IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota използва науката, за да докаже, че бъдеще само с електромобили е грешка

Обещанията за пълна електрификация не са реални, смята главният инженер на компанията

Докато световната автомобилна индустрия върви към електрификация, най-големият производител в света – Toyota, има различно мнение по въпроса. А то е, че електромобилите не са единственият вариант за намаляване на вредните емисии и постигане на „зелена мобилност“.


Toyota


Всъщност, именно това е и една от причините главният изпълнителен директор Акио Тойода, който е внук на основателя на компанията, да се оттегли през април. Въпреки неговата смяна обаче явно в Toyota не са променили мнението си и сега използват науката, за да докажат, че преминаването изцяло към електромобили е грешка.

С някои солидни факти и цифри под ръка, главният инженер на автомобилния производител - Гил Прат, е категоричен, че най-добрият подход за устойчиво бъдеще е многостранен, като той смесва електромобили с хибриди и други екологични технологии, а не се подчинява на пълен ангажимент към автомобили, захранвани само с батерии.

Според Automotive News, това предложение е направено от Прат за първи път на Световния икономически форум в Давос. Наскоро ученият, когото наричат „най-умния човек в Toyota”, повтаря убежденията си в опит те да станат част от контекста на дългосрочната стратегия на японската компания.


Toyota


„Времето ще покаже, че нашата гледна точка всъщност е правилната. По един или друг начин ще има разнообразие от задвижващи системи, използвани по целия свят“, категоричен е Прат.

Това изявление идва, след като няколко марки автомобили обещаха да преминат изцяло на електричество в някакъв момент в бъдещето. Производители като Honda, Acura, Cadillac, Jaguar, Mercedes-Benz, Audi и други обещават, че ще направят всичко възможно, за да станат въглеродно неутрални в този век.

От своя страна, Toyota иска да продава около 5,5 милиона хибридни автомобили с двигатели с вътрешно горене и plug-in хибриди годишно от 2030 г., както и 3,5 милиона електромобила, включително 1 милион с марката Lexus.


Toyota


Това показва, че Toyota не е против електромобилите но вярва в разнообразен подход и прогнозира глобален недостиг на литий, който е най-важният материал, използван в днешните литиево-йонни батерии, намиращи се в чисти електрически превозни средства, хибриди и plug-in хибриди .

Гил Прат и неговият екип заключиха, че за да се намалят въглеродните емисии колкото е възможно повече, има по-голям смисъл да се разпредели ограниченото предлагане на литий сред възможно най-много автомобили, като се електрифицират възможно най-много коли.

Инженерът даде и пример с автомобилен парк от 100 коли с двигатели с вътрешно горене със средни емисии от 250 грама СO2 на километър. „Нека приемем, че имаме ограничен запас от литий и той стига за батерии с капацитет 100 кВт/ч. Правим само една батерия и средните емисии на целия автопарк пада само с 1,5 гр на км. Но ако разпределим малкото количество на батерии от 1,1 кВт/ч, ще бъде възможно да се направят 90 хибрида, което пак ще остави 10 автомобила с традиционни ДВГ. Средните емисии на целия автопарк обаче ще намалеят под 205 гр/км“.


Toyota


Според Прат, това показва, че голям парк от хибриди ще има по-голямо положително въздействие върху вредните емисии, отколкото по-малък парк от електромобили. И именно този нюанс се губи в разговорите за приемане на електромобили в глобален мащаб. Ученият допълни, че амбициите на повечето производители не са подплатени с реални прогнози, а са на принципа „ако условията позволяват“.

„Това, което трябва да се промени, е да узреем малко и да спрем да си даваме пожелания. Истинската дискусия трябва да бъде за ограниченията в развитието на ресурсите в света - както материални ресурси, така и инфраструктура за зареждане и възобновяема енергия. Ако това е вярно, как да намалим общото количество въглероден диоксид, което ще се натрупа?“

Според Automotive News, самият Гил Прат е бил вдъхновен да се задълбочи във въпроса за батериите от опита на собственото си семейство с Tesla Model X. Колата е с 480 км пробег, но на ден изминава не повече от 50 км. А това означава, че 90% от батерията е „мъртъв товар“, който е излишен.


0 от 500
  • #7
    11 rate up comment 9 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    До 6: науката е математика - причината е, че не излизат сметките, които твърдите, че изкарвате :) Пробвам да обясня: Ако за единица ресурс намалиш на 1 кола емисиите със 100% (а всички знаем че ЕЛ не е с 0 емисии!), а със същият ресурс успееш на да намалиш на 10 коли емисиите с 20% икономиката (базирана на математик) ни казва, че при втория сценарий имаш по-голяма ефективност на употребения ресурс.
  • #6
    11 rate up comment 7 rate down comment
    До 2 и 3 ( преди 1 година )
    Разбира се че ще дойда и ще ви питам разбрахте ли каква е причината според "науката"? Разбрахте ли поне каква е науката? За първия въпрос ще изчакам да ми отговорите какво сте разбрали от статията, а на втория аз ще ви отговоря коя е науката. Науката върху която се уповява toyota се нарича пропаганда.
  • #5
    11 rate up comment 7 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    2 цитата: "Toyota използва науката" и "Прат повтаря убежденията си в опит" - напълно безсмислено усилие да убедиш чрез факти и наука обикновен терорист, каквито са всички "зелени" електрофили. За тях има само поклонение пред светия граал Т'слъ и нищо друго!!! Напълно споделям мнението на г-н Прат, че "Времето ще покаже, че нашата гледна точка е правилната" и не веднъж съм писал, че ел е смислено ако е с 10-15 кВ батерия за градска "бълха" и другото е безсмислено! Но с терористи не се спори!
  • #4
    14 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    представям си как ти пада батерията някъде в аляска и чакаш да мине някой да ти сипе ток за следващите 300 км до най близкото населено с пинтвини селище където също нямат ток щото слънцето било залязало преди няколко месеца и да почакаш до лятото
  • #3
    12 rate up comment 7 rate down comment
    Твнавная ( преди 1 година )
    Сега ще дотърчи Електрика и пак ще почне да обяснява за Нокия и Никон. От друга страна, преди 5 години например, всички в автоиндустрията бяха полудяли по автономните автомобили и се скъсваха да обявяват хиляди милиарди инвестиции и прогнози. Включително Гугъл, Епъл, Юбер и кой ли не. Е, към днешна дата виждаме, че поизтрезняха и се напредва бавно след като съкратиха сума ти "автономници". Нищо не пречи и тази истерия да е такава. Много технологии са били велика, ама само за малко.
  • #2
    17 rate up comment 7 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Твърде сложни задачи са това за първосигналните електро-талибани.. Те още не могат да проумеят че теорията и практиката са съвършено различни неща.
  • #1
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    То батерии за хибриди така или иначе има предостатъчно