fallback

Nissan се срива главоломно

Глобалните продажби на японския производител са спаднали с 20,7% през 2022 година

Nissan публикува финансови резултати за 2022 година, която се оказва изключително трудна за японската компания. От отчетите става ясно, че глобалните продажби на марката са се сринали с цели 20.7% и от 4.06 милиона автомобила през 2021 година, през миналата японците са успели да продадат  3.23 милиона коли.

Най-значителен спад се наблюдава в САЩ, където търсенето спада с повече от 25%. В много други региони обаче, Nissan също е на червено. В Европа продажбите са паднали с 23.1%, в Китай с 22.1%, а в родната Япония с 0.5%.

Като цяло в Северна Америка продажбите на Nissan през 2022 г. са намалели с 23.8%, а в регионите извън най-големите пазари - с 19 процента. В същото време износът на автомобили от Япония се е увеличил с 3.5% спрямо 2021 година.

Производството също потъва, но не толкова, колкото продажбите. Така за миналата година Nissan е произвел 3.25 милиона автомобила, което е с 9.4% по-малко от резултата от 2021-а. Обемът на производство в Япония се е увеличил с 12.6%, докато извън нея, напротив, е намалял с приблизително 12.9%.

Последният месец от миналата година е особено нещастен за заводите на Nissan. Световното производство е спаднало с 27.6%, въпреки ръста от 98.5% в Япония. Сънародниците на Nissan - компанията Toyota също е намалила продажбите през 2022 г.

Въпреки честите производствени проблеми обаче, спадът е само 0.1%, което позволява на Toyota да запази титлата си на световен лидер в продажбите на нови леки автомобили. През годината японският автомобилен производител е доставил 10 483 024 автомобила.

fallback
  • #16
    до 15 ( преди 1 година )
    Да, казва се Alpina.
  • #15
    До №11 хейтъра ( преди 1 година )
    Извинявай, може ли един единствен пример за велик модел на Рено ?
  • #14
    Анонимен ( преди 1 година )
    Че какво и е лошото на Дачия. Сравнете цена качество и ще се окаже че е ТОП. Всички искаме да караме чисто нова кола с 300+ коня, 4х4 натъпкана със всякакви глезотии, но реалностите за 99% от нас са други. Да не говорим че така наречената неУдачия дърпа индустрията на Румъния напред а ние както обикновено сме философи с пръстче в г**а и сънуваме мокри сънища.
  • #13
    Al ( преди 1 година )
    Не трябваше да се бъзикат с Карлос. Всичко се връща.
  • #12
    Смех ( преди 1 година )
    Това е Групата на удавниците и трите фубещи марки Рено Мицобуши и Нисса скоро Дачия ще ги изкупи.Другите удавбици са Пежо Фят групата които ги крепят само Рамми Додж в Щатите.Третата удавническа група е на Фяу Ве които купиха Юръпкар и си пласират моделите като коли под наем.Европа е тотялен клузет
  • #11
    Хейтър ( преди 1 година )
    Рено трябва да си е рено Нисан трябва да си е Нисан и двете марки имат велики модели но по отделно заедно не струват обединеното роди Неудачия.
  • #10
    Шофер ( преди 1 година )
    Джип може да в само Jeep ;). Освен Нисан Патрол има и Тойота Лендкрузер Ланд Роувър, Мерцедес Г клас, Уаз, Лада Нива.
  • #9
    Шофьор от 1976 ( преди 1 година )
    Няма друг джип като Нисан патрол! Само, който го е карал знае! Така, че по-полека към марката!
  • #8
    Катъра ( преди 1 година )
    Нали много напират да прекъсват взаимоотношенията си с Рено, нека сега ги прекъснат и да ги видим колко струват без тях... Истината е, че ако не беше години наред Рено да ги снабдява с финансиране, технологии и облекчен достъп до Европейския пазар, Нисан отдавна щеше да бъде фалирал и забравен бранд...
  • #7
    FenIX до 6 ( преди 1 година )
    Добре де и другите подкрепят автопроизводителите но явно се справят по добре от Нисан и нямат такъв драстичен спад.
fallback
Последни