Nissan публикува финансови резултати за 2022 година, която се оказва изключително трудна за японската компания. От отчетите става ясно, че глобалните продажби на марката са се сринали с цели 20.7% и от 4.06 милиона автомобила през 2021 година, през миналата японците са успели да продадат 3.23 милиона коли.
Най-значителен спад се наблюдава в САЩ, където търсенето спада с повече от 25%. В много други региони обаче, Nissan също е на червено. В Европа продажбите са паднали с 23.1%, в Китай с 22.1%, а в родната Япония с 0.5%.
Като цяло в Северна Америка продажбите на Nissan през 2022 г. са намалели с 23.8%, а в регионите извън най-големите пазари - с 19 процента. В същото време износът на автомобили от Япония се е увеличил с 3.5% спрямо 2021 година.
Производството също потъва, но не толкова, колкото продажбите. Така за миналата година Nissan е произвел 3.25 милиона автомобила, което е с 9.4% по-малко от резултата от 2021-а. Обемът на производство в Япония се е увеличил с 12.6%, докато извън нея, напротив, е намалял с приблизително 12.9%.
Последният месец от миналата година е особено нещастен за заводите на Nissan. Световното производство е спаднало с 27.6%, въпреки ръста от 98.5% в Япония. Сънародниците на Nissan - компанията Toyota също е намалила продажбите през 2022 г.
Въпреки честите производствени проблеми обаче, спадът е само 0.1%, което позволява на Toyota да запази титлата си на световен лидер в продажбите на нови леки автомобили. През годината японският автомобилен производител е доставил 10 483 024 автомобила.