fallback

ЕС отлага забраната за нови камиони с ДВГ до 2040 година

Целите за намаляване на вредните емисии ще бъдат разделени на три етапа

Камиони с двигатели с вътрешно горене ще могат да се регистрират в ЕС и след 2035 г., като евентуалната забрана ще стане най-рано през 2040 г. Това става ясно от документ за вътрешна употреба на комисията за преразглеждане на лимитите за CO2 на автопарка от тежкотоварни превозни средства, за който съобщава Еlectrive.

 

 

Предложенията на Европейската комисия трябва да бъдат публикувани на 14 февруари. Според документа, който изтече сега и е предоставен на Euractiv, целите за намаляване на емисиите на CO2 до 2029 г. остават непроменени. Все още не са посочени точни дати за периода след това, се казва в доклада.

Предложението определя три отчетни периода с цел намаляване на емисиите, които предстои да бъдат определени - 2030 г. до 2034 г., 2035 г. до 2039 г. и от 2040 г. нататък. Според доклада потенциалната цел за намаляване на емисиите от 100 процента, което би се равнявало на забрана за регистрация на нови дизелови камиони, ще бъде определена най-рано за 2040 г.

 

 

„Ако изобщо дойде“, се казва в доклада. Страните от Бенелюкс и Дания вече поискаха такава крайна дата за нови камиони и автобуси с вътрешно горене чрез писмо до ЕС преди две седмици.

Миналото лято ЕС взе принципно решение да забрани продажбата на нови пътнически и лекотоварни автомобили, задвижвани с изкопаеми горива до 2035 г. От началото на 2021 г. Европейската комисия работи активно по екологичните стандарти Евро 7, като за леките и лекотоварните автомобили те трябва да влязат в сила през юли 2025 г., а за камионите и автобусите - през юли 2027 г.

 

 

Междувременно Европейската комисия представи пакет от мерки за укрепване на конкурентната позиция на Европа спрямо Китай и САЩ, включително като място за производство на електрически автомобили.

За тази цел трябва да се облекчат правилата за държавна помощ, да се използват неусвоени средства, да се одобряват по-бързо екопроекти и да се прокарат търговски споразумения за осигуряване на други източници. Фокусът е предимно върху производителите на вятърни турбини, слънчеви клетки, батерии, електрически и водородни автомобили - с други думи, производителите на компоненти и машини, които също играят важна роля за електрическите камиони.

 

 

fallback
  • #1
    Запознат ( преди 1 година )
    До 20 години по магистралите следва да се движат единствено автономни Semi, работещи 24/7 като на Megacharger станциите ще бъдат закачани от Optimus bot, какъвто би трябвало да има на всяка локация. Може да е законно, но отдавна гориво, ремонти, поддръжка, заплати, осигуровки, диспечери и стоянки за шофьорите ще са минало, понеже е излишен разход за много по-малко работа: тахографи, почивки, отпуски, болнични - куп главоболия. Който ги премахне ,той става първият трилионер. С една дума Мъск.
fallback
Последни