fallback

Може ли този малък китайски модел да промени пазара в Европа?

BYD Seagull би трябвало да струва не повече от 12 000 евро на Стария континент

Китайският производител BYD представи малкия си електромобил Seagull само преди няколко дни, а сега вече се говори и за евентуален старт на продажбите. Това не е потвърдено официално от компанията, но ако се случи наистина, именно тази кола може да промени пазара на коли на ток в Европа.

Основното предимство на хечбека е неговата цена – в Китай тя е 8100 евро за базовия модел и 11 000 евро за топ-версията. Ако добавим мито от 10%, посочено преди време от главния изпълнителен директор на Stellantis – Карлос Таварес, се получава около 12 200 евро. За сравнение, в момента най-евтиният електромобил в Европа – Dacia Spring, струва с около 5000 евро повече.

BYD Seagull всъщност е дълъг 3,78 метра - с 5 см повече от Spring, като разполага с литиево-фосфатна батерия с капацитет 30,7 кВт/ч. Китайците обещават пробег от 300 км (измерени по техния хомологационен цикъл), което прави около 250 км по европейския WLTP. Двигателят на Seagul е със 75 к.с., а този на Spring е 65 к.с. (при новата версия).

Експертите в индустрията предвиждат истинска ценова война при електромобилите, като тя е предизвикана от решението на Tesla да намали цените на своите модели. И ако доскоро присъствието на китайския електромобили в Европа беше доста плахо и се изразяваше в споразумения с вносители на автомобили, сега нещата стават по-сериозни.

А причината е, че гигантите на Народната република, какъвто е BYD - най-големият производител на електрически автомобили в света, разполагат с изобилие от продукти и ако до днес цените, макар и по-ниски от тези на европейските конкуренти, са все още високи, могат да си позволят цени от малко над 10 000 евро.

Разбира се, BYD Seagull не е сравним по пробег, размер, мощност и оборудване с компактни и семейни SUV, но 48 900 бройки от Dacia Spring, продадени в Европа през 2022 г., показват колко разумна е рецептата за достъпна електрическа градска кола. В Китай го знаят добре и само малък модел като Seagull може да промени напълно условията на играта.

fallback
  • #7
    онзи ( преди 1 година )
    спринга на дачия вече е от 22000 евро... много европейски фирми ще плачат като дойдат китайците
  • #6
    до 9 ( преди 1 година )
    А всичките заводи на японски и корейски компании в Европа какво правят тогава? Японците и те до скоро имаха адски високите мита за внос на коли, а дори няма заводи на чужди марки там. Значи и те са толкова лоши?
  • #5
    //// ( преди 1 година )
    4 да, но има малка разлика. Китай по този начин намира работа на хората, а в ЕС само чакат едни пари на готово. Нека и те да възприемат същата практика от Китай, но няма да стане.
  • #4
    до 1 ( преди 1 година )
    На това му се вика протекция на родното производство и ВСЯКА страна го прави за стратегическите си отрасли. Конкретно Китай имат 50% мито за внос на машини и техника. И за това всички производители са принудени да си правят джоинт венчъри с местните и на практика да им подаряват технологии ако искат да търгуват там. Те по-добри ли са от Брюксел?
  • #3
    Перфектно ( преди 1 година )
    За тинтири минтири. Тъкмо преди малко обясняваше че и 160 км пробег му стигат, но електромобилите били скъпи. Ето му евтин електромобил с два пъти по-голям от необходимия му пробег. Почти сигурно е, че ще си го купи и ще си промени отношението за електромобилите.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    По-скоро в Европа би почвало от към 15 хил евро в базовата версия която ще е с натриево-йонна батерия
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    То почти всички китайски автомобили са около 20к долара в алибаба, говоря за читавите разбира се, влезте и гледайте и електромобили има и хибриди всичко. Проблема е, че има едни наглеци в Брюксел както и наредени печалбари по пътеката и като дойдат тук вече стават 50к долара и хората естествено бягат.
fallback
Последни