fallback

Toyota използва науката, за да докаже, че бъдеще само с електромобили е грешка

Обещанията за пълна електрификация не са реални, смята главният инженер на компанията

Докато световната автомобилна индустрия върви към електрификация, най-големият производител в света – Toyota, има различно мнение по въпроса. А то е, че електромобилите не са единственият вариант за намаляване на вредните емисии и постигане на „зелена мобилност“.

Всъщност, именно това е и една от причините главният изпълнителен директор Акио Тойода, който е внук на основателя на компанията, да се оттегли през април. Въпреки неговата смяна обаче явно в Toyota не са променили мнението си и сега използват науката, за да докажат, че преминаването изцяло към електромобили е грешка.

С някои солидни факти и цифри под ръка, главният инженер на автомобилния производител - Гил Прат, е категоричен, че най-добрият подход за устойчиво бъдеще е многостранен, като той смесва електромобили с хибриди и други екологични технологии, а не се подчинява на пълен ангажимент към автомобили, захранвани само с батерии.

Според Automotive News, това предложение е направено от Прат за първи път на Световния икономически форум в Давос. Наскоро ученият, когото наричат „най-умния човек в Toyota”, повтаря убежденията си в опит те да станат част от контекста на дългосрочната стратегия на японската компания.

„Времето ще покаже, че нашата гледна точка всъщност е правилната. По един или друг начин ще има разнообразие от задвижващи системи, използвани по целия свят“, категоричен е Прат.

Това изявление идва, след като няколко марки автомобили обещаха да преминат изцяло на електричество в някакъв момент в бъдещето. Производители като Honda, Acura, Cadillac, Jaguar, Mercedes-Benz, Audi и други обещават, че ще направят всичко възможно, за да станат въглеродно неутрални в този век.

От своя страна, Toyota иска да продава около 5,5 милиона хибридни автомобили с двигатели с вътрешно горене и plug-in хибриди годишно от 2030 г., както и 3,5 милиона електромобила, включително 1 милион с марката Lexus.

Това показва, че Toyota не е против електромобилите но вярва в разнообразен подход и прогнозира глобален недостиг на литий, който е най-важният материал, използван в днешните литиево-йонни батерии, намиращи се в чисти електрически превозни средства, хибриди и plug-in хибриди .

Гил Прат и неговият екип заключиха, че за да се намалят въглеродните емисии колкото е възможно повече, има по-голям смисъл да се разпредели ограниченото предлагане на литий сред възможно най-много автомобили, като се електрифицират възможно най-много коли.

Инженерът даде и пример с автомобилен парк от 100 коли с двигатели с вътрешно горене със средни емисии от 250 грама СO2 на километър. „Нека приемем, че имаме ограничен запас от литий и той стига за батерии с капацитет 100 кВт/ч. Правим само една батерия и средните емисии на целия автопарк пада само с 1,5 гр на км. Но ако разпределим малкото количество на батерии от 1,1 кВт/ч, ще бъде възможно да се направят 90 хибрида, което пак ще остави 10 автомобила с традиционни ДВГ. Средните емисии на целия автопарк обаче ще намалеят под 205 гр/км“.

Според Прат, това показва, че голям парк от хибриди ще има по-голямо положително въздействие върху вредните емисии, отколкото по-малък парк от електромобили. И именно този нюанс се губи в разговорите за приемане на електромобили в глобален мащаб. Ученият допълни, че амбициите на повечето производители не са подплатени с реални прогнози, а са на принципа „ако условията позволяват“.

„Това, което трябва да се промени, е да узреем малко и да спрем да си даваме пожелания. Истинската дискусия трябва да бъде за ограниченията в развитието на ресурсите в света - както материални ресурси, така и инфраструктура за зареждане и възобновяема енергия. Ако това е вярно, как да намалим общото количество въглероден диоксид, което ще се натрупа?“

Според Automotive News, самият Гил Прат е бил вдъхновен да се задълбочи във въпроса за батериите от опита на собственото си семейство с Tesla Model X. Колата е с 480 км пробег, но на ден изминава не повече от 50 км. А това означава, че 90% от батерията е „мъртъв товар“, който е излишен.

fallback
  • #47
    Коко ( преди 1 година )
    #43 и 44 Безумието не се лекува!Наркотиците убиват!Или поне сменете доставчика.Иначе ум,няма кои да ви достави.Господ дал,Господ взел!
  • #46
    Коко ( преди 1 година )
    Затова го махнаха ОТ ГОРЕ Айкидо,защото не ходи по "гайдите" на тези които оправляват света какво да караме.Тойота и с ел.автомобилите ще са номер 1 на пазара. Щом на тесла им се изваждат воланите по време на движение,то като гледам с толкова много дефекти,че след някоя година още,няма кой да ги купува.
  • #45
    анонимен ( преди 1 година )
    Къде са заводите за преработка на стари батерии от ел.автомобили? Това огромно количество ел.енергия за зареждане на батериите директно от космоса ли ще го получаваме или ще разчитаме на добри хора като Ковачки с екокомините си?
  • #44
    Жалко ( преди 1 година )
    Споделям мнението на много фенове на Тойота по света в момента. От лоялен подръжник на марката от десетилетия, вече ме е срам от нея и им пожелавам фалит. Загубите трябва да се приемат с достойнство. И притиснати до стената като преминат към ел. модели - няма да си взема техен.
  • #43
    Прат - огромна излаг ( преди 1 година )
    Как може интелигентен учен да обяснява пропаганда, която да е смешна и за 5 годишен. И добре да живее човек до старини, никога не е късно да стане за смях и да зачеркне репутация изграждана цял живот. *** скоро ще разбере това и след време ще е много благодарен, като не дава половината си бюджет за подръжка на таратайки с ДВГ.
  • #42
    Тесла ( преди 1 година )
    Тъжно. В отчаянието си този човечец си мисли, че може да убеди някой, че трябва да се пие водка вместо вода. Повратната точка е мината. Най-великата марка ретро автомобили - Тойота или ще се електрифицира бързо или ще падне болезнено от трона като Нокия и Кодак.
  • #41
    Хххх ( преди 1 година )
    И със това си решение европейските политици ,а не инжинери и учени , пращат европейската икономика към категоричен провал. А дали това не е някакъв план?
  • #40
    plamen ( преди 1 година )
    До 39.Кой са Тойота ли?Само някакви най-големи производители на автомобили.И по точно първи в света.
  • #39
    Дамян ( преди 1 година )
    Кои бяха тези Тойота?Някой спомня ли си техен модел от 10 години насам?Дето се вика на крива ракета и космосът и пречи.Преди 10 години мои приятели ми обясняваха как Нокиа били най-добрите телефони.Днес младежите не са и чували за тази компания.Същото се случва и с Тойота в момента!
  • #38
    До долния ( преди 1 година )
    Точно за това дадох примера. Автомобилите с двг са като вентилаторните печки - евтини за купуване и скъпи за ползване. Електромобилите са обратното - скъпи за първоначална покупка, но след това са евтини за ползване. И за двете има място под слънцето. Но има една уловка. Вентилаторните печки никога няма да станат по-евтини от климатиците или дори да се доближат по цена, но електромобилите в китай вече са по-евтини от ДВГ, а скоро ще станат и навсякъде по света. Да видим toyota какво ще прави?
fallback
Последни