Китайските производители на автомобили все още не са постигнали твърде голям напредък в продажбата на електрически превозни средства на европейския пазар, но според експерти ситуацията може да се промени през следващите няколко години.
Най-известните китайски марки, които внасят коли на Стария континент, са Aiways, BYD, Great Wall и Nio. Броят на извършените от тях сделки в Европа все още е малък, но фактът, че местните купувачи са много доволни от китайските машини, добавя оптимизъм за азиатците в таи посока, информира френската консултантска компания Inovev.
Данните показват, че делът на автомобилните производители от Китай на европейския пазар в момента е около 5,8%. Но тъй като китайците все повече атакуват с подобряване на характеристиките на своите модели, които стават по-достъпни, в средносрочен план този процент може да се увеличи значително.
Според компанията за анализи JATO Dyamics средната цена на европейско електрическо превозно средство се е повишила с почти 7000 евро от 2015 г. до 55 821 евро. В САЩ превозните средства са поскъпнали с около 10 000 евро за периода до 63 864 евро.
В Китай, напротив - цената пада от 66 819 на 31 829 евро, което е по-ниско от цената на бензиновите аналози. В азиатската държава има по-ниски производствени разходи в сравнение с Европа, както и за заплати на работниците в заводите за монтаж.
Патрик Колер - главен изпълнителен директор на автомобилния доставчик Forvia, заявява: „Китай произвежда добри коли и Европа не е в състояние да спре вноса“. Перспективите за глобалното търсене на автомобили през тази година са непредвидими, допълва Колер. Ще зависи и от войната в Украйна, а при продължителен конфликт може да се получи „далеч по-мрачен“ сценарий.
Forvia е седмият по големина производител на автомобилни компоненти в света. Компанията доставя части на много китайски автомобилни производители, включително на лидера при бюджетните електромобили BYD.