетките на своите автомобили, включително осветената бъбрековидна решетка на X6 и големия двоен панел на купето 4-Series, така че показаният патент изглежда като логична следваща стъпка за германския производител.

И все пак, трябва да се уточни, че серийния вариант технологията често се разминава с показаното на чертежите. Изглежда обаче, че в BMW са помислили за всички подробности на бъдещия дизайн на решетката, тъй като според документите, новият панел може да бъде нагрят, за да се избегне заледяването на дисплея при по-студени условия.


0 от 500