fallback

Може ли този малък китайски модел да промени пазара в Европа?

BYD Seagull би трябвало да струва не повече от 12 000 евро на Стария континент

Китайският производител BYD представи малкия си електромобил Seagull само преди няколко дни, а сега вече се говори и за евентуален старт на продажбите. Това не е потвърдено официално от компанията, но ако се случи наистина, именно тази кола може да промени пазара на коли на ток в Европа.

Основното предимство на хечбека е неговата цена – в Китай тя е 8100 евро за базовия модел и 11 000 евро за топ-версията. Ако добавим мито от 10%, посочено преди време от главния изпълнителен директор на Stellantis – Карлос Таварес, се получава около 12 200 евро. За сравнение, в момента най-евтиният електромобил в Европа – Dacia Spring, струва с около 5000 евро повече.

BYD Seagull всъщност е дълъг 3,78 метра - с 5 см повече от Spring, като разполага с литиево-фосфатна батерия с капацитет 30,7 кВт/ч. Китайците обещават пробег от 300 км (измерени по техния хомологационен цикъл), което прави около 250 км по европейския WLTP. Двигателят на Seagul е със 75 к.с., а този на Spring е 65 к.с. (при новата версия).

Експертите в индустрията предвиждат истинска ценова война при електромобилите, като тя е предизвикана от решението на Tesla да намали цените на своите модели. И ако доскоро присъствието на китайския електромобили в Европа беше доста плахо и се изразяваше в споразумения с вносители на автомобили, сега нещата стават по-сериозни.

А причината е, че гигантите на Народната република, какъвто е BYD - най-големият производител на електрически автомобили в света, разполагат с изобилие от продукти и ако до днес цените, макар и по-ниски от тези на европейските конкуренти, са все още високи, могат да си позволят цени от малко над 10 000 евро.

Разбира се, BYD Seagull не е сравним по пробег, размер, мощност и оборудване с компактни и семейни SUV, но 48 900 бройки от Dacia Spring, продадени в Европа през 2022 г., показват колко разумна е рецептата за достъпна електрическа градска кола. В Китай го знаят добре и само малък модел като Seagull може да промени напълно условията на играта.

fallback
  • #17
    До 16 ( преди 1 година )
    А недей кълни така къде се е чуло и видяло фен на Русия и Китай да иде там ако ще ходи някъде то най-често ще е да "робува" на "жендърите" в Европа или пък при "злото" в Америка но в Русия и насила няма да идат колкото и да я обичат :D
  • #16
    анонимен ( преди 1 година )
    Ами като ти са ти проблемни европейския и американския модели, бягай в братска Русия, там нали и икономиката е в подем в момента, от чешмите мед и мляко тече.
  • #15
    VAYK ( преди 1 година )
    Това е брутално ниска цена, ако го пуснат на нея разбира се!!!
  • #14
    до #12 ( преди 1 година )
    Жълтопаветният сорооиден планктон пак се обади неподготвен.
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    Звучи чидесно и характеристиките са му доста добри. Точно такива трябва да са електричките малки за града и икономични с добър пробег на ниска цена, за да могат много хора да си ги позволят. Имам обаче съмнения относно цената. В ЕС се напълни с кърлежи, които само смучат ли смучат парите на обикновения европеец. Ще му сложат такава надценка, че няма да бъде толкова изгодна колата. Така си мисля, че ще стане, както и е ставало винаги. Дано китайците направят фабрика в ЕС и да избият рибата.
  • #12
    До 9 ( преди 1 година )
    Все ви пречи нещо на такива България е в ЕС а не в Марксистко-Ленинската Еднопартийна Република Китай, че да няма мито за тях или ти искаш да има мито и за стоките изнасяни от България в ЕС
  • #11
    Само за протокола ( преди 1 година )
    Пропуснахте да споменете каква е цената на китайския близнак на Спринг в Поднебесната империя и така щяхте да си отговорите на въпроса каква ще е цената на този BYD в Европа
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Да пречат ти да караш кола за 25к лв със спорна безопасност и е почти неизползваема извън града. С интериор от евтин по-евтин. И пак става само за втора кола. Вместо да си вземеш една Дачия Сандеро за същите пари на газ която ще върши много повече работа.
  • #9
    край ( преди 1 година )
    "мито от 10%" е те така се спъва възможността да караме евтини ел коли. Това мито е от полза на европейските роизводители на коли. Ние като не правим каква ни е ползата.
  • #8
    До долния ( преди 1 година )
    То пък защото спринга не е китайски? Произвежда се там и му лепят емблема на dacia. На китайския пазар се продава и под имената Renault K-ZEVenucia e30Dongfeng Aeolus EX1Dongfeng Fengxing T1, което са един и същ автомобил с различни табелки.
fallback
Последни