fallback

Toyota използва науката, за да докаже, че бъдеще само с електромобили е грешка

Обещанията за пълна електрификация не са реални, смята главният инженер на компанията

Докато световната автомобилна индустрия върви към електрификация, най-големият производител в света – Toyota, има различно мнение по въпроса. А то е, че електромобилите не са единственият вариант за намаляване на вредните емисии и постигане на „зелена мобилност“.

Всъщност, именно това е и една от причините главният изпълнителен директор Акио Тойода, който е внук на основателя на компанията, да се оттегли през април. Въпреки неговата смяна обаче явно в Toyota не са променили мнението си и сега използват науката, за да докажат, че преминаването изцяло към електромобили е грешка.

С някои солидни факти и цифри под ръка, главният инженер на автомобилния производител - Гил Прат, е категоричен, че най-добрият подход за устойчиво бъдеще е многостранен, като той смесва електромобили с хибриди и други екологични технологии, а не се подчинява на пълен ангажимент към автомобили, захранвани само с батерии.

Според Automotive News, това предложение е направено от Прат за първи път на Световния икономически форум в Давос. Наскоро ученият, когото наричат „най-умния човек в Toyota”, повтаря убежденията си в опит те да станат част от контекста на дългосрочната стратегия на японската компания.

„Времето ще покаже, че нашата гледна точка всъщност е правилната. По един или друг начин ще има разнообразие от задвижващи системи, използвани по целия свят“, категоричен е Прат.

Това изявление идва, след като няколко марки автомобили обещаха да преминат изцяло на електричество в някакъв момент в бъдещето. Производители като Honda, Acura, Cadillac, Jaguar, Mercedes-Benz, Audi и други обещават, че ще направят всичко възможно, за да станат въглеродно неутрални в този век.

От своя страна, Toyota иска да продава около 5,5 милиона хибридни автомобили с двигатели с вътрешно горене и plug-in хибриди годишно от 2030 г., както и 3,5 милиона електромобила, включително 1 милион с марката Lexus.

Това показва, че Toyota не е против електромобилите но вярва в разнообразен подход и прогнозира глобален недостиг на литий, който е най-важният материал, използван в днешните литиево-йонни батерии, намиращи се в чисти електрически превозни средства, хибриди и plug-in хибриди .

Гил Прат и неговият екип заключиха, че за да се намалят въглеродните емисии колкото е възможно повече, има по-голям смисъл да се разпредели ограниченото предлагане на литий сред възможно най-много автомобили, като се електрифицират възможно най-много коли.

Инженерът даде и пример с автомобилен парк от 100 коли с двигатели с вътрешно горене със средни емисии от 250 грама СO2 на километър. „Нека приемем, че имаме ограничен запас от литий и той стига за батерии с капацитет 100 кВт/ч. Правим само една батерия и средните емисии на целия автопарк пада само с 1,5 гр на км. Но ако разпределим малкото количество на батерии от 1,1 кВт/ч, ще бъде възможно да се направят 90 хибрида, което пак ще остави 10 автомобила с традиционни ДВГ. Средните емисии на целия автопарк обаче ще намалеят под 205 гр/км“.

Според Прат, това показва, че голям парк от хибриди ще има по-голямо положително въздействие върху вредните емисии, отколкото по-малък парк от електромобили. И именно този нюанс се губи в разговорите за приемане на електромобили в глобален мащаб. Ученият допълни, че амбициите на повечето производители не са подплатени с реални прогнози, а са на принципа „ако условията позволяват“.

„Това, което трябва да се промени, е да узреем малко и да спрем да си даваме пожелания. Истинската дискусия трябва да бъде за ограниченията в развитието на ресурсите в света - както материални ресурси, така и инфраструктура за зареждане и възобновяема енергия. Ако това е вярно, как да намалим общото количество въглероден диоксид, което ще се натрупа?“

Според Automotive News, самият Гил Прат е бил вдъхновен да се задълбочи във въпроса за батериите от опита на собственото си семейство с Tesla Model X. Колата е с 480 км пробег, но на ден изминава не повече от 50 км. А това означава, че 90% от батерията е „мъртъв товар“, който е излишен.

fallback
  • #37
    До 36 ( преди 1 година )
    Разликата между климатиците 4кв и печките 4кв ще я видиш накрая на месеца в сметката за тока. Гарантирам ти, че домашния ти климатик не гълта 4кв, каквото и да пише на него, за разлика от двете печки дето си ги дънят като стой та гледай.
  • #36
    До 34 ( преди 1 година )
    Каквито и забрани да е имало за крушки те все още са по магазините. Да те питам ти кога за последно си купи крушка с нажежаема жичка? Нали уж са по-евтини? Защо 99% от хората не ги купуват? Климатиците някой налагал ли ги е със закон? Е защо тогава хората си купуват климатик за 2000 лв, който отдава 4 kw топлинна мощност, вместо да си купят две вентилаторни печки за по 20 лв, които са с мощност по 2 kw и общо пак са 4 kw? Същото ще стане и с електромобилите още преди 2035
  • #35
    Ш'Менти тинти ( преди 1 година )
    Тинтири минтири се покри и така и не разбра коя е най-голямата лъжа в наукоподобно обяснение на toyota. "прогнозира глобален недостиг на литий, който е най-важният материал, използван в днешните литиево-йонни батерии" Ето това им е най-голямата лъжа. Една мина за материали за батерии се разработва от 10 до 16 години. След като са знаели за този проблем, къде спаха последните 10 години през които тесла си осигури материали до 2030? Сега защо спят още и се оплакват без да правят нищо по въпроса?
  • #34
    анонимен ( преди 1 година )
    Грешката им е че се опитват да убедят шепа брюкселски *** като използват науката. Замислете се какви Бг-колоси пратиха в европейските институции... Такива са и от другите държави - масово са хора с висящи дела за корупция, измама, бягащи от закона. Същите дето ни обясняват как гликосфатите са полезни, и че използвайки енергоспестяващи крушки сме ЕКО, а после хората от Индия и Бангладеш се наслаждават на ежко-кадмий и живак.
  • #33
    Анонимен ( преди 1 година )
    Пазарът ще покаже. При автомобилите с ДВГ ще се появи един приблем, ниските печалби.
  • #32
    TSLA ( преди 1 година )
    Тойота използва наУчените, за да покаже, че са всъщност музиканти с 5лв на челото
  • #31
    анонимен ( преди 1 година )
    И накрая - на автобусааа, че с тея цени по половин апартамент, ще караме електрични, ама насън
  • #30
    До смешника ( преди 1 година )
    Очевидно нито смех, нито тинтири минтири ще ми отговорят когато ги питам за конкретни факти и цифри и се покриха. Затова аз ще му отговоря, че от един тон литий, се произвеждат около 125 батерии за електромобили, защото в една батерия се ползват 8 кг литий. Ако всяка батерия спести по 40 000 литра дизел за живота си, един тон литий пести 5 милиона литра дизел. А после не е необходимо да се копае пак, а просто с помощта на възобновяема енергия се рециклира за повторно използване в батерии.
  • #29
    до 27 ( преди 1 година )
    Може да е най-начетеният на света, но като се е продал на Тойотка за комфортен и безгрижен живот, който не иска да загуби, да и разпространява опорките, сам се принизява до нивото на червеей. За сравнение, знаеш ли колко взима професор в МИТ? Дали ще може да си позволи 3 коли, едната от които Тесла.
  • #28
    До смешния ( преди 1 година )
    Е колко дизел да трябва за добив за една батерия? Тон? Два? 3?5? Колко? А колко дизел спестява след това тази батерия? Твоя автомобил колко дизел харчи за 100 000 км? При 8 на 100 разход ще ти трябват 8000литра. Дори най-старите смотани батерии на тесла модел s от 2012 година изкарват до половин милион километра. Тоест 40 хиляди литра. Новите батерии още повече.
fallback
Последни