fallback

ЕС отлага забраната за нови камиони с ДВГ до 2040 година

Целите за намаляване на вредните емисии ще бъдат разделени на три етапа

Камиони с двигатели с вътрешно горене ще могат да се регистрират в ЕС и след 2035 г., като евентуалната забрана ще стане най-рано през 2040 г. Това става ясно от документ за вътрешна употреба на комисията за преразглеждане на лимитите за CO2 на автопарка от тежкотоварни превозни средства, за който съобщава Еlectrive.

 

 

Предложенията на Европейската комисия трябва да бъдат публикувани на 14 февруари. Според документа, който изтече сега и е предоставен на Euractiv, целите за намаляване на емисиите на CO2 до 2029 г. остават непроменени. Все още не са посочени точни дати за периода след това, се казва в доклада.

Предложението определя три отчетни периода с цел намаляване на емисиите, които предстои да бъдат определени - 2030 г. до 2034 г., 2035 г. до 2039 г. и от 2040 г. нататък. Според доклада потенциалната цел за намаляване на емисиите от 100 процента, което би се равнявало на забрана за регистрация на нови дизелови камиони, ще бъде определена най-рано за 2040 г.

 

 

„Ако изобщо дойде“, се казва в доклада. Страните от Бенелюкс и Дания вече поискаха такава крайна дата за нови камиони и автобуси с вътрешно горене чрез писмо до ЕС преди две седмици.

Миналото лято ЕС взе принципно решение да забрани продажбата на нови пътнически и лекотоварни автомобили, задвижвани с изкопаеми горива до 2035 г. От началото на 2021 г. Европейската комисия работи активно по екологичните стандарти Евро 7, като за леките и лекотоварните автомобили те трябва да влязат в сила през юли 2025 г., а за камионите и автобусите - през юли 2027 г.

 

 

Междувременно Европейската комисия представи пакет от мерки за укрепване на конкурентната позиция на Европа спрямо Китай и САЩ, включително като място за производство на електрически автомобили.

За тази цел трябва да се облекчат правилата за държавна помощ, да се използват неусвоени средства, да се одобряват по-бързо екопроекти и да се прокарат търговски споразумения за осигуряване на други източници. Фокусът е предимно върху производителите на вятърни турбини, слънчеви клетки, батерии, електрически и водородни автомобили - с други думи, производителите на компоненти и машини, които също играят важна роля за електрическите камиони.

 

 

fallback
  • #11
    До 7 ( преди 1 година )
    Очевидно и идея си нямаш от материята. Един камион харчи около един киловатчас за километър, което ще рече че тази енергия ще му стига за 250 000 км годишно. Понеже не си много добре със сметките това са милион километра за 4 години. Малко ли ти се виждат? Тоест за 30 години 7,5 милиона километра. Тоест инсталацията ще надживее няколко камиона и ще ги зарежда безплатно 30 години напред. Ето ти готова зарядна станция върху тир паркинга, която ще помага, а няма да пречи на мрежата.
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    До тогава тия клоуни дето дрънкат тези неща няма да са в европейските институции и отдавна всички ще са забравили за това, че някой в Европа е говорил за забрана на двг.
  • #9
    Q ( преди 1 година )
    Кефят ме коментариите на Гошо и Пешо дето още двадесет кодини ще си карат немски дизелаци премиуми. Откъде бе хора ще ги вземете - като гледам обявите, скрапта по автосалоните(моргите) рязко е намаляла. Няма от къде да се внесе вече - освен тотални щети. Другото е в пъти по скъпо. Свиквайте - или се пригответе за избор - премиум с малък бензинов мотор и три турбини с изтекъл ресурс или премиум с електромотор на 20 години. Може и нещо по-ново и модерно без заветното лого на капака обаче.
  • #8
    Q ( преди 1 година )
    Просто няма достатъчно батерии, все още. След 5 години обаче ще е друго - технологиите ше са усвоени в стотици фабрики по света. И тогава спад в цените в пъти. Междувременно до края на годината електромобилите ще изпреварят по продажби дизелите в Европа с 7 %, бензиновите ще спаднат и те с около 5%. И това ако тенденцията е сегашната - а виждаме, че се се задават мощни мерки срещу влиянието на САШ и Китай.
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    6-ти, бръкнал си в контакта и не се разбира, какво точно имаш предвид, но ако си мислиш, че камион прави 250к км за 30г, сериозно си се заблудил. Толкова са за 9-12м. За разлика от колите, там милион км, са нищо работа. Съвсем отделна тема е,инфраструктурата. И не гледай само България. Погледни една Германия, където само по една от артериите(А3, А61, А6, А5, А8), за 24ч минават повече камиони, отколкото през България за година и вечер по паркингите е ад. С кола, няма къде да спреш за WC.
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Покрив с площ 1000м2 покрит с фотоволтаици има мощност 200kWp и осигурява годишно 260 000kWh поне 30 години, което са около 250 000км с камион. Дали собствениците на камиони ще желаят да купуват дизел, на незнайно каква цена през следващите 30 години?
  • #5
    До първия ( преди 1 година )
    За камионите и зарядните си прав, че ще са електрически, но за хората не си познал!
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Абсолютно безсмислена забрана. Ако има производство на достатъчно електрически камиони, никой няма да си помисли да си купи нов дизелов камион, а камионите имат много по кратък жизнен цикъл от леките автомобили и замяната им ще стане много по-бързо. Противно на логиката, дизеловите камиони ще останат само за превоз на много кратки разстояния, за които цената на камиона ще е по-важна цената за гориво и могат да се ползват стари камиони.
  • #3
    До долния ( преди 1 година )
    Не забравяй че статията е за камиони, а не за електромобили. За електромобилите си прав, защото и в момента средната възраст на автомобилите в България е 22 години. Тоест когато електромобилите станат на 22 години, ще са масови в България, което дори по мое мнение е след 2050 година. Но за камионите не си прав. Превозвачите ги купуват нови с цел да печелят от тях. Затова ще преминат на ток още в момента в който могат да си купят такъв камион, ако може още утре!
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Спрете евтината дрога, до 2050 година в България няма как да има масови електромобили, тогава последните коли с ДВГ ще са на 15 години. Мъск фалира до няколко години след като Китай навлезе в цял свят и ще си остане на ниво Модел 3.
fallback
Последни